Marimba Skrevet 19. november 2016 #261 Del Skrevet 19. november 2016 22 timer siden, lorelei6 skrev: Gratulerer så mye, @Aomame! Og så moro med 3D. Hvor mange uker er du nå? Jeg synes også lille ligner på storesøster, men mulig det bare er gravidhormonene som spiller meg et puss. Jeg hadde med mamma på oul nå på torsdag. Det var koselig å dele opplevelsen med henne nå som vi vet at alt er bra med baby. Det er absolutt ingen tvil om at det er en lillebror. Jordmor zooma inn på den lille pungen, så jeg blir bekymra hvis det likevel skulle vise seg å være en jente. Endelig termin ble 19.april, så da er jeg 18+5 i dag. Magefølelsen min sier likevel at terminen fra Riksen er mer pålitelig. Etter å ha tenkt meg nøye om er jeg ganske sikker på at jeg vet når lille ble til, og det stemmer overens med det overlegen der inne målte. Men tre dager fra eller til spiller ikke akkurat stor rolle. Da ligger vi akkurat likt etter oul-beregningene, så det gjenstår bare å si: førstemann , hehe neida 11 timer siden, Aomame skrev: Takk! Jeg er 26+1 i dag, akkurat 100 dager igjen 100 dager! Det går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 22. november 2016 #262 Del Skrevet 22. november 2016 Så godt å høre at jeg ikke er den eneste som trenger mye søvn Får meg til å føle meg litt mer normal. Hele denne graviditeten har fått meg til å føle meg sprø og rar, og jeg kjenner ikke meg selv igjen i det hele tatt. Sliter meg helt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 23. november 2016 #263 Del Skrevet 23. november 2016 Så bra at alt var fin med prøven @Birdo! Kan tenke meg at det er en stor lettelse. Hvordan går det med dere alle her inne? Jeg er i veldig god form om dagene, men kjenner at det begynner å bli litt tungt på jobb. Håper på å få litt tilrettelegging snart sånn at jeg kan jobbe helt til permisjonsstart. Siden jeg bare jobber deltid (+ ekstra) må jeg minst jobbe ut januar for å få foreldrepenger. Jeg er veldig surrete om dagen og gjør en del dumme feil. Det er spesielt flaut når jeg er på jobb! Idag klarte jeg å legge en bunke med kluter i fryseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 23. november 2016 #264 Del Skrevet 23. november 2016 Når det gjelder søvn hadde jeg en fin periode fra uke 15-18 hvor jeg følte meg "normal" igjen. Nå er det akkurat som det var tidlig i graviditeten; minst 8-9 timer søvn om natten og gjerne en to timers lur om dagen etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 23. november 2016 #265 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg er i veldig dårlig form Er 100 % sykemeldt, så det blir lange dager, men det er helt nødvendig. Sliter enda med kvalmen (25+2), og allmenformen er generelt dårlig, mye slapp og sliten. Føler meg litt som en fremmed i egen kropp, ingenting er liksom som det pleier å være. Det er tungt å kle på seg, tungt å ta på sko, tungt å bøye seg Og enda skal jeg bli større! Koser meg heldigvis med mye spark fra lillejenta Men det var virkelig ikke sånn jeg trodde det skulle bli å være gravid. Rart hvor vanskelig det er å legge bort forventninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 23. november 2016 #266 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg er enn så lenge veldig fornøyd med dette svangerskapet i forhold til det forrige. Eneste plager er episoder med blodtrykksfall og bekkenløsning - og at jeg helt brått blir veldig trøtt. Men jeg er også ganske surrete. Det 'verste' jeg har gjort er å kaste klærne til mini i søpla i stede for i skittentøyskurven. Heldigvis tok jeg meg fort i det. Nå holder jeg på med eksamenslesing, men ikke helt enkelt med denne konsentrasjonen. Om fire dager er jeg 20 fullgåtte uker. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 23. november 2016 Forfatter #267 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg har mange vondter som begynner å bli ganske plagsomme. Bekkenløsning, ryggvondt, ligamentsmerter og hyppige kynnere. Har en kontorjobb, så det går greit å holde seg i jobb, men det er litt stress å ta seg av toåringen, hente i barnehagen og sånt. Hadde det ikke sånn sist, og hadde jo heller ingen toåring, så synes det er en del tyngre nå. Og enda er det en stund igjen, så er redd for at dette kan bli veldig tungt etterhvert! Kvalmen sliter jeg ikke med lenger heldigvis. Føler med deg Atziri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 23. november 2016 #268 Del Skrevet 23. november 2016 Takk @Sapphira! Ja, det var en lettelse. Ble overrasket over hvor lettet jeg egentlig ble, jeg som var så nonchalant om hele greia. Formen min er opp og ned, føler meg veldig fin og ikke noe kvalm eller noe. Er en del trøtt og sover minst en time på sofaen hver dag i tillegg til mange timer om natten - men om natten sover jeg veldig dårlig. Er så tett i nesa, også har lillemor funnet blæra mi😂 Begynner å merke veldig at kroppen forandrer seg, alt er mye tyngre og om jeg bøyer meg så kommer jeg ikke langt før det blir ubehagelig. Merket det jeg mistenker er kynnere veldig nå, tok i litt ekstra på jobb igår og etter det kom det. Bekken, ryggen og kynnere er i høygir så fort jeg anstrenger meg nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 23. november 2016 #269 Del Skrevet 23. november 2016 Formen her er helt latterlig Forverret kronisk migrene, søvnproblem og bekkenplager. Kan vi spole frem til april ganske kjapt? Neida. Til tross for lange og slitsomme dager koser jeg meg masse som gravid igjen Må prøve å se det positive ved det, selv om det er uhyre vanskelig til tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 23. november 2016 #270 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg er med på å spole over hele eksamen og frem til april! Tørr ikke tenke på hvordan de siste månedene blir denne gang. Sist greide jeg knapt å gå den siste tiden før fødsel, og jeg måtte ha hjelp av mannen til å snu meg hvis jeg havna på rygg om natten. Jeg greide ikke å snu meg tilbake selv. Og da begynte bekkenplagene først etter uke 30. Men dette er kanskje siste gangen jeg går gravid, så jeg får prøve å nyte det så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 24. november 2016 #271 Del Skrevet 24. november 2016 God morgen! Hilsen gravidkroppen som syntes kl 4 var mer enn lenge nok å sove... Jeg ser frem til ammehormoner som gjør at man sover godt Får vel prøve å få meg en liten lur til før jeg skal stå opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 24. november 2016 #272 Del Skrevet 24. november 2016 Hvorfor har jeg ikke sett dette før nå?? Har termin 28 april:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 24. november 2016 #273 Del Skrevet 24. november 2016 Velkommen skal du være @lillemy02😊 Vet du kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 24. november 2016 #274 Del Skrevet 24. november 2016 Velkommen @lillemy02! Jeg har foreløpig termin dagen før deg, skal ha oul neste uke så da får jeg vite endelig termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millemor84 Skrevet 24. november 2016 #275 Del Skrevet 24. november 2016 Hei ☺️ Her er heldigvis formen veldig bra enda og jeg har økt stillingen min fra 80-100% mtp permisjonspenger. Håper det holder seg slik lenge sånn jeg får full utbetaling når jeg går hjemme. I mitt forrige svangerskap var jeg allerede delvis sykemeldt på dette tidspunktet, så jeg setter enormt pris på å være i form enda. Jeg er selvfølgelig trøtt hele tiden og kveldene får jeg bare brukt til å se på tv og litt husarbeid, men jeg er mer en nok fornøyd med det. Merker bare at motivasjonen til å være på jobb er litt tøff om dagen, så det blir lenge til mars hvor permisjon begynner 😄 Ellers har vi vært på oul denne uken og sa ble termin flyttet til 22.april. Menstermin er 14. april, så jeg blir veldig usikker på når denne kommer, men ut skal den!!!! Det er helt sikkert 😄 Blir en gutt til - veldig moro!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LexSuperior Skrevet 24. november 2016 #276 Del Skrevet 24. november 2016 18 timer siden, Atziri skrev: Jeg er i veldig dårlig form Er 100 % sykemeldt, så det blir lange dager, men det er helt nødvendig. Sliter enda med kvalmen (25+2), og allmenformen er generelt dårlig, mye slapp og sliten. Føler meg litt som en fremmed i egen kropp, ingenting er liksom som det pleier å være. Det er tungt å kle på seg, tungt å ta på sko, tungt å bøye seg Og enda skal jeg bli større! Koser meg heldigvis med mye spark fra lillejenta Men det var virkelig ikke sånn jeg trodde det skulle bli å være gravid. Rart hvor vanskelig det er å legge bort forventninger Æsj, kjenner meg igjen i mye av det du sier. Hvis en person til forteller meg hvor fin form de var i under sin graviditet og at jeg sikkert slutter å være kvalm i morgen så blir jeg skikkelig sur! Vet det er velmenende, men når alle damer jeg treffer sier det samme så blir jeg litt smålei altså. Ammehormoner har jeg aldri hørt om! Høres fantastisk ut hvis det gjør at man sover bedre:D Var på OUL i dag og fått bekreftet at vi venter en guttEndelig termin ble 23.04 så det stemte jo ganske bra med det vi har fått vite tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 24. november 2016 #277 Del Skrevet 24. november 2016 7 timer siden, Birdo skrev: Velkommen skal du være @lillemy02😊 Vet du kjønn? Var noe krøll med datasystemet til fastlegen og fikk ikke sendt henvisningen. Så den måtte sendes via post ringte sykehuset og de sa de hadde fått den og jeg skulle få en hastetime dette var på mandag vel ikke fått noe ennå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 30. november 2016 #278 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Vi har vært på oul i dag. Der var det ei frisk og fin lillesøster der termin ble flyttet 4 dager til 1.mai. Jeg hadde skikkelig jentefølelse, så det var moro å ha rett Endret 30. november 2016 av Nautika 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mainecoon Skrevet 30. november 2016 #279 Del Skrevet 30. november 2016 Gratulerer med jente i magen @Nautika tror det er en del jenter i denne terminklubben nå om jeg ikke tar helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 30. november 2016 Forfatter #280 Del Skrevet 30. november 2016 Gratulerer så mye Nautika! Apropos terminliste, jeg har prøvd å oppdatere listen som ligger i første innlegg forløpende, men om dere som ser at det ikke er helt oppdatert på dere med dato og kjønn, kopier gjerne lista og legg inn riktig så oppdaterer jeg førsteinnlegget også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå