Gå til innhold

Gud hadde en partner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Gud hadde en partner - i hvert fall en form for en konsulent. Gud snakket faktisk med noen! En eller annen som tar i mot alle beskjedene hans, og får ting gjort. Gud sier jo for eksempel:" "Let there be light," og så skjedde jo nettopp det.

Gud gjør egentlig ikke disse tingene selv!
Bortsett fra mennesket da. Akkurat den biten gjorde han selv.  :P

Anonymkode: 4e57f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Gud hadde en partner - i hvert fall en form for en konsulent. Gud snakket faktisk med noen! En eller annen som tar i mot alle beskjedene hans, og får ting gjort. Gud sier jo for eksempel:" "Let there be light," og så skjedde jo nettopp det.

Gud gjør egentlig ikke disse tingene selv!
Bortsett fra mennesket da. Akkurat den biten gjorde han selv.  :P

Anonymkode: 4e57f...70c

Gud snakket engelsk???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvorfor kunne han ikke gjøre det selv? Han er jo gud. Akkurat som sånt lys som lyder klapping feks, så kunne Gud slå på lyset ved å bare si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hadde sikkert et par-tre elskerinner også. 

Anonymkode: c9b6a...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er kristne, hvor mener dere Gud kom fra i første omgang?

Anonymkode: 01d16...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er kristne, hvor mener dere Gud kom fra i første omgang?

Anonymkode: 01d16...ee9

Han har alltid vært  der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Gud hadde en partner - i hvert fall en form for en konsulent. Gud snakket faktisk med noen! En eller annen som tar i mot alle beskjedene hans, og får ting gjort. Gud sier jo for eksempel:" "Let there be light," og så skjedde jo nettopp det.

Gud gjør egentlig ikke disse tingene selv!
Bortsett fra mennesket da. Akkurat den biten gjorde han selv.  :P

Anonymkode: 4e57f...70c

 

I begynnelsen var Mørket. Det er storesøsteren til Gud. :fnise:

Anonymkode: 941f3...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han ikke bare snakket med seg selv? Kreative mennesker gjør ofte det. Så danset han en liten seiersdans når det faktisk ble lys, mens katten hans så på ham med skeptisk blikk fra utkikksposten sin på stuebordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, høres litt koselig ut. :laugh:

Anonymkode: 8be83...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud? Hvilken det er så mange av dem

Anonymkode: b7e1d...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart hadde Gud en partner, men da Gud skapte mannen, tok Gud partneren i utroskap.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt vanlig å prate med seg selv når man lager ting.  Når jeg er alene i rommet og sier "hvor er saksen min" så forventer jeg jo ikke at det skal dukke opp noen og peke på den.  Og når jeg er ferdig sier jeg gjerne "denne ble fin", uten at noen som helst er der og hører på (bortsett fra Gud, da ;) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2.7.2016 at 2.13, Balian de Ibelin skrev:

Feil jeg gjorde alt alene og hadde ingen partner. 

Så hvorfor omfavner du islam?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Så hvorfor omfavner du islam?

 

Jeg omfavner ingen religion. 

Jeg er Gud og står over det tøvet dere mennesker driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Så hvorfor omfavner du islam?

 

Hæ? Det er bare en gud i islam. Samme som kristendommen.

Anonymkode: d2901...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.7.2016 at 22.51, Evans skrev:

Han har alltid vært  der. 

Så du kan ikke akseptere at det ikke finnes en skaper bak universet, men du kan akseptere at denne skaperen har eksistert for alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
17 timer siden, Tidus skrev:

Så du kan ikke akseptere at det ikke finnes en skaper bak universet, men du kan akseptere at denne skaperen har eksistert for alltid?

Det handler ikke om hva jeg kan akseptere eller ikke. Gud har alltid vært der, ergo er det han som også er skaperen av universet, og ingen har skapt Gud. Gud har bare alltid vært der - hva Gud kommer fra, når Gud kom, kan man ikke finne ut av ettersom han alltid har vært der. 

Det er helt håpløst å argumentere mot. Så klart vil det være spørsmål om hvem som kom først - hvem skapte Gud, hvem skapte universet, kom Gud eller universet først, men så lenge man kan svare med at Gud har alltid vært der, så kommer man seg unna alle disse spørsmålene. Enkelt og greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evans skrev:

Det handler ikke om hva jeg kan akseptere eller ikke. Gud har alltid vært der, ergo er det han som også er skaperen av universet, og ingen har skapt Gud. Gud har bare alltid vært der - hva Gud kommer fra, når Gud kom, kan man ikke finne ut av ettersom han alltid har vært der. 

Det er helt håpløst å argumentere mot. Så klart vil det være spørsmål om hvem som kom først - hvem skapte Gud, hvem skapte universet, kom Gud eller universet først, men så lenge man kan svare med at Gud har alltid vært der, så kommer man seg unna alle disse spørsmålene. Enkelt og greit! 

Da sier jeg at Gud aldri har vært der, og at det er universet som alltid har vært der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...