Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tradegy skrev (7 minutter siden):

En ting jeg har stusset over, er at et program som "Åsted Norge", ikke har nevnt saken i det hele tatt. 

(Noe sier meg at Asbjørn Hansen  sin rolle i redaksjonen, gjør at de har fullstendig berøringsangst.)  

Noen tanker? :vetikke: Selv en gammel sak, (fortsatt aktuell) hadde hatt godt av å være belyst. 

Får hèlt vondt av å tenke på den øredøvende stillheten, som må ha dundret på innsida av VK. Uskyld, med stor sannsynlighet. 

Når omtrent, vet man mer? 

Baneheia havner ikke på Åsted Norge. Ikke trenger den heller. Oslo politiet har nesten helt sikkert løst saken.

Asbjørn Hansen har bedre vett enn AP og holder klokelig helt kjeft. Han var tungt inne som etterforsker i Tengs saken og. lurer på hva tenker om å ha vært involvert i to av Norges største justismord og dårligste etterforskninger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Callisto83 said:

Det er vel ingenting som hadde vært mer interessant enn å snakke om nye momenter i saken. Som f.eks at Viggo i nyere avhør, visstnok distanserer seg mer og mer fra JHA på den tiden drapene skjedde, eller at det hintes til at han tror vitneobservasjonene av han i Baneheia er noe etterforskerne har iscenesatt. DET hadde vært VELDIGE interessante ting å utforske nærmere, men av en eller annen grunn har det bare blitt forbigått i farten.

For all del. Om du har noe å si om det så bare si det, men man kan bare spekulere mye før man må innse at man ikke kommer noe videre uten mer informasjon. For min egen del om akkurat det kan jeg bare si at jeg har registrert det men har ingen ytterligere informasjon. Utover at det har vært snakket om at de kanskje ikke var så erteris som påtalemakten har bygget saken sin på. Noe som jo ikke er en stor nyhet heller. De hadde begge sine forskjelige liv uten den andre personen og det er ingen hemmelighet. Skal man først begynne ned den veien kan man jo likegjerne spørre hvilken indikasjon man har for påstanden om at de var sammen om alt for det kan jeg ikke huske å ha hørt utover påstander.

Så hva så om VK distanserer seg fra JHA? Enbdrer det bevisbildet i det hele tatt? Og oim det gjør det da har påtalemakten en enda dårligere sak enn hva jeg opprinnelig trodde. Så dårlig at det å dømme VK skyldig fra begynnelsen egentlig burde vært en ulovlig med tanke på hvor dårlig sak de da må ha.

Men for all del. La oss gjerne få høre hva som gjør dette vesentlig og hvem det er så vesentlig for og hvorfor.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Callisto83 said:

Det er vel ingenting som hadde vært mer interessant enn å snakke om nye momenter i saken. Som f.eks at Viggo i nyere avhør, visstnok distanserer seg mer og mer fra JHA på den tiden drapene skjedde, eller at det hintes til at han tror vitneobservasjonene av han i Baneheia er noe etterforskerne har iscenesatt. DET hadde vært VELDIGE interessante ting å utforske nærmere, men av en eller annen grunn har det bare blitt forbigått i farten.

De nye momentene i saken peker sterkt i retning av at Jan Helge var alene om ugjerningene. Jeg forstår godt hvorfor du heller vil krangle om noe uvisst enn å forholde deg til bevisene. Da måtte du jo ha innrømmet feil.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2022 at 8:24 PM, Kardemommete said:

Baneheia havner ikke på Åsted Norge. Ikke trenger den heller. Oslo politiet har nesten helt sikkert løst saken.

Asbjørn Hansen har bedre vett enn AP og holder klokelig helt kjeft. Han var tungt inne som etterforsker i Tengs saken og. lurer på hva tenker om å ha vært involvert i to av Norges største justismord og dårligste etterforskninger.

Om TV2 hadde hatt litt ryggrad hadde de kvittet seg med AH. Han er en skamplett i Norsk politihistorie og bør vises døra, og antageligvis innsiden av en celle. Makan til broilere AH og AP har oppført seg som skal man lete lenge etter. Tenk å være stolt av å ha ødelagt folks liv helt uten bevis.

Endret av Anonio
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal se på hvor mye skade enkelt mennesker kan gjøre: Anders Breivik har kostet samfunnet enormt mye i flere instanser.

Jan Helge Andersen kommer som en god nummer to! Ikke bare kostet ugjerningen mye tid og penger i år 2000-2002. Tenk på hvor mange journalister som har skrevet om denne saken, alle som har jobbet på Viggo sin side av familien, advokater,etc. Bistandsadvokat ene, gjennopptakelseskommisjonen, alle podcaster....og nå ny etterforskning!For ikke å snakke om 21 års soningsår for en fange i fengsel.

Det blir ganske mye ressurser opp igjennom årene!  Det er utrolig! Og...alt er forårsaket av en mann.

Breivik har i allefall vært " real" nok til å ta sin straff og støyt. Jan Helge vil legge all skyld på Viggo. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (På 29.4.2022 den 20.14):

En ting jeg har stusset over, er at et program som "Åsted Norge", ikke har nevnt saken i det hele tatt. 

(Noe sier meg at Asbjørn Hansen  sin rolle i redaksjonen, gjør at de har fullstendig berøringsangst.)  

Noen tanker? :vetikke: Selv en gammel sak, (fortsatt aktuell) hadde hatt godt av å være belyst. 

Hvorfor skulle den tas opp i Åsted Norge? Man kommer ikke noe videre med den der enn hva man allerede har gjort. Den serien tar opp alt det som er uoppklart. Baneheia-saken er kanskje "oppklart" i anførselstegn - for dem som tror på JHA, men det har alltid vært mye skurring i saken. Nei, saken er uoppklart i mine øyne, og det er fordi JHA lyver så det renner av ham. Det står på JHA nå, det står på Oslo politidistrikt. Om det står på VK så er det bare fordi han ikke trenger å si mer enn han har sagt i snart 22 år. 

Alle vitne-observasjoner som er mulige å komme med, alle tips, rettes jo direkte til Oslo-politiet uansett. Det trengs ikke mer.

askefast skrev (Akkurat nå):

Ikke bare kostet ugjerningen mye tid og penger i år 2000-2002. Tenk på hvor mange journalister som har skrevet om denne saken, alle som har jobbet på Viggo sin side av familien, advokater,etc. Bistandsadvokat ene, gjennopptakelseskommisjonen, alle podcaster....og nå ny etterforskning!For ikke å snakke om 21 års soningsår for en fange i fengsel.

Det blir ganske mye ressurser opp igjennom årene!  Det er utrolig! Og...alt er forårsaket av en mann.

Det har jo gått unødvendig mye tid og penger på saken. Og flere personer som jobbet tett på, vel så mye hardbarkede politifolk som journalister, ble så preget at de måtte sykmeldes i opp mot mange måneder. Sikkert et dumt uttrykk, men "det har gått mye mer enn to små menneskeliv". Alt på grunn av en mann. Saken kunne vært oppklart, og JHA kunne fått forvaring for 20 år siden. To små jenter må jo ha "snudd seg i graven" dusinvis av ganger nå. De har vært døde i snart 22 år, og er de eneste som kjenner den sanne sannheten. I tillegg til den som frarøvet dem livet. For det var JHA alene om. Ene og alene. Løgnhals som han har vært i snart 22 år. Han får være ærlig, og bytte ut VK sitt navn med sitt eget. Det har også Lena og Stine fortjent. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende hvor lett man kan slippe unna grove feil som leder i enkelte yrker. Jeg jobber på "gulvet" som vanlig lønnsmottager og hadde jeg gjort store kostbare tabber  med alvorlige kosekvenser for menneskers liv skal jeg love dere at det hadde smellt.

Pedersen,Hansen,Mevåg,Finsal osv holder bare kjeft,sier kanskje  noe om glemselsens slør,ro for de etterlatte og seiler videre som ingenting har skjedd.

Endret av Kardemommete
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (6 minutter siden):

Fascinerende hvor lett man kan slippe unna grove feil som leder i enkelte yrker. Jeg jobber på "gulvet" som vanlig lønnsmottager og hadde jeg gjort store kostbare tabber  med alvorlige kosekvenser for menneskers liv skal jeg love dere at det hadde smellt.

Pedersen,Hansen,Mevåg,Finsal osv holder bare kjeft,sier kanskje  noe om glemselsens slør,ro for de etterlatte og seiler videre som ingenting har skjedd.

Du er inne på en skikkelig verkebyll her. 😅 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kardemommete said:

Ja, spørsmålet er jo hva slags søksmål som kommer i kjølvannet av dette når VK får sin dom annulert. Det kan bli høyst ubehagelig for enkelte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et snev av populisme og Trump av Arne Pedersen, han benekter jo fakta, tror ikke på eksperter og vil helst unngå å ta inn faktiske bevis i saken. Alt sånn at han kan unngå den skyllebøtta hans 'etterforskning' (les synsing) tilsier.

VK bør saksøke AP for at AP stadig går ut i media og krenker VK's personfred. Fyren tror han er fredet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 time siden):

VK bør saksøke AP for at AP stadig går ut i media og krenker VK's personfred. Fyren tror han er fredet.

Tenk hvis JHA gjorde det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Det står han helt fritt til å gjøre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle JHA saksøKe AP? Han opptrer jo som forsvarsadvokaten hans..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (6 timer siden):

Saksøke noen fordi de påpeker at DNAet hans dukker opp på intime steder på knivdrepte småjenter? saksøke noen fordi det påpekes at han tar den feige "blackout" utveien?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Jan Helge blir dømt alene. Hvor realistisk er det at han må inn igjen og sone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Melkebarten skrev (6 minutter siden):

Hvis Jan Helge blir dømt alene. Hvor realistisk er det at han må inn igjen og sone?

Overlagt voldtekt og drap av to barn gir 21 år forvaring. han fikk 19 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (11 minutter siden):

Foreløpig er han kun dømt for drapet på Stine. Den dommen er rettskraftig, og ferdig sonet. Men han har ingen dom på seg når det gjelder Lena, og da kan han vel bli dømt for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke om han fikk noen behandling for trangen til å voldta og drepe småjenter under soning. Han er anmeldt for å kikket på badende småbarn gjentatte ganger etter at han slapp ut. jeg kjenner ikke detaljene i anmeldelsen utover rykter,men er det hold i dette kan det jo være snakk om gjentagelses fare = forvaring.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (1 time siden):

For utenom drapet på Lena,  opprettholder forsatt historien om at VK  var  hovedmann og skyldig i drapene i Baneheia. Strafferammen for falsk forklaring  har en strafferamme opptil 10 år. 

Den som uriktig overfor myndighetene anklager en annen for en straffbar handling eller fabrikkerer bevis i dette øyemed, straffes med fengsel i inntil ti år.

https://snl.no/falsk_forklaring

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...