Gå til innhold

Yes til Brexit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 6/24/2016 at 13.54, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker resultatet. Det samme gjør min britiske samboer, og min samboers (britiske) far. De har alltid vært veldig imot EU, og kan tenke meg spesielt én som bor i England og er overlykkelig idag. :fnise:  EU er i mine øyne noe dritt og er glad på Storbritannias vegne.

Jeg skal ikke sitte her å late som jeg er en ekspert, men alt det økonomiske og det som følger med vil vel ordne seg selv etter en stund? England klarte seg jo før EU, så de klarer seg nok også etter EU. Blir kanskje noen vanskeligheter i starten, men det tror jeg de kommer over.

Uansett så ønsker jeg de lykke til og er glad for å se enda ett land som ikke er med i EU. Litt stas det, også!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sliter økonomisk så er det EU. Og der kommer det bare til å bli verre med tiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, H.T.S skrev:

Hadde vært moro om alle EU landene med penger brøyt ut, og kun de som tar ut penger ble igjen... 

Tyrkia blir kanskje med i EU om noen år :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/24/2016 at 16.13, Testosteron skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PaperFlower skrev:

Jeg liker resultatet. Det samme gjør min britiske samboer, og min samboers (britiske) far. De har alltid vært veldig imot EU, og kan tenke meg spesielt én som bor i England og er overlykkelig idag. :fnise:  EU er i mine øyne noe dritt og er glad på Storbritannias vegne.

Jeg skal ikke sitte her å late som jeg er en ekspert, men alt det økonomiske og det som følger med vil vel ordne seg selv etter en stund? England klarte seg jo før EU, så de klarer seg nok også etter EU. Blir kanskje noen vanskeligheter i starten, men det tror jeg de kommer over.

Uansett så ønsker jeg de lykke til og er glad for å se enda ett land som ikke er med i EU. Litt stas det, også!

Kan det være Boris, tro? :)

Jeg er også glad for utfallet. Eneste som var litt disgusting var at Putin gliser bredt. Hva er det han pønsker på?

Anonymkode: 42360...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke forandringer kan Brexit gi for oss nordmenn som turister i Stor-Britannia? 

Anonymkode: 6da5a...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke forandringer kan Brexit gi for oss nordmenn som turister i Stor-Britannia? 

Anonymkode: 6da5a...698

Billigere ferie?

Anonymkode: 04887...99b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være Boris, tro? :)

Jeg er også glad for utfallet. Eneste som var litt disgusting var at Putin gliser bredt. Hva er det han pønsker på?

Anonymkode: 42360...047

Putin er tjent med en sveket EU, så han er sikkert glad for utviklingen generelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være Boris, tro? :)

Jeg er også glad for utfallet. Eneste som var litt disgusting var at Putin gliser bredt. Hva er det han pønsker på?

Anonymkode: 42360...047

Han pønsker ikke på noe, selv om media liker å framstille det slik. Han gliste nok fordi han var glad for at UK tok til vettet.:)

Anonymkode: 4c222...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjedde det "ingen" trodde skulle skje, britene har stemt for å melde seg ut av EU. Innvandring en av hovedårsakene til det. 52% av alle briter har valgt å endre landets situasjon ganske radikalt, så kan man jo bare tenke på hvor mange som faktisk har stemt ja til EU grunnet tryggheten, men fremdeles vært sterkt imot innvandring. Om folk ikke trodde innvandring var et stort nok spørsmål fra før, så har det nå i praksis endret Europa for alltid.

Personlig er jeg ikke overrasket. Nesten alle mine britiske venner har vært skarpe EU-motstandere lenge. Og jeg skjønner dem. Arbeidsmarkedet er vanskelig, og utdanning blir stadig dyrere, bolig og energi-prisene er høye. Fremtiden er tung, og man ser landet pøser ut penger på EU-pamper og at utlendinger kommer til landet og tar jobbene deres. Man kan argumentere for at det er bra for landet UK at man får inn arbeidskraft utenfra med kompetanse, men det hjelper lite for mannen i gata, som sitter uten jobb akkurat det.

Om Brexit var rette veien å gå, er jeg svært usikker på. Kommer nok en del negative ting ut av dette, men jeg håper også at EU-pampene ikke er så naive at de ikke ser at det de holder på med om dagen er fullstendig håpløst. Hvordan Schengen-samarbeidet er en katastrofe når man ikke klarer å passe på yttergrensene, og er så snillistiske at man lar kontinentet oversvømmes av lykkejegere fra Afrika og Asia. Folk flest ønsker jo ikke det.

Reaksjonen kommer nå, og det er ikke overraskede at det er britene som står først frem og markerer sin misnøye på denne måten. Nederland, Danmark, Frankrike og flere andre land som fort kan følge etter, og da er det fort slutt for EU slik vi kjenner det. Tabbene har kommet på løpende bånd, med utvidelsen mot øst som en av de største, og håndteringen av "flyktningskrisen" som den siste store. 

Ved å opptre for politisk korrekt og lite standhaftig i møtet med denne migrasjonen tror jeg de er i ferd med å skape en situasjon som har gitt grobunn for ytre-høyre strømmer over hele Europa. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad over resultatet, men det er direkte skremmende at så mange yngre mennesker ønsker å bli i EU. Får en følelse av at de ikke engang vet hva de stemmer for eller imot

Anonymkode: fd60d...192

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Example skrev:

Personlig er jeg ikke overrasket. Nesten alle mine britiske venner har vært skarpe EU-motstandere lenge. Og jeg skjønner dem. Arbeidsmarkedet er vanskelig, og utdanning blir stadig dyrere, bolig og energi-prisene er høye. Fremtiden er tung, og man ser landet pøser ut penger på EU-pamper og at utlendinger kommer til landet og tar jobbene deres. Man kan argumentere for at det er bra for landet UK at man får inn arbeidskraft utenfra med kompetanse, men det hjelper lite for mannen i gata, som sitter uten jobb akkurat d

Da var det på tide:) Men i noen intervjuer med folk på gata (i går), sa de at de så seg lei av at mange uten yrkeskompetanse fikk bosette seg i landet.  

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad over resultatet, men det er direkte skremmende at så mange yngre mennesker ønsker å bli i EU. Får en følelse av at de ikke engang vet hva de stemmer for eller imot

Det er mulig at de ikke vet, eller at de har venner som det ikke er fordelaktig for.

 

 

 

Hva slags positive ringvirkninger kan Brexit ha for Norge?

Anonymkode: 42360...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lothlorien- skrev:

Jepp, enig.

Tror nok det er den komplett meningsløse og skadelige muslimske innvandringen som provoserer vanlige, anstendige europeere.

Merkel er i ferd med å ødelegge Europa, og kriminaliserer i tillegg ofrene for hennes muslimske innvandreres massive hatkriminalitet - om de våger å fortelle offentligheten hva som skjer. Ikke rart av mange briter ønsker seg vekk fra EUs planer om å gjøre muslimer til ubermensch på bekostning av etniske europeere.

Du er klar over at man kan være etnisk europeer og muslim? Religion er ikke et folkeslag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media har de siste dagene skrevet om hvor usikkert Europa vil bli med GB ute av EU. Jeg har hele tiden ment at den største trusselen kommer fra EU selv, hvor de har interesse av å straffe GB så hardt som mulig.

Cameron ønsket at man skulle vente noen måneder på utmeldelsen, men jeg leser på VG nå at EU ønsker å kvitte seg med GB så fort som mulig. Det snakkes om at GB vil miste mange av sine rettigheter straks. Det mest vennlige ville vært og brukt noen måneder før man starter på utmeldelsen, slik Cameron ønsket. Men allerede ønsker EU å gå i mot det som virker fornuftig. Skulle ikke forundre meg om denne prosessen blir skikkelig stygg, slik at ingen andre land ønsker å gå ut av unionen. EU er på sikt kun en kilde til kaos. Legge under seg en forskjellige land, og opptre som en diktator.

Anonymkode: 4734e...70e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Media har de siste dagene skrevet om hvor usikkert Europa vil bli med GB ute av EU. Jeg har hele tiden ment at den største trusselen kommer fra EU selv, hvor de har interesse av å straffe GB så hardt som mulig.

Cameron ønsket at man skulle vente noen måneder på utmeldelsen, men jeg leser på VG nå at EU ønsker å kvitte seg med GB så fort som mulig. Det snakkes om at GB vil miste mange av sine rettigheter straks. Det mest vennlige ville vært og brukt noen måneder før man starter på utmeldelsen, slik Cameron ønsket. Men allerede ønsker EU å gå i mot det som virker fornuftig. Skulle ikke forundre meg om denne prosessen blir skikkelig stygg, slik at ingen andre land ønsker å gå ut av unionen. EU er på sikt kun en kilde til kaos. Legge under seg en forskjellige land, og opptre som en diktator.

Anonymkode: 4734e...70e

I så fall er det diktatur, ja, og en slags krigføring. 

Anonymkode: 42360...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, alexanderw skrev:

Du er klar over at man kan være etnisk europeer og muslim? Religion er ikke et folkeslag. 

Ja, selvsagt vet jeg det. Hvorfor skriver du ting som er opplagt? Men de som er muslimer, er aldri ekte europeere mentalt sett, selv om noen dessverre er europeere fysisk sett. Islam er ikke forenlig med å være fullt og helt europeer.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det var høyresiden som ville inn i EU. Nå vil høyresiden ut. Og da blir man merkelig nok kalt nasjonalist, bare fordi man vil ha et demokrati, ikke et tunggrodd byråkrati. EU klarte ikke å få til forandringer, de er for tunggrodde og for lite tilpasningsdyktige. Og de eneste som tjener på det er den økonomiske eliten, ikke vanlige folk.

Anonymkode: a5a5a...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, alexanderw skrev:

Du er klar over at man kan være etnisk europeer og muslim? Religion er ikke et folkeslag. 

Jo da, det finnes konvertitter, men de er ikke så mange. De aller fleste muslimene i Europa er ikke-europeere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...