AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Dama skal ha besøk av noen slektninger i dag og har funnet frem noen Toroposer til gryterett. Jeg kommenterte at hun kanskje kunne servere noe annet når hun får besøk av familien sin, de kommer rundt 2 ganger i året. Hun var uenig og det er jo hennes familie så hun får selvsagt bestemme selv hva hun vil servere. Men hva mener dere på KG? Synes dere man bør lage ordentlig mat når man først får besøk eller er det ikke så nøye? Anonymkode: a8fc7...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Jeg forventer skikkelig mat når jeg blir bedt til noen, og jeg lager alltid mat fra bunnen av når jeg har gjester. Noen ganger bruker jeg toro selv, men serverer det aldri til andre. Anonymkode: c16fb...0ee 13
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville gått for hjemmelaget men så styrer jeg unna posemat bortsett fra en sjelden gang i blandt Toro tomatsuppe og Toro kjøttdeigsaus. 2
Aamu Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Flaut? Hvorfor det? Handler alt om å vise hvor flink man er? Synes folk kan servere hva de vil. 34
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dama skal ha besøk av noen slektninger i dag og har funnet frem noen Toroposer til gryterett. Jeg kommenterte at hun kanskje kunne servere noe annet når hun får besøk av familien sin, de kommer rundt 2 ganger i året. Hun var uenig og det er jo hennes familie så hun får selvsagt bestemme selv hva hun vil servere. Men hva mener dere på KG? Synes dere man bør lage ordentlig mat når man først får besøk eller er det ikke så nøye? Anonymkode: a8fc7...c7f Har dere også Toromat til hverdags og helger vanligvis? Anonymkode: 458cf...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Jeg hadde valgt å lage mat fra bunnen Anonymkode: 458cf...f0d 5
Gjest Tom/Loki Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Har fått servert Toro gryte i både 50 og 60 års dag, det var veldig skuffende. Lag heller mat fra bunnen av.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 Det er kjedelig å få Toro, mye bedre med hjemmelaget. Anonymkode: 258cb...92c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 5 minutter siden, Aamu skrev: Flaut? Hvorfor det? Handler alt om å vise hvor flink man er? Synes folk kan servere hva de vil. Handler ikke om å vise seg frem, men passe på at middagsgjestene får et godt måltid. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere også Toromat til hverdags og helger vanligvis? Anonymkode: 458cf...f0d Ikke vanligvis, men det hender vi har Toromat. Men jeg synes det er forskjell på mat man kan raske sammen når man har dårlig tid og bare skal få i seg mat og hva man serverer middagsgjester. Jeg ville jo også alltid ryddet om jeg skulle hatt gjester, men leiligheten vår er ikke til en hver tid nyvasket. TS Anonymkode: a8fc7...c7f 5
Ananas. Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Om hun synes det er ok å servere Toro så er det helt sikkert greit. Det er hennes familie og hun vet sikkert best hva de forventer. Du kan jo servere andre ting når det er du som får gjester. Jeg hadde ikke servert det selv, men om det er det folk føler for å lage når jeg kommer på besøk så er det helt i orden for meg. Det er ikke alle som finner glede i å stå på kjøkkenet, eller å servere noe man har laget fra bunnen. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Ja, det er litt flaut, men ikke noe å stresse med. De kommer vel for å besøke dere, ikke for å bli imponert over matlagingen? Når det er sagt bruker vi ikke toro til hverdags en gang her, og jeg har heller aldri blitt servert det på besøk. Anonymkode: 7cf1b...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke om å vise seg frem, men passe på at middagsgjestene får et godt måltid. Ikke vanligvis, men det hender vi har Toromat. Men jeg synes det er forskjell på mat man kan raske sammen når man har dårlig tid og bare skal få i seg mat og hva man serverer middagsgjester. Jeg ville jo også alltid ryddet om jeg skulle hatt gjester, men leiligheten vår er ikke til en hver tid nyvasket. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Jeg er enig med deg Anonymkode: 458cf...f0d 1
Aamu Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke om å vise seg frem, men passe på at middagsgjestene får et godt måltid. Ikke vanligvis, men det hender vi har Toromat. Men jeg synes det er forskjell på mat man kan raske sammen når man har dårlig tid og bare skal få i seg mat og hva man serverer middagsgjester. Jeg ville jo også alltid ryddet om jeg skulle hatt gjester, men leiligheten vår er ikke til en hver tid nyvasket. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Passe på det? Torogryte er mer enn godt. Det holder i massevis. Tror ikke du skal bekymre deg over det gitt, jeg har fått servert verre for å si det sånn. 6
Leo Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Jeg serverer så og si aldri ferdigmat verken til hverdags eller fest, men jeg bryr meg ikke veldig mye om hva jeg får servert hos andre så lenge det er spiselig. Og hvis mannen har lyst til å servere f.eks. Torogryte eller ferdigpizza til sin familie, så blander jeg meg ikke borti det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, Aamu skrev: Passe på det? Torogryte er mer enn godt. Det holder i massevis. Tror ikke du skal bekymre deg over det gitt, jeg har fått servert verre for å si det sånn. Jeg legger lista litt høyere som vert enn at gjestene har smakt verre mat. TS Anonymkode: a8fc7...c7f 12
Aamu Skrevet 26. juni 2016 #16 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger lista litt høyere som vert enn at gjestene har smakt verre mat. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Ja, men så er det ikke du som serverer heller, tror du bør lære deg hvor grensene går. Du høres "noe" prippen ut gitt. 9
Leo Skrevet 26. juni 2016 #17 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger lista litt høyere som vert enn at gjestene har smakt verre mat. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Men da kan vel bare du lage maten? Er ikke verre enn det. 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #18 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, Leo skrev: Men da kan vel bare du lage maten? Er ikke verre enn det. Tråden handler jo ikke om akkurat denne middagen, men om det generelt er flaut å servere Toromat til middagsgjester. At jeg lager middagen i kveld svarer ikke på spørsmålet i åpningsinnlegget mitt. TS Anonymkode: a8fc7...c7f 3
TarjaT Skrevet 26. juni 2016 #19 Skrevet 26. juni 2016 Å herregudAlt folk skal henge seg opp i! Hadde besøk på lørdag vi, det ble kjøttboller fra pose, ferdiglaget potetmos og Toro fløtesaus. Gjestene ble mett og glad - Jeg slapp å styre med mat og sutrete barn hele døgnet. Kunne heller fokusere på å finne på noe gøy med barna. 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #20 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tråden handler jo ikke om akkurat denne middagen, men om det generelt er flaut å servere Toromat til middagsgjester. At jeg lager middagen i kveld svarer ikke på spørsmålet i åpningsinnlegget mitt. TS Anonymkode: a8fc7...c7f Har du snakket med henne om det? Vis henne også evt denne oppskriften og spør om dere skal lage middagen sammen Kremet kylling, 10 porsjoner. Anonymkode: 458cf...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå