Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oida skrev (2 minutter siden):

Hva mener du om at familien til VK går ut i media og prosederer hans uskyld? Er det galt? Eller er det kanskje ikke følelser tilknyttet deres uttalelser?

Det som bare er galt, er brukere som synser og harselerer med de pårørendes uttalelser til media. De har like stor rett til å ytre seg som VK støttespillere og familie. Kanskje greit å tenke over at denne saken og medieomtalen sannsynligvis er en påkjenning for de pårørende.

Vi kan ikke la medfølelsen styre i denne saken. 

Alle har rett til å ytre seg, og alle har rett til å mene noe om det som ytres. Det er grunnleggende ytringsfrihet.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida skrev (15 minutter siden):

Hva mener du om at familien til VK går ut i media og prosederer hans uskyld? Er det galt? Eller er det kanskje ikke følelser tilknyttet deres uttalelser?

Det som bare er galt, er brukere som synser og harselerer med de pårørendes uttalelser til media. De har like stor rett til å ytre seg som VK støttespillere og familie. Kanskje greit å tenke over at denne saken og medieomtalen sannsynligvis er en påkjenning for de pårørende.

det er ingen som harselerer med de pårørende, og det er ingen som har sagt de ikke har rett til å uttale seg.

Endret av MissLucy
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Oppgitt78 skrev (21 minutter siden):

Alle har rett til å ytre seg, og alle har rett til å mene noe om det som ytres. Det er grunnleggende ytringsfrihet.. 

Jo de pårørende har lov til å styres av følelser. 

Det går fint an å bruke ytringsfriheten sin uten å kritisere pårørende. Det er bare usmakelig uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (2 minutter siden):

Det går fint an å bruke ytringsfriheten sin uten å kritisere pårørende. Det er bare usmakelig uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Jeg har ikke kritisert de pårørende, på noen av sidene.. Det er en vesentlig forskjell på kritikk og spørsmål!

Følerier er tilsynelatende hovedproblemet i denne saken, og slikt bør vi unngå. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatter Jahr ler vel hele veien til banken, imens de stakkars pårørende nå føler de MÅ stikke hodet fram etter den ensidige propagandaen fra team Viggo.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Forfatter Jahr ler vel hele veien til banken, imens de stakkars pårørende nå føler de MÅ stikke hodet fram etter den ensidige propagandaen fra team Viggo.

Det er vel kanskje strengt tatt politiets/påtalemyndighetens feil at dette har blitt som det har blitt..? 

Den såkalte «ensidige propagandaen» enkelte snakker om, fremstår muligens litt historieløst (hvis vi ser på hele dekningen av saken gjennom tidene)..?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (10 minutter siden):

nå må du slutte. Det er ikke "ensidig propaganda" å arbeide for sin egen sak hvis man mener seg utsatt for historiens verste justismord. Det er uansett ikke noe mer enn den "propagandaen" som gikk i samme persons disfavør for 20 år siden.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Callisto83 said:

Er merkelig hvordan årsakssammenheng fungerer i ditt hode.

Dette er jo en situasjon skapt av politiet og påtalemyndighetene. Hadde de gjort jobben sin, så hadde vi sluppet alt dette. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (Akkurat nå):

Det er vel kanskje strengt tatt politiets/påtalemyndighetens feil at dette har blitt som det har blitt..? 

Nei. De som vil at du skal tro det derimot, de har et ansvar her.

Oppgitt78 skrev (5 minutter siden):

Den såkalte «ensidige propagandaen» enkelte snakker om, fremstår muligens litt historieløst (hvis vi ser på hele dekningen av saken gjennom tidene)..?

Det var ikke ensidig propaganda for 20 år siden. Det var en av Norges mest groteske drap og voldtekter av to små barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (55 minutter siden):

Så det er bare rasjonell tankegang og ikke medfølelse som styrer VK tilhengerne?

Jeg har aldri påstått at ikke alle har rett til å ytre seg. Det jjeg reagerer på er harseleringen og omtalen av ytringene til de pårørende enkelte kommer med. Det er vel ikke uten grunn tråden ble stengt etter intervjuet med ofrenes fedre i VG. Noe mer usmakelig en enkelte i denne tråden klarte å poste har jeg sjelden lest.

MissLucy skrev (46 minutter siden):

det er ingen som harselerer med de pårørende, og det er ingen som har sagt de ikke har rett til å uttale seg.

Så når du slo fast at mødrene til ofrene ikke hadde noe med å ytre seg om VK sak "for de kjente den ikke", var det velbegrunnet og saklig kritikk? Har de slått deg at saken til VK og mødrene er to sider av samme sak? Jeg vil påstå at mødrene har all rett til å mene noe om saken.

Endret av Oida
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (13 minutter siden):

Så det er bare rasjonell tankegang og ikke medfølelse som styrer VK tilhengerne?

Jeg har aldri påstått at ikke alle har rett til å ytre seg. Det jjeg reagerer på er harseleringen og omtalen ytringene enkelte kommer med. Det er vel ikke uten grunn tråden ble stengt etter intervjuet med ofrenes fedre i VG. Noe mer usmakelig en enkelte i denne tråden klarte å poste har jeg sjelden lest.

Så når du slo fast at mødrene til ofrene ikke hadde noe med å ytre seg om VK sak "for de kjente den ikke", var det velbegrunnet og saklig kritikk? Har de slått deg at saken til VK og mødrene er to sider av samme sak? Jeg vil påstå at mødrene har all rett til å mene noe om saken.

jeg har aldri sagt at de ikke har rett til å ytre seg. Og det er ingen som harselerer med de pårørende. Det er løgn.

Endret av MissLucy
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (5 minutter siden):

Er merkelig hvordan årsakssammenheng fungerer i ditt hode.

Dette er jo en situasjon skapt av politiet og påtalemyndighetene. Hadde de gjort jobben sin, så hadde vi sluppet alt dette. 

Hvem er det som vil ha deg til å tro at politiet og påtalemyndighetene ikke gjorde jobben sin da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Jeg kan fint gjøre meg opp min egen mening, uten å bry meg om hva andre måtte mene/tro. 

Arbeidet den gang fremstår tildels svakt i dag, og det samme har GK i praksis landet på. 

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Det var ikke ensidig propaganda for 20 år siden. Det var en av Norges mest groteske drap og voldtekter av to små barn.

Jo, det fremstod ensidig den gang.. Kanskje ikke så rart i en såpass betent sak, da de færreste sannsynligvis hadde lyst til å begå «sosialt selvmord» ved å forsvare VK etter måten han ble fremstilt på fra politiets side.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atheena skrev (43 minutter siden):

Jeg er stort sett uenig i det du skriver i denne tråden vedrørende Viggos angivelige skyld i Baneheiasaken. 

Her er jeg dønn enig med deg. De pårørende til jentene har all mulig grunn til å mene nøyaktig det de vil om skyldspørsmålet, også om VK nå blir frikjent. En KAN bare ikke forvente at de skal si; Åja, neimen DA SÅ, når mange nå mener at VK trolig er uskyldig. 

De pårørende til jentene skal IKKE stilles til veggs og avkreves svar på hvordan de tolker mobil og dna og what not. 

La de være i fred, og la de eie sin egen historie.

Endret av rebella81
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Hvem er det som vil ha deg til å tro at politiet og påtalemyndighetene ikke gjorde jobben sin da?

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarer deg fra mitt perspektiv..

Jeg trenger ikke noen til å fortelle meg at de muligens ikke har gjort jobben sin på en god måte. Det klarer jeg å tenke meg frem til på egenhånd..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Nei vel så du mener han ikke ble forhåndsdømt??  "Alle"  trodde at VK  var skyldig, den gang. Han ble  kalt barnemorder og monster., smurt utover forsidene på alle aviser. Forhåndsdømt av politiet, av pressen, av hele det norske folk, ikke minst i Kristiansand . Han fikk ikke en fair  etterforskning eller rettssak. Det er gjort så mange grove feil at det er en skam for norsk rettsystem.. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissLucy skrev (3 minutter siden):

jeg har aldri sagt at de ikke har RETT til å ytre seg. 

Du slo krast fast hvor galt det var at mødrene uttalte seg om VK for de kjenner ikke hans sak. Unødvendig og ufin kommentar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Jeg er stort sett uenig i det du skriver i denne tråden vedrørende Viggos angivelige skyld i Baneheiasaken. 

Her er jeg dønn enig med deg. De pårørende til jentene har all mulig grunn til å mene nøyaktig det de vil om skyldspørsmålet, også om VK nå blir frikjent. En KAN bare ikke forvente at de skal si; Åja, neimen da så, når mange nå mener at VK trolig er uskyldig. 

De pårørende til jentene skal IKKE stilles til veggs og avkreves svar på hvordan de tolker mobil og dna og what not. 

La de være i fred, og la de eie sin egen historie.

Ja det tenker jeg også. Det er en helt ekstrem påkjenning de har vært igjennom og de har heller aldri fått ro. For et mareritt for de! 

Selv om man mener VK er uskyldig så tenker jeg som deg at man kan se jentenes pårørende isolert oppi dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (8 minutter siden):

Du slo krast fast hvor galt det var at mødrene uttalte seg om VK for de kjenner ikke hans sak. Unødvendig og ufin kommentar.

Det er en meget tendensiøs gjengivelse av det jeg sa. Jeg innledet med å si at det er forståelig at de uttaler seg. Så sa jeg at de kanskje ikke burde uttale seg skråsikkert om skyld, siden de nødvendigvis ikke kan forventes å være objektive.

her er sitatet - det jeg faktisk sa

Og selv om det er forståelig at de gjør det, så synes jeg kanskje de burde la være å uttale seg så skråsikkert om skyldspørsmålet. Det er riktig at de er eksperter på sin egen sak, men de er ikke eksperter på VKs sak, og de er ikke eksperter på strafferett, og de har neppe den nødvendige avstand til å se objektivt på saken.

Endret av MissLucy
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Callisto83 said:

Meg selv? Ser man på hva de gjorde, så ser man også at de ikke gjorde jobben sin. 

Hadde de gjort den ville enten V.K. vært en fri mann, eller han ville sittet inne med beviser som fjernet rimelig tvil. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...