Gå til innhold

Uregemlessig mens


Crissi25

Anbefalte innlegg

Jeg og kjærsten prøver og bli gravide. Jeg slutta på p pilla i begynnelsen av januar etter ha gått på det i ca 12 år. Vi har sex ved vær antatte EL jeg har. Men er vanskelig og være sikker på når det er. Da etter jeg sluttet på p pillen har mensen min de siste to mnd plutselig blitt uregelmessig. Gått fra 30 dager syklus plutslig ned til 25 dager å nå de siste mnd opp igjen til 32 /33 dager syklus. 

Trodde før jeg fikk mens nå at jeg kunne vært gravid. Hadde mange symptomer før mens som jeg ikke har hatt før mens før som kunne tyde på graviditet.  

Det jeg lurer på er om andre også har opplevd det sånn etter slutt på ppiller og begynte å prøve å få barn??? Håper på noen råd og opplevelser

 
Endret av Crissi25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! :-) mine er i hytt og pine.. Helt normalt etter å ha sluttet på hormonell prevensjon. Bruk eggløsningstester fra dag 14 i syklusen, og en uke-ti dager fremover, inntil du får positiv test. Eneste måten jeg holder oversikt på EL, iogmed den er så variabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Jepp! :-) mine er i hytt og pine.. Helt normalt etter å ha sluttet på hormonell prevensjon. Bruk eggløsningstester fra dag 14 i syklusen, og en uke-ti dager fremover, inntil du får positiv test. Eneste måten jeg holder oversikt på EL, iogmed den er så variabel. 

Oki tusen takk. Da skal jeg prøve ut det. Akkurat vært inne på nettet og bestilt EL tester så da har jeg de til jeg er ca 14 dager ut i syklusen.

 

Endret av Crissi25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har hatt syklus ned i 25 dager, så da bør du teste fra dag 10 :-) men kjempe! Blir mye lettere å holde styr på da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Helt normalt. Men enig at du bør teste fra dag 10. Testen blir positiv FØR EL, så det er for sent å teste når man tror man har EL. 

Eventuelt ha sex annenhver dag fra ca dag 10 og utover i syklusen, da er dere også ganske sikre å treffe EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Snurresprett og Sisti for gode råd. 

Kan nesten ikke vente med at den 10 dagen skal komme nå så vi kan få begybt og prøve 😀😀 satser alt på at EL testene har kommet til da så jeg kan begynne og kanskje og klare holde styr på EL 😆😆😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammatilpia

Jeg sluttet også med prevensjon i januar, og har tydeligvis også uregelmessige sykluser. De første mnd så var det vel 22-23 dager mellom, så 25 forrige måned og nå sitter jeg her og venter på mensen på dag 28. Hatt mensmurringer siden i forrige uke, men ingen mens og negativ graviditetstest. Vi hopper av i svingen da, for vi er ikke hundre prosent klare for en til ennå, sånn egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammatilpia skrev:

Jeg sluttet også med prevensjon i januar, og har tydeligvis også uregelmessige sykluser. De første mnd så var det vel 22-23 dager mellom, så 25 forrige måned og nå sitter jeg her og venter på mensen på dag 28. Hatt mensmurringer siden i forrige uke, men ingen mens og negativ graviditetstest. Vi hopper av i svingen da, for vi er ikke hundre prosent klare for en til ennå, sånn egentlig :P

Hei.

Kjenner meg mye igjen i det du forklarer. De 2 første mnd var det 30 dager i mellom. Så en ned i 25 dager og nå de siste 2 var det opp i 32 dager igjen. Hadde mensmurringer selv i over 1 uke. Men mensen kom lissom ikke . Så tok jeg en test på tirsdag. Og den viste negativt 🙁 veldig skuffende siden jeg virkelig trodde vi hadde klaffa nå. Og litt senere på dagen kom mensen. Tror aldri jeg har vært så skuffa å lei meg noen gang over og få mensen. Men har jo bare gått 6 mnd så bør vell begynne og nærme seg en stabil syklus igjen snart håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...