Gå til innhold

utslett i ansiktet


Gjest miau

Anbefalte innlegg

jeg har matallergi, og får reaksjoner på det i fjeset..jeg har også fått uren hud ellers.

jeg fikk hydro- kortison på apoteket. den hjelper på kløingen, men utslettet forsvinner ikke akkurat. jeg har tørr hud, med fet T- sone, og veldig sensitiv hud ( tåler ikke så veldig mange hudprodukter).

jeg lurer på om noen kan anbefale meg

1) et bra ansiktsrenseprodukt?

2) noe å smøre på utslettene?

3) krem?

4) noe som dekker over rødheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hydrokortison er jo genialt.. demper utslettet med en gang.

Jobber på et kjøkken der vi har en sterk sterk såpe jeg klarte å få på halsen en gang, fikk et enormt utslett der dagen etter.. Sverget til hydrokortison og aloe vera.. ren aloe vera =) Funket kjempebra!

Det som er kjedelig er at det ikke går bort over natta..

Får håpe det er noen andre her som har bedre svar enn meg, men jeg prøvde hvertfall ;) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig peiling på utslett og sånn, men kunne du ikke hørt i et parfymeri eller noe om en consealer som kunne passe for utslettene dine?

Må da finnes noe der vil jeg tro :)

Ellers har jeg for en liten stund siden startet med dermalogica rens og er kjempe fan av den allerede. Ville absolutt sett på eks;www.dermalogica.no for å finne noe som kanskje passer for deg??

dessuten, jeg ville absolutt tatt meg en tur til hudpleier/lege også for kosultasjon. De kan nok hjelpe deg mye bedre :)

Det med salver og sånt har jeg ikke peiling på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Jeg ville gått til legen for en sjekk. For det første er det greit å få vite hva du faktisk reagerer på slik at du kan unngå dette i framtida og i tillegg kan du da få resept på en salve som sliter mindre på huden din enn det hydrokortison gjør. Har selv brukt hydrokortison over noen dager fordi det var krise og jeg ikke hadde mulighet til å stikke til legen. Huden min så IKKE pen ut etterpå, noe jeg var forberedt på.

I tillegg hadde det nok vært en ide og gå til hudpleier eller bruke veldig milde apotekprodukter for at huden din skal bli pen. Bruk minst mulig foundations osv når du har utslettene da dette kan gjøre det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...