Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svinet skrev (22 timer siden):

Værmeldingen? 

Nei, en navnebror. Hvis du leser den aktuelle artikkelen så skjønner du det

Kristen (66) kan ha gjort viktig observasjon før barnedrapene (tv2.no)

Bettys skrev (19 timer siden):

Gislefoss har pekt ut JHA fra foto, men han sier han har sett han med en stor hund og han beskriver han som å være ca 170 cm høy. Ikke helt jackpot. Uansett, at JHA kanskje ble observert andre steder i Baneheia enn han sa han var tidligere på dagen sier jo ingenting om VK var med på drapene eller ikke. Det kan si noe om hans troverdighet, men han kan like gjerne lyve for å minimere sin egen rolle. Eller han husker feil, som de begge ser ut til å gjøre titt og ofte.

Å beskrive høyde kan faktisk være ganske vanskelig. Familien hadde vel også hund, så JHA kan ha vært sammen med hunden - eller hatt en annens hund i nærheten.

Bettys skrev (19 timer siden):

Åpenbart. Det store spørsmålet er vel hvorfor VK lyver.

Om hva?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Bettys said:

Drapsvåpenet kan være funnet 

https://www.tv2.no/nyheter/14528324/

Interessant. Men hvordan kan ingen ha sett den før, den sto jo i en trestamme?

Jeg kan ikke se for meg at en drapsmann setter kniven i en trestamme, hvor den kan bli funnet. Jeg tror heller den ble stukket i treet senere.

Kan en spøkefugl ha tatt en gammel, rusten kniv, pusset spissen blank og stukket den i treet? For å gi inntrykk av at spissen ikke er rustet fordi den har vært i treet? Jeg tror ikke det kan utelukkes.

Synd at det neppe kan finnes DNA lenger. Men den teknologiske utviklingen har gjort enorme framskritt. Jeg lurer på hva som det endelige svaret blir.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (2 timer siden):

Drapsvåpenet kan være funnet 

https://www.tv2.no/nyheter/14528324/

Det er vel ingenting som tyder på at dette er drapsvåpenet. Funnet i nærheten av der jentene bodde. Hvorfor/når skulle man ha plassert kniven der?

Bra at politiet graver i alt de kan grave i, selvsagt, men kanskje i overkant å slå dette opp uten litt mer kjøtt på beina, som det neppe vil bli.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke se for meg at en drapsmann setter kniven i en trestamme, hvor den kan bli funnet. Jeg tror heller den ble stukket i treet senere.

Kan en spøkefugl ha tatt en gammel, rusten kniv, pusset spissen blank og stukket den i treet? For å gi inntrykk av at spissen ikke er rustet fordi den har vært i treet? Jeg tror ikke det kan utelukkes.

Synd at det neppe kan finnes DNA lenger. Men den teknologiske utviklingen har gjort enorme framskritt. Jeg lurer på hva som det endelige svaret blir.

Det hadde vært interessant og visst hvor lett den var å finne, om det f.eks var mye vegetasjon rundt, og om det så ut som den var forsøkt skjult. 
Jeg vil tro at et forsøk på spøk ville blitt avslørt relativt raskt. Blir spennende å se.

Djækklåsst skrev (36 minutter siden):

Det er vel ingenting som tyder på at dette er drapsvåpenet. Funnet i nærheten av der jentene bodde. Hvorfor/når skulle man ha plassert kniven der, etter drapene?

Bra at politiet graver i alt de kan grave i, selvsagt, men kanskje i overkant å slå dette opp uten litt mer kjøtt på beina, som det neppe vil bli.

Nei, det passer dårlig med teorien om at drapsvåpenet er JHA sin militærkniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg den kniven i Ravnedalen har noe som helst med denne saken å gjøre. Viggo jobbet jo på søppelbil på den tiden, og har nok hatt rikelig med anledninger til å kvitte seg med drapsvåpenet langt unna åstedet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (57 minutter siden):

Kan aldri tenke meg den kniven i Ravnedalen har noe som helst med denne saken å gjøre. Viggo jobbet jo på søppelbil på den tiden, og har nok hatt rikelig med anledninger til å kvitte seg med drapsvåpenet langt unna åstedet.

Om det er noe som er usannsynlig i denne saken, så er det at JHA har overlevert drapsvåpenet til VK.

Ellers helt enig i at kniven som nå er funnet neppe har noe med saken å gjøre.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Om det er noe som er usannsynlig i denne saken, så er det at JHA har overlevert drapsvåpenet til VK.

Hvorfor det? JHA har tilstått det ene drapet, og hvis JHA visste det var en mulighet for at drapsvåpenet hadde Viggos DNA på seg, så gir det ikke mye mening og ikke overlevere det til politiet. Derfor er sannsynligheten større for at Viggo har kvittet seg med det, siden det er sporløst forsvunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (27 minutter siden):

Hvorfor det? JHA har tilstått det ene drapet, og hvis JHA visste det var en mulighet for at drapsvåpenet hadde Viggos DNA på seg, så gir det ikke mye mening og ikke overlevere det til politiet. Derfor er sannsynligheten større for at Viggo har kvittet seg med det, siden det er sporløst forsvunnet.

Og hvis det ikke var noen grunn til å tro at VK sin DNA skulle være på våpenet, så ville det kanskje vært å skyte seg i leggen å gi politiet drapsvåpenet?

Drapsvåpenet ville morder vel uansett ha kvittet seg så fort som mulig. Ingen som sitter på et drapsvåpen i 4 mnd.

Husker ikke helt hva JHA sa hadde blitt gjort med drapsvåpenet under avhør. Men det var vel noe a la at de vasket det og hev det i skogen els?

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (3 timer siden):

Den kan fortsatt være drapsvåpenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Callisto83 said:

Man registerer at noen fortsatt tviholder på at VK er drapsmann.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 29.1.2022 den 14.13):

Lite, bortsett fra løgnaktige JHA sin forklaring (som absolutt ikke underbygges av tekniske funn), tyder på at VK var delaktig i disse drapene. Snarere tvert imot peker alt mot et justismord, beviser i denne saken er entydige i retning av at JHA ikke har noen troverdighet og har løyet grovt.

Så ikke blande inn en som absolutt ser ut til å være uskyldig i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (På 29.1.2022 den 15.20):

Og hvor mye mening ville gitt for JHA å overlevere drapsvåpenet til politiet dersom han var alene om drapene, slik alt i saken tyder på? Sannsynligheten for at VK har hatt med drapsvåpenet å gjøre er forsvinnende liten, selv om man ikke kan utelukke at JHA har vist frem kniven på et tidligere tidspunkt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (5 timer siden):

Lite, bortsett fra løgnaktige JHA sin forklaring (som absolutt ikke underbygges av tekniske funn), tyder på at VK var delaktig i disse drapene. Snarere tvert imot peker alt mot et justismord, beviser i denne saken er entydige i retning av at JHA ikke har noen troverdighet og har løyet grovt.

Så ikke blande inn en som absolutt ser ut til å være uskyldig i denne saken.

Absolutt ingen seriøse etterforskere, hverken da eller nå, uavhengig av hvilken avhørs metodologi som ble brukt, ville sjekket Viggo ut av denne saken med tanke på hvordan han forandret på hendelsesforløpet i de første avhørene. I hvert fall ikke med tanke på hva bestevennen JHA også fortalte, og det som dukket opp om Viggo og jenta i nabolaget.

Hvis noen mener noe annet, er jeg nysgjerrig på hvilket tidspunkt enkelte her mener Viggo skulle vært sjekket ut for lit over 20 år siden. "Du sier jo du ikke har gjort det, OK, du får gå..." Tror ikke det altså. Da hadde man i såfall kunne løslate mange dømte forbrytere i dette landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Callisto83 skrev (3 timer siden):

I hvert fall ikke med tanke på hva bestevennen JHA også fortalte

Blackout-kongen er visst fortsatt troverdig og relevant.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (8 timer siden):

Absolutt ingen seriøse etterforskere, hverken da eller nå, uavhengig av hvilken avhørs metodologi som ble brukt, ville sjekket Viggo ut av denne saken med tanke på hvordan han forandret på hendelsesforløpet i de første avhørene. I hvert fall ikke med tanke på hva bestevennen JHA også fortalte, og det som dukket opp om Viggo og jenta i nabolaget.

Hvis noen mener noe annet, er jeg nysgjerrig på hvilket tidspunkt enkelte her mener Viggo skulle vært sjekket ut for lit over 20 år siden. "Du sier jo du ikke har gjort det, OK, du får gå..." Tror ikke det altså. Da hadde man i såfall kunne løslate mange dømte forbrytere i dette landet.

Han tilpasset seg hele tiden VK sin forklaring

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (16 timer siden):

Ingen seriøse etterforskere ville servert VK på et fat til JHA i dag, og JHA ville neppe skjønt han kunne skylde på VK. At VK kunne vært mistenkt for å ha med saken å gjøre i en tidlig fase er jo helt i orden, men med moderne metoder på DNA med flust av treff på JHA, samt en fornuftig tolkning av mobilteknologi, ville VK vært sjekket ut av saken, også siden tekniske funn tilsier en gjerningsmann.

Og saken etterforskes i dag av seriøse etterforskere, som neppe har store problemer med å legge to og to sammen.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Callisto83 said:

Han skulle vært sjekket ut av saken etter at mobiltrafikken hans ble kontrollert opp mot cellegrensen til den basestasjonen trafikken gikk over. Ingen seriøse etterforskere, hverken da eller nå, ville gjort noe så hårreisende idiotisk som å la være å kartlegge dette.

Problemet her er at det ikke var seriøse etterforskere på saken. De trodde nok, og tror sikkert fremdeles, at de var seriøse etterforskere. De lurte bare seg selv, og resten av oss, mens de drev teater.

Ja, det er nok mange dømte forbrytere i dette landet som burde vært løslatt, gitt hvilken gjeng med klovner ikledd politiuniform som har lekt Columbo og Magnum i dette landet. 

Endret av Moriamo
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...