Gå til innhold

Det piper når jeg går ut av butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Og jeg har ikke stjålet noe. :vetikke:

Det skjer flere ganger på rad, og jeg blir jo sjekket.. hvorfor skjer dette? (dere som jobber i butikk)

Anonymkode: 3ebf1...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har noe med en alarm på. Den ansatte fjernet ikke alarmen da du kjøpte tingen. Ny veske? Ny jakke? Neste gang ber du om hjelp til å finne den glemte og godt skjulte alarmbrikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hva som helst av lapper med RFID eller andre elektroniske merkinger. Hos meg pleide den bærbare PCen som tilhørte jobben (Telenor) å pipe. Så vidt jeg husker begynte det etter at bedriften merket alle PCene med RFID. Det kan f.eks. være i eller på noe du har kjøpt på internett også hvis de har brukt RFID for å spore varebehandlingen.

Anonymkode: 23df5...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt veske i utlandet? De fleste som piper der jeg jobber har det. Sjekk sømmer for alarmer (ofte en lang liten "brikke" med lim under). Kan være på jakker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde nylig det samme med et par sko datteren vår hadde fått i gave. Skoene var kjøpt i utlandet og det begynte å pipe i alle butikker. Vi så ingen synlig alarm noen plass, men på en sportsbutikk dro de skoene over en plate (har ikke peiling på hva det heter) i kassa og pipingen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...