Gå til innhold

Terrorangrep i Bagdad

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vil diskutere denne forferdelige hendelsen? Ingen som kommentere at IS bombet og drepte 100 uskyldige mennesker?

Anonymkode: 57b65...50f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi diskuterer bare hendelser som skjer i Vesten.

Anonymkode: 44430...adb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vil diskutere denne forferdelige hendelsen? Ingen som kommentere at IS bombet og drepte 100 uskyldige mennesker?

Jævlig trist. Bare fryktelig. Mine tanker går til ofrene og deres pårørende. Jeg er innvandrer og bryr meg om mine medmennesker om det er i vesten eller østen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som bryr seg om de dreper hverandre der nede. Et rottereir. 

Anonymkode: 7ee53...dc4

• Liker 2
Skrevet

Minst 123 mennesker drept i terrorangrep i Bagdad, og null nordmenn bryr seg. Ingen skifter profilbilde til "Je Suis Bagdad", og ingen uttrykker medfølelse med de drepte eller deres etterlatte. Kanskje fordi Irak ble "frigjort" og "demokratisert" av de amerikanske "frigjøringsstyrkene" som fjernet den "forferdelige despoten" Saddam?

Er Irak et bedre samfunn i dag enn det var under Saddam? Er Libya et bedre land i dag enn det var før den norske bombingen, som angivelig "frigjorde" det libyske folk? (Og som et samlet norsk Storting stilte seg bak.) Er Syria et bedre og fredeligere land i dag enn det var før vestlig etterretning begynte å finansiere, væpne og trene opp "moderate opprørere" som kjemper mot den "grusomme despoten" Assad?

Er Vestens mål å skape fred? Er Norges mål å skape fred?

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

WTH for et trist menneskesyn du har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være flere årsaker til at du ikke ser like mange 'støtteerklæringer' nå som du gjorde når Paris, Orlando og Belgia ble rammet av terror. Personlig syns jeg dette er en tragedie, både det som skjedde i Tyrkia, Bangladesh og Irak! All terror er tragedie, uansett hvor det slår ned.

Dette er mange kyniske punkter fra min side, men det er noe av hva jeg tror årsaken kan være til at land som Tyrkia og Irak ikke får like mye støtteerklæringer som Paris, Orlando og Belgia.

1. mange er på ferie, og vil kanskje 'ikke tenke på det' (fordi folk bevisst unngår triste temaer)
2. det er vanskelig og sette seg inn i det, fordi det ikke skjedde i umiddelbar nærhet (som f.eks Paris, og Belgia)
3. folk er vant til at det stadig er selvmordsbombere i 'slike land'
4. terror kan kanskje virke mer sjokkerende når det skjer i vestlige/vestlig-vennlige land.

Folk snur ryggen til ubehagelige temaer, og det er et faktum. Ikke før flyktningsskrisen var på 'våre dørstokker' begynte folk og reagere, og bry seg. Skjønner du hva jeg mener? 

Uansett er dette en tragedie, og jeg tenker mye på menneskene rundt som blir etterlatte i en ond og kynisk verden...

Anonymkode: c739d...fe1

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være flere årsaker til at du ikke ser like mange 'støtteerklæringer' nå som du gjorde når Paris, Orlando og Belgia ble rammet av terror. Personlig syns jeg dette er en tragedie, både det som skjedde i Tyrkia, Bangladesh og Irak! All terror er tragedie, uansett hvor det slår ned.

Dette er mange kyniske punkter fra min side, men det er noe av hva jeg tror årsaken kan være til at land som Tyrkia og Irak ikke får like mye støtteerklæringer som Paris, Orlando og Belgia.

1. mange er på ferie, og vil kanskje 'ikke tenke på det' (fordi folk bevisst unngår triste temaer)
2. det er vanskelig og sette seg inn i det, fordi det ikke skjedde i umiddelbar nærhet (som f.eks Paris, og Belgia)
4. terror kan kanskje virke mer sjokkerende når det skjer i vestlige/vestlig-vennlige land.

Folk snur ryggen til ubehagelige temaer, og det er et faktum. Ikke før flyktningsskrisen var på 'våre dørstokker' begynte folk og reagere, og bry seg. Skjønner du hva jeg mener? 

Uansett er dette en tragedie, og jeg tenker mye på menneskene rundt som blir etterlatte i en ond og kynisk verden...

Det er godt at det fins mennesker som deg :) 

Endret av Catliner
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som bryr seg om dette siden det skjedde med muslimer.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk var nå ivrige på å diskutere saken i sverige, så at de ikke fikk det med seg tviler jeg på. Det styrker også ditt utsagn om at "jo nærmere, jo vondere" og at vi sympatiserer mer med Sverige enn med Irak. Det jeg syns er synd og vondt, er at gjerningsmennene i Sverige blir omtalt som "jævla muslim pakk", "kulturberikelse" og whatnot, men i det IS bomber og dreper muslimer så skal det ties. IS er ekstremister og deler ikke samme religion som resten av muslimene, og dette er jo sammenlignbart med ABB og 22 juli. Men nei, det skal ties, for ingen bryr seg om at muslimer blir drept i terrorangrep for de er "bare muslimer".

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Relativt uinteressant. Personlig bryr det meg lite hva som skjer i Midtøsten. Jeg er mer opptatt av terroren som truer Europa.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei hvem bryr seg om det. Det er selvsagt godt å si man bryr seg, da føler man seg litt bedre. Men ærlig talt. De fleste av oss er vokst opp med at de dreper hverandre der nede. Så det er strengt talt grenser for hvor mye vi kan bry oss.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir skremt av noen av holdningene her inne av og til. Ikke rart det er krig i verden! Men ja, helt forferdelig det som har skjedd, stakkars folk som må leve med dette hver dag...

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Helena83 skrev:

Jeg blir skremt av noen av holdningene her inne av og til. Ikke rart det er krig i verden! Men ja, helt forferdelig det som har skjedd, stakkars folk som må leve med dette hver dag...

Ikke sant. "Vant til det" holdninger er skremmende, og påstanden min om hverdagsrasismen blandt nordmenn blir bare styrket for hver dag som går. Terrorgruppen som har stått for mange aksjoner i europa har også gjort det samme i resten av verden. Å hylle og hause opp Paris og Belgia er forstålig, men å si at "det skjer jo heeeele tiden" i midtøsten er for dumt. Det var like mange uskyldige som ble myrdet i Bagdad som i Paris. Du har ikke mer menneskeverdi om du er fra vesten. 

Skrevet
30 minutter siden, Helena83 skrev:

Du er ikke alene om det å bli skremt av noen sine holdninger og ikke minst menneskesyn. Det er faktisk mange her som ønsker og importere mer og fler av en ideologi som de flest oppegående tar sterk avstand til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

230 bekreftet døde nå og kun en liten notis i avisen.

AnonymBruker
Skrevet

Føler med de skadde og etterlatte ❤️

Uansett hvor i verden slike grusomme ting skjer, er det forferdelig for de som rammes.

Det at det skjer så mye grusomt i disse områdene er nok en grunn til at terrorangrep som skjer der ikke får like stor oppmerksomhet som terrorangrep i Europa. 

En annen grunn kan være at vi distanserer oss fordi vi føler skyld for de lidelsene disse menneskene påføres. Norske politikere bør skamme seg over den utenrikspolitikken de har ført de siste årene. 

Anonymkode: a342b...1e9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med de skadde og etterlatte ❤️

Anonymkode: a342b...1e9

Kan du beskrive hva du egentlig føler?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk var nå ivrige på å diskutere saken i sverige, så at de ikke fikk det med seg tviler jeg på. Det styrker også ditt utsagn om at "jo nærmere, jo vondere" og at vi sympatiserer mer med Sverige enn med Irak. Det jeg syns er synd og vondt, er at gjerningsmennene i Sverige blir omtalt som "jævla muslim pakk", "kulturberikelse" og whatnot, men i det IS bomber og dreper muslimer så skal det ties. IS er ekstremister og deler ikke samme religion som resten av muslimene, og dette er jo sammenlignbart med ABB og 22 juli. Men nei, det skal ties, for ingen bryr seg om at muslimer blir drept i terrorangrep for de er "bare muslimer".

Spennende påstander du her kommer med. Hva slags religion tilhører IS sa du? Kan det være islam? Ellers så tror jeg ikke et lite gram på at de av dere som sier at dere føler så mye rundt dette gjør det. Det er kun noe dere kaster ut for og fremstilles bedre. Samt at det gir egen forsterkning. Det føles godt inne i seg å si at man har empati. Mest sannsynlig bryr det dere like mye som det jeg gjør.

Skrevet

Jeg bryr meg så mye |----| om det som skjedde i bagdag. Men her er et rosebilde for alle de etterlatte :dagens-rose:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...