Gå til innhold

Flaut med Torogryte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie er det ganske vanlig med toro-gryter. Pølser i brød om alle har vært i arbeid eller har dårlig tid

Anonymkode: 6d3bc...d5d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På et generelt grunnlag er det ikke flaut, nei. Men jeg ville servert noe ordentlig til familiemedlemmer jeg ikke så særlig ofte, særlig på en søndag. :)

Anonymkode: 1f6c5...e0b

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler jo ikke om akkurat denne middagen, men om det generelt er flaut å servere Toromat til middagsgjester. At jeg lager middagen i kveld svarer ikke på spørsmålet i åpningsinnlegget mitt.  

TS

Anonymkode: a8fc7...c7f

Jeg synes ikke det er flaut. Det er ikke alle som liker eller er flinke til å lage mat. Hvis du synes det er flaut, lager du maten når det skal serveres gjester i ditt hjem.

• Liker 1
Skrevet

Da vi hadde familieselskap for 7-åringen smalt vi sammen en torogryte og lagde salat til. Ingen som rynket på nesen av den grunn, og hadde de gjort det hadde det blitt mer mat på oss andre :P jeg "forventer" ingenting når jeg blir bedt i selskap.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler jo ikke om akkurat denne middagen, men om det generelt er flaut å servere Toromat til middagsgjester. At jeg lager middagen i kveld svarer ikke på spørsmålet i åpningsinnlegget mitt.  

TS

Om du synes det er flaut, så får du lage mat fra bunnen når du får slektningene dine på besøk. Damen har tydeligvis ingen problemer med det, det er hennes gjester og hun som skal lage. Da synes jeg du kan la det ligge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hell no! Ikke finn på å server Torogryter til gjester! Torogryter/pizza grandiosa er mat som jeg forbinder med leirskole/rideleir o.l, selvom jeg synes det er en uting å servere den type drittmat til barn. Jeg liker å lage god mat fra bunnen, både til hverdag og fest, og hvis jeg eller mannen min en sjelden gang "lager" Toromat er det fordi vi er syke eller har jobbet lenge, og ikke orker å lage mat den dagen. Har aldri fått servert toromat i andres hjem i voksen alder. Blir skikkelig overrasket over at folk i denne tråden synes at dette er ok.

Anonymkode: ce762...e94

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hell no! Ikke finn på å server Torogryter til gjester! Torogryter/pizza grandiosa er mat som jeg forbinder med leirskole/rideleir o.l, selvom jeg synes det er en uting å servere den type drittmat til barn. Jeg liker å lage god mat fra bunnen, både til hverdag og fest, og hvis jeg eller mannen min en sjelden gang "lager" Toromat er det fordi vi er syke eller har jobbet lenge, og ikke orker å lage mat den dagen. Har aldri fått servert toromat i andres hjem i voksen alder. Blir skikkelig overrasket over at folk i denne tråden synes at dette er ok.

Alle har forskjellige standarder, må du huske. Jeg hadde aldri reagert om noen serverte meg noe som ikke var lagd fra bunnen, og setter like mye pris på 'ferdigmat' som alt annet. 

• Liker 8
Skrevet

Spørs hvilken det er :P Den ene indiske fra Toro er god, så den kunne jeg funnet på å servere til gjester, men stort sett lager jeg hjemmelaget mat når jeg får besøk. Sist jeg hadde besøk lagde jeg pizza med ferdiglaget bunn og saus, må være lov med raske løsninger i blant.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte min kjære farmor om oppskrift på den gode gryteretten hennes en gang jeg skulle ha gjester. Hun var husmor til fingerspissene, av typen som heller bakte en porsjon til med kjeks i stedet for å servere noe som ikke var perfekt. 

'Jo nå skal du høre. Du tar 1 pk Toro orientalsk gryte og 1 pk Toro Peppersaus. Jeg pleier å ha oppi en dæsj rømme eller fløte, litt etter hva jeg har i kjøleskapet. Så har jeg gjerne oppi amerikansk blanding, eller frosne erter og hermetisk mais. Ananas er også godt å ha i.'

Kan hun så kan jeg. Og det smaker fortsatt like godt :) 

Anonymkode: a5502...692

• Liker 7
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Toro gryte smaker jo ikke godt engang, det tar heller ikke noe særlig lenger tid å lage fra bunnen av.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med henne om det?

Vis henne også evt denne oppskriften og spør om dere skal lage middagen sammen

Kremet kylling, 10 porsjoner.

Anonymkode: 458cf...f0d

Tusen takk.

TS

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer skikkelig mat når jeg blir bedt til noen, og jeg lager alltid mat fra bunnen av når jeg har gjester. Noen ganger bruker jeg toro selv, men serverer det aldri til andre. 

Anonymkode: c16fb...0ee

Wow du virker utrolig kravstor. Toro er da mat det også, sett pris på maten du får servert. Jeg bruker både toro og hjemmelaget😊

• Liker 4
Skrevet

Siden jeg er en elendig kokk hadde jeg nok funnet ut at Toro (eller noe liknende) hadde vært tryggest. 

• Liker 1
Gjest Uhumskheter
Skrevet
1 minutt siden, Cata skrev:

Siden jeg er en elendig kokk hadde jeg nok funnet ut at Toro (eller noe liknende) hadde vært tryggest. 

Samme her. Her er valget "vil du ha torogryte, matforgifing, knekkebrød eller ingenting"

AnonymBruker
Skrevet

Flaut er det vel akkurat ikke,MEN jeg må si jeg ble veldig skuffet da jeg var i 30-års dag å fikk servert meksikansk gryterett.Hadde det vært bali kyllinggryte med salat og godt brød,hadde det vært helt ok.

Anonymkode: 470a9...a0e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Samme her. Her er valget "vil du ha torogryte, matforgifing, knekkebrød eller ingenting"

Hva pleier dere å spise til middag i hverdagen?

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke gjort det selv, men respekterer at andre gjør det. Setter pris på å få hjemmelaget mat når jeg er i besøk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dama skal ha besøk av noen slektninger i dag og har funnet frem noen Toroposer til gryterett. Jeg kommenterte at hun kanskje kunne servere noe annet når hun får besøk av familien sin, de kommer rundt 2 ganger i året. Hun var uenig og det er jo hennes familie så hun får selvsagt bestemme selv hva hun vil servere.

Men hva mener dere på KG? Synes dere man bør lage ordentlig mat når man først får besøk eller er det ikke så nøye?

Hadde vært fornøyd med det, er ingentng å være flau over, jeg synes Toro er godt!

Anonymkode: 9e29a...1e4

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke flaut nei. Men foretrekker selv å lage noe ekstra godt når vi har gjester. Om jeg til nød skulle servert torogryte ville jeg i det minste hatt godt tilbehør ved siden av. Focaccia, nanbrød, hvitløksbaguetter og salat, avhengig av hvilken gryte dere serverer.  Og hadde aldri gått får den kjedelige amerikanske  gryteretten! Tror ikke jeg kommer på en kjedeligere gryte enn det.  Men det kan duge her i heimen med indisk torogryte om man tilsatter litt "piff". F. eks. fersk paprika, ananas, ferske urter og cashewnøtter. Servert med nanbrød, ris og mangochutney. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...