Gå til innhold

Finnes det jobber som kan gjøres i isolasjon?


Kari Nordmand

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumbrukere. Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan svare meg på :)

Jeg ønsker å bytte jobb, da jeg opplever at jeg ikke klarer å jobbe optimalt når jeg har mange kunder og kollegaer rundt meg. Jeg blir lett distrahert og sliter med å konsentrere meg, samt at jeg blir stresset av uforutsigbarheten av kunder og stadig skiftende arbeidsoppgaver jeg ikke får fullført. I tillegg sliter jeg med sosialangst. Mitt spørsmål til dere blir som følger: Finnes det jobber hvor man kan jobbe helt alene uten kunder/pasienter/brukere og kollegaer? M.a.o. en jobb som kan gjøres i isolasjon.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korrekturlesing?

Anonymkode: 0eae4...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe som oversetter av bøker/ annet?

Anonymkode: 0eae4...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kari Nordmand skrev:

Hei kjære forumbrukere. Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan svare meg på :)

Jeg ønsker å bytte jobb, da jeg opplever at jeg ikke klarer å jobbe optimalt når jeg har mange kunder og kollegaer rundt meg. Jeg blir lett distrahert og sliter med å konsentrere meg, samt at jeg blir stresset av uforutsigbarheten av kunder og stadig skiftende arbeidsoppgaver jeg ikke får fullført. I tillegg sliter jeg med sosialangst. Mitt spørsmål til dere blir som følger: Finnes det jobber hvor man kan jobbe helt alene uten kunder/pasienter/brukere og kollegaer? M.a.o. en jobb som kan gjøres i isolasjon.

På forhånd takk for svar.

Hvilke arbeidsoppgaver ønsker du å jobbe med?

Anonymkode: 0eae4...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Å jobbe i hjemmesykepleien eller hjemmetjenesten er ikke så ille. Der har du kun en person/bruker du forholder deg til om gangen og folk er som regel veldig hyggelige fordi det er mange eldre som bor alene og er ensomme. Det blir faktisk nesten som å jobbe alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrkessjåfør

Lokomotivfører, lastebilsjåfør...

Ganske ensomt i produksjonsarbeid og ensformig. (Forutsigbart og isolert) jobbe for is, kjøtt, egg etc produsent. 

Avløser/bonde

Veivokter

Skogvokter

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, *Micki* skrev:

Å jobbe i hjemmesykepleien eller hjemmetjenesten er ikke så ille. Der har du kun en person/bruker du forholder deg til om gangen og folk er som regel veldig hyggelige fordi det er mange eldre som bor alene og er ensomme. Det blir faktisk nesten som å jobbe alene. 

Der må jeg si meg uenig. Det er slettes ingen dum jobb, men det er i høyeste grad en jobb der du trenger å ha de sosiale antennene på høygir og er en fantastisk dårlig match for en som ønsker å jobbe helt alene. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og er en introvert person. Det koster meg mye energi å gå på jobb for å si det sånn, selv om det kan gi meg mye energi også. 

Jeg foreslår lager. Du vil ha kollegaer, men du slipper å forholde deg til de store deler av dagen. 

Anonymkode: ad74f...a0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bli trailersjåfør? 

Anonymkode: ad74f...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Der må jeg si meg uenig. Det er slettes ingen dum jobb, men det er i høyeste grad en jobb der du trenger å ha de sosiale antennene på høygir og er en fantastisk dårlig match for en som ønsker å jobbe helt alene. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og er en introvert person. Det koster meg mye energi å gå på jobb for å si det sånn, selv om det kan gi meg mye energi også. 

Jeg foreslår lager. Du vil ha kollegaer, men du slipper å forholde deg til de store deler av dagen. 

Anonymkode: ad74f...a0a

Jeg er også introvert og har jobbet der. TS har ikke nevnt at hun sliter med de sosiale antennene, det hun beskriver høres mer ut som hun reagerer på stress i nåværende jobb. En til en kontakt i en pleie/omsorgssituasjon er helt annerledes enn å betjene kunder på rekke og rad. Det er også mer forutsigbart fordi du vet hva du skal gjøre før du går inn døren til brukeren. Man kan også be om å få ha faste lister med brukere.

Det var uansett bare et forslag, litt på siden, fordi det nok vil være lett å få en stilling innen det hvis TS skulle ønske det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for gode forslag. Jeg har ikke sertifikat så det kan ikke være en jobb som krever det. Noen som har flere forslag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholder (vaske kontorer etter arbeidstid).

Anonymkode: bf7ba...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der må jeg si meg uenig. Det er slettes ingen dum jobb, men det er i høyeste grad en jobb der du trenger å ha de sosiale antennene på høygir og er en fantastisk dårlig match for en som ønsker å jobbe helt alene. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og er en introvert person. Det koster meg mye energi å gå på jobb for å si det sånn, selv om det kan gi meg mye energi også. 

Jeg foreslår lager. Du vil ha kollegaer, men du slipper å forholde deg til de store deler av dagen. 

Anonymkode: ad74f...a0a

er helt enig. jobber selv i hjemmesykepleien og er introvert. selv om jeg går i et annet "modus" når jeg går inn til brukere, så tar det mye av meg. På en annen side, så føler jeg at jeg jobber litt alene og.
Godt jeg ikke er alene om dette :)

tenkte noe med IT jeg, men vanskelig å finne en jobb som passer for deg..

Anonymkode: 6a3d3...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke arbeidsoppgaver ønsker du å jobbe med?

Anonymkode: 0eae4...c8d

Hei TS

Kan du svare på spørsmålet (over), og i tillegg fortelle litt om din utdanning og dine kvalifikasjoner, så hadde det vært lettere å komme frem til gode forslag...

Anonymkode: 0eae4...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt på sykehjem? Selv har jeg alltid syntes det virker fantastisk å kjøre postbil :) 

Anonymkode: e164e...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Kan du svare på spørsmålet (over), og i tillegg fortelle litt om din utdanning og dine kvalifikasjoner, så hadde det vært lettere å komme frem til gode forslag...

Anonymkode: 0eae4...c8d

Ps

Dette vil jo også spare oss for unødvendige og uaktuelle forslag

som f.eks: Skomaker, skredder, patolog, forfatter osv

Anonymkode: 0eae4...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsker

Komponist

Meterolog

 

Anonymkode: 0eae4...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstner

Forfatter

Anonymkode: a4547...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...