Gå til innhold

Kristendommen er grunnlaget for at den kristne verden er den islamske verden overlegen.


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, debatant skrev:

Du kan jo ta en kikk på de landene som ikke er opplært til å elske sin neste. Hvem av dem mener du overgår vesten?

Du virker egentlig bare som en utrolig bortskjemt snylter på våre kristne kulturarv.

 
 
:ler:
 
Den kristne kulturarven vår, som er så kristen at den er metta med alle slags hedenske skikker og høytider, for at folk skulle gidde å bli med... De gangene man hadde valg, og ikke bare ble tvunget med drapstrusler...
 
"Elsk din neste, ellers dreper jeg deg!!"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yme skrev:
 
 
:ler:
 
Den kristne kulturarven vår, som er så kristen at den er metta med alle slags hedenske skikker og høytider, for at folk skulle gidde å bli med... De gangene man hadde valg, og ikke bare ble tvunget med drapstrusler...
 
"Elsk din neste, ellers dreper jeg deg!!"

Fortell om disse som ble drept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Hvorfor?

Jeg har aldri hørt om det før. Men du har vel kilder her....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Jeg har aldri hørt om det før. Men du har vel kilder her....


Nå håper jeg virkelig at jeg misforstår deg, debbis... Du har aldri hørt om tvangskristningen som skjedde i Norge, da religionen ble innført?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Yme skrev:


Nå håper jeg virkelig at jeg misforstår deg, debbis... Du har aldri hørt om tvangskristningen som skjedde i Norge, da religionen ble innført?

Fortell.....

 

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:


Er du seriøs??

Kristen er noe en blir ved å åpne seg for Gud ved å bekjenne synder. Ikke å lyve på seg gunst av ledere. Det er sånn hedninger holder på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Kristen er noe en blir ved å åpne seg for Gud ved å bekjenne synder. Ikke å lyve på seg gunst av ledere. Det er sånn hedninger holder på.


Greit, så du har fått med deg at det var sånn hedningene fikk kristendommen inn i Norge, i det minste. Nå begynte jeg virkelig å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yme skrev:


Er du seriøs??

Din versjon av historien har jeg aldri hørt før. Bortsett fra avkroker på KG.

Jeg har nå engang 6 i historie og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Din versjon av historien har jeg aldri hørt før. Bortsett fra avkroker på KG.

Jeg har nå engang 6 i historie og.


Okei, så du ombestemte deg igjen nå?

Kan ikke du fortelle litt om hvordan du mener Norge ble kristnet da? Det var altså ikke de "øverste" kongene som innførte religionen, for å styrke sin egen makt, og kvitte seg med mindre høvdinger og den slags? Alt var fryd og gammen, og alle meldte seg helt frivillig inn i den nye religionen, uten at de trengte å lage kompromisser om å innføre hedenske skikker og den slags... Som for eksempel at de flytta Jesus sin fødsel, for å passe med midtvinterblot osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker som regel ikke å diskutere religion.

Men antar det har en viss betydning at kristendommen har gjennomgått en reformasjon mens islam ikke har det.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Liker som regel ikke å diskutere religion.

Men antar det har en viss betydning at kristendommen har gjennomgått en reformasjon mens islam ikke har det.

Eller?

Kirken har gjennomgått reformasjon.

Anonymkode: 035f6...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kirken er da ingen religion.

..siteringskrøll

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Var det ikke det jeg sa, da?


Hvilken reformasjon tenker du på da? Fra gamle til nye testamentet, eller de andre gangene den har blitt endret? Islam har gjennomgått samme type endring som det kristendommen gjorde under kirkemøtet i Nikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Hvilken reformasjon tenker du på da? Fra gamle til nye testamentet, eller de andre gangene den har blitt endret? Islam har gjennomgått samme type endring som det kristendommen gjorde under kirkemøtet i Nikea.

Så sier vi det.

Innrømmer glatt at kunnskapen herom ikke er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Så sier vi det.

Innrømmer glatt at kunnskapen herom ikke er best!


Jeg tror ikke det er så veldig kjent, så det er nok ikke så rart hvis du ikke har hørt om det. Er bare flaks at jeg visste om det, siden jeg tilfeldigvis leste om det for noen få uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Liker som regel ikke å diskutere religion.

Men antar det har en viss betydning at kristendommen har gjennomgått en reformasjon mens islam ikke har det.

Eller?

Luthers budskap var blandt annet les selv og trekk dine egne konklusjoner.

Om en leser om Muhammed er det åpenbart at han manipulerte, svek, myrdet og sågar bedrev pedofili. Det er en slik person muslimer forguder. Vel vitende om Muhammeds ondskap.

Kanskje muslimer har godt av IKKE å lese deres koran.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...