AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #41 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hadde vært fornøyd med det, er ingentng å være flau over, jeg synes Toro er godt! Anonymkode: 9e29a...1e4 Og kanskje familien synes det er utrolig godt også. Smaken er som baken Anonymkode: 9e29a...1e4
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #42 Skrevet 26. juni 2016 5 minutter siden, candykiss skrev: Wow du virker utrolig kravstor. Toro er da mat det også, sett pris på maten du får servert. Jeg bruker både toro og hjemmelaget😊 Det synes ikke jeg. Toro smaker ikke noe særlig godt og personlig så tror jeg ikke akkurat at det er sunt så derfor styrer jeg helst unna det og de middagsinvitasjonene der jeg vet at det er å få servert. Selv foretrekker jeg heller å stå å lage mat enn å få servert Toro, knorr o.l. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #43 Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, Ananas. skrev: Om hun synes det er ok å servere Toro så er det helt sikkert greit. Det er hennes familie og hun vet sikkert best hva de forventer. Du kan jo servere andre ting når det er du som får gjester. Jeg hadde ikke servert det selv, men om det er det folk føler for å lage når jeg kommer på besøk så er det helt i orden for meg. Det er ikke alle som finner glede i å stå på kjøkkenet, eller å servere noe man har laget fra bunnen. enig. Anonymkode: 9e29a...1e4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #44 Skrevet 26. juni 2016 Jeg lager god mat hver eneste dag, og som regel lager jeg maten fra bunnen. Men jeg hadde ikke reagert om jeg hadde fått torogryte når jeg var på besøk hos noen. Jeg har selv hatt selskap med Toro gryte på menyen. Mye enklere når man har mange gjester, selv om jeg også har laget koldtbord både til brylluper og til barnedåp, så vel som konfirmasjoner. Jeg har laget alt selv. Toro gryter blir gode med litt ekstra tilbehør, en fløteskvett og godt kjøtt, men også kjøttdeig hvis man foretrekker det. Synes virkelig folk er kravstore som forventer full oppvartning med mat bra bunnen og rynker på nesen hvis de blir servert Toro gryter. Da synes jeg de kan spise hjemme, eller finne seg en bedre restaurant å spise på. Anonymkode: 76daf...145 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #45 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lager god mat hver eneste dag, og som regel lager jeg maten fra bunnen. Men jeg hadde ikke reagert om jeg hadde fått torogryte når jeg var på besøk hos noen. Jeg har selv hatt selskap med Toro gryte på menyen. Mye enklere når man har mange gjester, selv om jeg også har laget koldtbord både til brylluper og til barnedåp, så vel som konfirmasjoner. Jeg har laget alt selv. Toro gryter blir gode med litt ekstra tilbehør, en fløteskvett og godt kjøtt, men også kjøttdeig hvis man foretrekker det. Synes virkelig folk er kravstore som forventer full oppvartning med mat bra bunnen og rynker på nesen hvis de blir servert Toro gryter. Da synes jeg de kan spise hjemme, eller finne seg en bedre restaurant å spise på. Anonymkode: 76daf...145 Enig. Anonymkode: 9e29a...1e4 1
Sirah Skrevet 26. juni 2016 #46 Skrevet 26. juni 2016 For å si det sånn... Jeg vil heller ha Toro-gryte når jeg er på besøk hos noen enn en mislykket såkalt "fin" middag. Jeg har mang en gang "lidd" meg gjennom et måltid med ihelkokte poteter, vassne gullerødter, saus som smaker høgg og seig svinestek som et resultat av at kokken overvurderte sine egne kunnskaper. HEIA TORO! 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #47 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lager god mat hver eneste dag, og som regel lager jeg maten fra bunnen. Men jeg hadde ikke reagert om jeg hadde fått torogryte når jeg var på besøk hos noen. Jeg har selv hatt selskap med Toro gryte på menyen. Mye enklere når man har mange gjester, selv om jeg også har laget koldtbord både til brylluper og til barnedåp, så vel som konfirmasjoner. Jeg har laget alt selv. Toro gryter blir gode med litt ekstra tilbehør, en fløteskvett og godt kjøtt, men også kjøttdeig hvis man foretrekker det.Synes virkelig folk er kravstore som forventer full oppvartning med mat bra bunnen og rynker på nesen hvis de blir servert Toro gryter. Da synes jeg de kan spise hjemme, eller finne seg en bedre restaurant å spise på. Anonymkode: 76daf...145 Dersom folk ikke liker å LAGE mat er det vel ingen grunn til å invitere middagsgjester? Man kan fint ha en hyggelig, sosial kveld med kun snacks på bordet. Anonymkode: ce762...e94 2
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #48 Skrevet 26. juni 2016 Skikkelig mat fra bunnen trenger da ikke være så komplisert og det tar faktisk ikke så mye lenger tid enn det det tar å røre sammen Toroposer. 3
DizzyRonson Skrevet 26. juni 2016 #49 Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville laget biffsnadder. Det er så enkelt å greit. 3-4 porsjoner. 1 pose Charlotten løk Hvitløk etter smak. Pleier bruke 2-3 fedd 1 paprika rødt 200-250g champinjong fersk 400-600g indrefilet eller biff Boil in bag ris 1 per pers ca. Bernaise saus. Strimle kjøttet og stek det. Legg tilside. Husk salt og pepper Kutt løken I båter. Kutt soppen I halv skiver. Finhakk hvitløk. Strimle paprika I korte strimler. Stek løken og hvitløken blank, ha I soppen og stek til den er nesten ferdig. Så hiver du i kjøttet og paprikaen og steker alt til soppen er myk og fin og paprikaen er mør. I mellomtiden koker noen ris å lager sausen. Ferdig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #50 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom folk ikke liker å LAGE mat er det vel ingen grunn til å invitere middagsgjester? Man kan fint ha en hyggelig, sosial kveld med kun snacks på bordet. Anonymkode: ce762...e94 Ja selvfølgelig. Men her ville vel kona eller mannen til ts gi dem litt mer siden de antagelig kom langveisfra og er familiemedlemmer. De ser hverandre bare 2 ganger i året. Da synes jeg det er innafor å servere Toro gryte som metter litt mer. Anonymkode: 76daf...145
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #51 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Skikkelig mat fra bunnen trenger da ikke være så komplisert og det tar faktisk ikke så mye lenger tid enn det det tar å røre sammen Toroposer. Enig i det, men det får da være opp til de som skal lage maten. Hvis de vil servere Toro, så bør det være greit for gjestene. Det er vel de som står over grytene som bestemmer. Anonymkode: 76daf...145 2
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #52 Skrevet 26. juni 2016 Selvfølgelig er det opp til dem som lager maten. Sier bare at jeg selv helst står over. 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 26. juni 2016 #53 Skrevet 26. juni 2016 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva pleier dere å spise til middag i hverdagen? Anonymkode: ce762...e94 Jeg spiser det som er på salg. Hva nå enn det er på det tidspunktet. Spiser mye salat og fisk. Endret 26. juni 2016 av Uhumskheter stavefeil
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #54 Skrevet 26. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig. Men her ville vel kona eller mannen til ts gi dem litt mer siden de antagelig kom langveisfra og er familiemedlemmer. De ser hverandre bare 2 ganger i året. Da synes jeg det er innafor å servere Toro gryte som metter litt mer. Anonymkode: 76daf...145 Mitt svar var til den som skrev at man heller kan spise hjemme eller på en bedre restaurant dersom man ønsker god mat fra bunnen. Mitt poeng var at man ikke må invitere til middag dersom man ønsker en sosial kveld med venner. Som middagsgjest har man ofte med en gave til verten, f.eks en flaske vin eller en god olienolje, og da er det vel kleint å få servert en "mexicansk" gryterett fra Toro. Man kan fint ha en fin kveld med kun snacks på bordet dersom man ikke kan/liker å lage mat. Dersom man har overnattingsgjester så blir det noe annet. De må ha mat enten man vil det eller ei. Men da er formålet med besøket noe annet enn sosialt samvær med god mat. Anonymkode: ce762...e94 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #55 Skrevet 26. juni 2016 "Innafor" eller "uttafor" avhenger jo helt av selskapet. Her har TS og samboer ulik forståelse, og siden det er søndag så er det litt i seineste laget å handle inn til noe annet (tråden ble startet for et par timer siden). Siden besøket kommer langveis fra så åpner det seg jo nye muligheter for midsag fra bunnen med friske råvarer i morgen. I kveld er det ikke noe å lage ståhei om, det blir slik det blir i dag. Anonymkode: fe28d...bab
Zenobia Skrevet 26. juni 2016 #56 Skrevet 26. juni 2016 Det er Toro, og det er Toro. Har servert kyllingbasert Torogryte (husker ikke hvilken) med masse ekstra i. Maten ble skrytt opp i skyene Minnet meg om en episode av 'Side om side'; Toro tomatsuppe vs. hjemmesnekret. (Jeg måtte ikke sjekke bosset ) Lenge leve snobberiet (jeg regner meg for å være en kondichonert snobb, om noen skulle undre. Tror jeg skal få det med i profilen min )
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #57 Skrevet 26. juni 2016 De er sikkert klar over at dama di ikke kan lage ordentlig mat. Anonymkode: 9578b...cba
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #58 Skrevet 26. juni 2016 Jeg serverer heller elendig pizza fra Dollys enn jævlige torogryter. Hvorfor servere noen utvannet saltpulver? Anonymkode: 30081...87a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #59 Skrevet 26. juni 2016 4 timer siden, Sirah skrev: For å si det sånn... Jeg vil heller ha Toro-gryte når jeg er på besøk hos noen enn en mislykket såkalt "fin" middag. Jeg har mang en gang "lidd" meg gjennom et måltid med ihelkokte poteter, vassne gullerødter, saus som smaker høgg og seig svinestek som et resultat av at kokken overvurderte sine egne kunnskaper. HEIA TORO! Nå kan man jo fucke opp halvfabrikata også. Man har jo ofte de samme ingrediensene som du nevner, poteter, gulrøtter , kjøtt, osv selv om man bruker halvfabrikata. I min kones tilfelle måtte hun steke kyllingen samt koke ris i til gryten. Klarer man ikke det så klarer man ikke å servere gryteretten fra Toro. Når klarer heldigvis min kone det og det skulle bare mangle. Ja man burde kjenne sine begrensinger, men det er fortsatt flaut å ikke kunne koke poteter, steke et kjøttstykke og andre grunnleggende ferdigheter. Alle klarer å lære det om de går inn for det så om man sier man ikke klarer å lage mat så sier man også at man aldri har giddet å lære seg å lage mat. Det er noe som burde være flaut å si for voksne mennesker. TS Anonymkode: a8fc7...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #60 Skrevet 27. juni 2016 8 timer siden, Zenobia skrev: Det er Toro, og det er Toro. Har servert kyllingbasert Torogryte (husker ikke hvilken) med masse ekstra i. Maten ble skrytt opp i skyene Minnet meg om en episode av 'Side om side'; Toro tomatsuppe vs. hjemmesnekret. (Jeg måtte ikke sjekke bosset ) Lenge leve snobberiet (jeg regner meg for å være en kondichonert snobb, om noen skulle undre. Tror jeg skal få det med i profilen min ) Er jeg snobb som lager mat fra bunnen av? Her er ingrediensene i en meksikansk gryte: ris 62 %, tomat, løk 7 %, brune bønner 6 %, paprika 4 %, olje (raps,solsikke), stivelse, salt, hvetemel, krydder Så man betaler for en pose ris med litt løk og diverse krydder. Er jeg snobbete som greier skjære opp en løk og åpne en boks med bønner? Anonymkode: 253e9...652 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå