Gå til innhold

Enerom på sykehus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er nok ikke kompisen din innlagt ved samme avdeling, siden han er en han:fnise:

Men jeg fikk enerom på barsel grunnet ptsd og panikkangst, noe de hadde lovet meg på forhånd. Dette var utelukkende for å skjerme meg, og for at jeg kunne ha mannen min med meg. De flyttet hun som lå der i fra før. 

Kall meg gjerne egoistisk, men de var så kjekke at de tok hensyn til min psykiske sykdom, og gjorde barseltiden min fantastisk siden jeg fikk ligge 4 netter på enerom sammen med mannen min. Hun som lå der fra før var vel friskere da antar jeg, siden de flyttet henne. Selvsagt dumt for henne, men min barseltid uten mannen på flermannsrom hadde ikke blitt dum, den hadde blitt et helvete. 

Så bare spør, TS. Det værste som kan skje er at dere får nei.

Anonymkode: c1a6f...c51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Maleficenta skrev:

Ok på en vanlig sengepost er det kanskje to enerom. Disse må prioriteres til pasienter som må skjermes kanskje pga at de er urolige og demente, må isoleres pga smitte (er egentlig det enerommene er til for. Isolat), eller døende pasienter. Så tror muligens sjansen for enerom her er liten. Er større mulighet for at kan få et mindre rom der han ikke må dele med mer enn en til person.

Hadde enerom i et par uker, hadde alvorlig infeksjon, men tror ikke jeg var smittefarlig for andre pasienter? Var innvendig. Jeg gikk jo også ut på gangen og på kantinen der andre pasienter var i blant. Men var dårligere enn de fleste pasientene der, regnet med det var derfor jeg hadde det rommet, var for dårlig til å tenke på eller spørre om slikt.  

Anonymkode: 9847a...58d

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Aamu skrev:

Nei, de gjør ikke det, de tar ikke hensyn til psykiske lidelser i det hele tatt, særlig ikke på Ahus. Ja, smittsomme personer kommer selvsagt først i køen når det kommer til isolat, det skal de! Men jeg har vært innlagt mange ganger, mange ganger... Og det har alltid vært rom ledig. 

Men en ting de kan gjøre, er å be den andre pasienten være stille. Jeg lå en gang på rom med en utlending, tror det var en helligdag eller noe for den religionen, og hun hadde på tlf og høyttaler med sånne bønnerop! Skikkelig høyt! Trodde jeg skulle bli gal, og hun pratet også i tlf hele tiden, hele døgnet. Jeg sa til slutt ifra til en sykepleier (dvs jeg hinket ut på gangen og brøt sammen i gråt av utmattelse, og en koselig sykepleierstudent (mann) kom bort og spurte meg hva det var). Jeg sa det som det var, og han tok en alvorsprat med henne. 

Så sånn sett kan man komme langt med å få andre pasienter til å ta hensyn de og, eller gi pasienter beroligende. Men man må si ifra ja. Og som sagt, så har det de ørten gangene jeg har vært innlagt, midt i "rushtiden" med pasienter, alltid vært noen ledige isolat-rom. Kanskje på en annen avd. enn der man hører hjemme, men det omrokkerer de på uansett. Man må spørre!

Jeg jobber på avd der vi har stort sett kun enerom, og jeg skal love deg at det er aldri noen rom ledig. Det er konstant stappfullt, og når ett rom blir ledig, kommer det en ny pasient rett etter. Når det er så fullt sier det seg selv at en pasient med angst ikke kan få ett enerom, fordi en pasient med luftsmitteregime må ha rommet (eller en pasient som er døende for den del). Ingen får enerom hos oss av psykiske årsaker i alle fall. 

Anonymkode: daf94...b2a

• Liker 1
Skrevet
Den 27.6.2016 at 22.19, AnonymBruker skrev:

Hadde enerom i et par uker, hadde alvorlig infeksjon, men tror ikke jeg var smittefarlig for andre pasienter? Var innvendig. Jeg gikk jo også ut på gangen og på kantinen der andre pasienter var i blant. Men var dårligere enn de fleste pasientene der, regnet med det var derfor jeg hadde det rommet, var for dårlig til å tenke på eller spørre om slikt.  

Anonymkode: 9847a...58d

Sikkert fordi du var dårlig kan jeg tenke meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...