Gå til innhold

Steve Cooks prøverdagbok


Steve_Cook

Anbefalte innlegg

Gjest NorahLudoAllis

:( 

Så kjipt! Har tenkt litt på dere og lurt på hvordan det gikk! 

Er jo en mager trøst når man har fått opp forhåpningene så mye som en positiv test jo gjør - håper virkelig dere får litt medgang i 2017! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, dere.

 

Vi skal på første samtale om assistert befruktning denne uka. Noen tanker om det? Hva man bør spørre om, passe på, osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
På 7.2.2017 den 17.04, Steve_Cook skrev:

Takk, dere.

 

Vi skal på første samtale om assistert befruktning denne uka. Noen tanker om det? Hva man bør spørre om, passe på, osv.?

Oj, så spennende! Misforstå meg rett her - det er jo dritt å måtte ta den prosessen også, men bra at dere har fått time :) 

Hvordan gikk det forresten?

Har jo ikke erfaring med det selv(og kommer forsåvidt aldri til å få det heller, i Oslo har de jo kuttet søskenforsøk samt for alle over 38 - så her er det meik it år breik it, ikke noe spennende nyheter enda her heller foreløpig)  men har fulgt flere i dagbøker her som har prøvd det med samtlige barn(om vi snakker IVF - er ikke helt inni termene her). Du kan jo lese litt i de, er for eksempel Miore som er igang nå med forsøk på nr.2(regner med det er greit å nevne siden det jo er dagbøker her).

Hadde de noen tilbakemeldinger på når dere eventuelt kan forvente å komme igang med første forsøk - eller om dere må gjøre forberedelser i forkant?

Endret av NorahLudoAllis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Zup, folkens. Lenge sida jeg har oppdatert her. Vi har nå vært gjennom et IVF-uttak med påfølgende innsett. Det begynte i august i fjor. Vi fikk 15 egg ut, hvorav 8 ble befrukta. 7 ble fryst ned i 2+2+2+1.

Det ble totalt et innsett med det ferske embryoet, og tre innsett med to opptine embryoer i hvert forsøk. Solo-ridderen døde under opptining.

Resultat: Ingen graviditet.

Legene beskriver det som "det perfekte forsøket". De syntes det var rart at det ikke hadde resultert i graviditet, og vi ble henvist til ytterligere utredning. Det ble utført lapraskopi hvor de fant minimalt med endimetriose, som ble fjerna. Vi er da i gang med nesespray og fullt kjør fram mot nytt egguttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Johoo! Tenkte jeg skulle spørre deg om dere har hørt om/tenkt å teste «scratching»(får helt nerver av ordet....GRØSS!)

Hørte om det fra noen her inne og vurderer det etterhvert(orker ikke mer poking inni der enda :P ) - men det er visst en greie for de som har litt tykk.....eh....ja, inni veggen der inne. Påvirker den syklusen man gjør det negativt, så endel gjør det når de må ha pausemåned/stengt i sommerferiene og sånn.

Ja, ikke noe jeg hadde gjort med forsøk 1 liksom - men de jeg hørte om det fra prøvde det på det 4. 

Satser på lykke denne ganga for dere :yvonne:

Jeg venter sjøl bare på tanta en dag over tiden, vet det ikke er noe bolle inni der fordi testene er så blendahvite at man kan bli snøblind :sulosi:

Dumt spørsmål, men driver dere med uttak nå eller brukes det fryste greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da venter vi på resultater fra blodprøve etter nytt IVF-forsøk. Vi fikk ut 5 egg, hvorav ett "ferskt" ble satt inn nå, og fire har blitt fryst ned (2+2).

Resultatet kommer etter klokka 12. Krysser fingrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Azumarill skrev:

Hvordan gikk det?

Testen var positiv 🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Azumarill skrev:

Gratulerer <3

Tusen takk. UL om ca tre uker. Krysser fingra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 26.4.2018 den 11.09, Azumarill skrev:

Det vil si ca. nå straks? Lykke til :)

 

9 timer siden, kaffemor skrev:

Gratulerer!! :strix: 

Takk begge to. UL er kommende uke. Krysser fingra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tnåå, dere er koselige. :hug:

 

Alt var som det skulle. 8 uker på vei. Termin i desember 👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Granola
3 timer siden, Steve_Cook skrev:

Tnåå, dere er koselige. :hug:

 

Alt var som det skulle. 8 uker på vei. Termin i desember 👌

Halleluuuuuuuuuuuja!!!! Åh, dette var jo megabra og koselig nyhet :yvonne::mynona::nordvesta:

Satser på at preggovibbene sprer seg nå som jeg ruger på Crinone i høna :nigo: 

Ble helt gira her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Granola skrev:

Halleluuuuuuuuuuuja!!!! Åh, dette var jo megabra og koselig nyhet :yvonne::mynona::nordvesta:

Satser på at preggovibbene sprer seg nå som jeg ruger på Crinone i høna :nigo: 

Ble helt gira her. 

Takk!! Haha. Vi trodde egentlig alt håp var ute, men vi tok feil. Håper det hjelper! Vi har uansett et stykke igjen, men legen sa faktisk at prognosen er over 90%. Bruker du crinone i forbindelse med ivf-innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Fjolleri
På 23.6.2018 den 11.47, Steve_Cook skrev:

Snart 16 uker på vei 👌

Johoo!!!!!!!!!!!

Har dere vært på ordinær UL da kanskje? :) Næh, crinonen var «for gøy» i ventetiden på IVF siden jeg alltid spotter litt før mens = kan hjelpe (dvs; det gjør ikke det da). Eller; prokrastineringstiden som det vel egentlig heter, siden jeg betaler sjæl og derfor satser på en gratisgraviditet - men nå MÅ vi igang altså. Sliter bare veldig med å kutte kaffe :hoho: Nå sitter alle som har prøvd i 2 måneder og bare «hallo, kaffe er jo lett å kutte», men NEI for faen - jeg er psykisk avhengig og klarer ikke bare det når prøvingen går over flere år :P (men jeg «jobber» med saken ved å ha kjøpt meg kapselmaskin :roll: I tillegg til de ørten aeropressene/kaffetrakterne og dittogdatt jeg jo allerede har). Jeg tenker nemlig sånn at siden jeg må bruke 100.000 på å dra egg ut av kroppen så kan jeg jo like godt bruke nesten like mye penger på kaffekapsler og bidra enda mer til søppelberget.

Endret av Fjolleri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...