AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #61 Skrevet 27. juni 2016 Jeg er ikke noe supertorofan, annet enn å ty til en sausepose i ny og ne i en travel hverdag. Personlig hadde jeg ikke lagd toropose til middagsbesøk, chili con carne går f.eks like raskt å lage fra skratch. Hun som lager dette til egen familie vet vel hva de liker, så regner med det er greit. Jeg spiser det jeg får servert hos andre, men torogryte egner seg best til mat på dugnad, stevner o.l. der det skal lages mat til mange enkelt, kjapt og med lav tabbekvote. Anonymkode: 8a00e...694
Sirah Skrevet 27. juni 2016 #62 Skrevet 27. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå kan man jo fucke opp halvfabrikata også. Man har jo ofte de samme ingrediensene som du nevner, poteter, gulrøtter , kjøtt, osv selv om man bruker halvfabrikata. I min kones tilfelle måtte hun steke kyllingen samt koke ris i til gryten. Klarer man ikke det så klarer man ikke å servere gryteretten fra Toro. Når klarer heldigvis min kone det og det skulle bare mangle. Ja man burde kjenne sine begrensinger, men det er fortsatt flaut å ikke kunne koke poteter, steke et kjøttstykke og andre grunnleggende ferdigheter. Alle klarer å lære det om de går inn for det så om man sier man ikke klarer å lage mat så sier man også at man aldri har giddet å lære seg å lage mat. Det er noe som burde være flaut å si for voksne mennesker. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Ja nå klarer heldigvis de aller fleste å koke poteter og steke et stykke kjøtt, men du vil være overrasket over hvor mange hjemmelagede måltider jeg har spist rundt omkring hvor jeg faktisk helt seriøst hadde kunnet ønske at personen heller hadde tydd til en amerikansk gryte fra Toro eller noe lignende. Ja, det er flaut å ikke kunne lage et enkelt måltid, men det er mange voksne mennesker som faktisk ikke kan dette uansett hva vi to måtte mene om det. Det er også veldig mange mennesker som ikke har noen interesse av å lære dette. Jeg vil heller spise et kjedelig halvfabrikata måltid enn en elendig hjemmelaget middag. Men det er nå meg. 2
Gjest Sisti Skrevet 27. juni 2016 #63 Skrevet 27. juni 2016 Kommer jo helt an på besøket, antall, anledning osv. Mormor er 90, og det er sjelden familien (barn og barnebarn) alle er i hennes by. De få gangene det skjer pleier mamma og tanta mi å invitere alle hjem til mormor, og da lager de toro gryterett,for de vil ikke stresse på kjøkkenet til mormor. Det viktigste er at folk får mat (dyrt å spise ute hver dag når man besøker mormor), og at mormor opplever å få besøk. Det syns jeg er helt greit, av og til er det viktigste å være sammen og å få noe bedre mat enn snacks, enn å få veldig god mat. Noen har også liten interesse for matlaging. Jeg forventer ikke at det MÅ være et skikkelig godt hjemmelaget måltid bare fordi jeg er invitert på middag. Igjen - av og til er det sosiale viktigst, og jeg syns det er deilig å slippe å lage middag selv, uansett.
Emelisse Skrevet 28. juni 2016 #64 Skrevet 28. juni 2016 Problemet med posemat er ikke at det er posemat, men at det ikke er noe godt. Jeg vil helst ikke servere gjestene mine kjip mat. Stort sett finnes det bedre alternativer som ikke er noe særlig mer jobb å tilberede.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå