Gå til innhold

Yes til Brexit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller ikke. Hva tror du?

De vil ikke ha ufaglærte innvandrere som tærer på velferden og vil dermed ikke ha samme Eøs-avtale som Norge. Kanskje Storbritannia baner vei for noe nytt.

Anonymkode: 42360...047

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ihvertfall dette gir et sterk signal effekt til Eu at folk begynner å bli mektig lei av den ekstreme innvandringen og konsekvensene det fører med seg. 

Velferdsordninger rundt i europa er på god vei til å knekke helt sammen! Nå er det på tide å slutte å være så naive!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velgerne får som regel kalde føtter i siste liten og stemmer for at alt skal fortsette som før. Det var det samme ved uavhengighetsvalget til Skottland.

Anonymkode: 33f69...c59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det vil ha så stor økonomisk betydning som enkelte påstår,  så håper jeg de bestemmer seg for å bli.

Anonymkode: 1912b...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er valglokalene stengt. blir spennende å få vite resultatet.

Anonymkode: 42360...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker på meg som at argumentene mot en Brexit generelt er jævla dårlige. Dessverre, for jeg er ikke spesielt glad i EU selv. Jeg tror at britene gjør lurest i å bli. Migrantproblematikken er selvsagt relevant, men det er kanskje det eneste argumentet. Andre konsekvenser vil sannsynligvis være negative både for EU, Norge og britene selv.

Jeg liker også dårlig at Brexit-forkjemperne har løyet mye for å vinne.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

Det virker på meg som at argumentene mot en Brexit generelt er jævla dårlige. Dessverre, for jeg er ikke spesielt glad i EU selv. Jeg tror at britene gjør lurest i å bli. Migrantproblematikken er selvsagt relevant, men det er kanskje det eneste argumentet. Andre konsekvenser vil sannsynligvis være negative både for EU, Norge og britene selv.

Jeg liker også dårlig at Brexit-forkjemperne har løyet mye for å vinne.

Hva har de løyet om?

Anonymkode: e4f38...a3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ingen tvil om at de kommer til å bli. Det var litt spennende for et par uker siden, men man har sett hvilken vei det har gått nå. Spenningen er i praksis over allerede. Det er en grunn til at du får over ti ganger pengene hos alle spillselskapene hvis det blir en Brexit nå.

Målingene har vært jevne, og enhver idiot forstår jo at de som bestemmer seg siste dag har lettere for å velge det trygge og kjente enn det mer usikre og uforutsigbare. Brexit-kampanjen har levert bedre enn jeg hadde ventet, de klarte til og med å skape spenning en stund, men det går som det måtte gå. Spenningsmomentet er vel kanskje heller om England stemmer for å gå ut, mens skottene og nordirene sørger for at man likevel blir i EU. I så fall kan det gi vann på mølla til de i England som mener de også burde hatt et eget parlament (slik skottene, waliserne og nordirene har) som bestemmer over enkelte politikkområder, uten at jeg tror det blir noe av.

Anonymkode: 50a04...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig ingen tvil om at de kommer til å bli. Det var litt spennende for et par uker siden, men man har sett hvilken vei det har gått nå. Spenningen er i praksis over allerede. Det er en grunn til at du får over ti ganger pengene hos alle spillselskapene hvis det blir en Brexit nå.

Målingene har vært jevne, og enhver idiot forstår jo at de som bestemmer seg siste dag har lettere for å velge det trygge og kjente enn det mer usikre og uforutsigbare. Brexit-kampanjen har levert bedre enn jeg hadde ventet, de klarte til og med å skape spenning en stund, men det går som det måtte gå. Spenningsmomentet er vel kanskje heller om England stemmer for å gå ut, mens skottene og nordirene sørger for at man likevel blir i EU. I så fall kan det gi vann på mølla til de i England som mener de også burde hatt et eget parlament (slik skottene, waliserne og nordirene har) som bestemmer over enkelte politikkområder, uten at jeg tror det blir noe av.

Anonymkode: 50a04...a26

Men burde da et engelsk parlament får bestemme at hele Storbritannia skal ut av EU, når skottene og irene ikke vil? 

Håper at de blir, og skulle det bli Brexit, så håper jeg skottene tar til fornuft og forlater UK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, H.T.S skrev:

Jeg håper de forlater EU, EU trenger ett spark i trynet for å se hva de faktisk holder på med, og at folket ikke finner seg i det.

 

Enig.

Har mange venner i Storbritannia og alle unntatt en har stemt for å forlate EU. Krysser fingrene for at det går den rette veien! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linaria skrev:

Men burde da et engelsk parlament får bestemme at hele Storbritannia skal ut av EU, når skottene og irene ikke vil? 

Håper at de blir, og skulle det bli Brexit, så håper jeg skottene tar til fornuft og forlater UK. 

Hvorfor vil du at de skal bli i EU? De mister bestemmelsesretten over eget land

Anonymkode: e4f38...a3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du at de skal bli i EU? De mister bestemmelsesretten over eget land

Anonymkode: e4f38...a3f

Fordi det er ikke som om de plutselig får full frihet om de forlater EU. I dag er man avhengig av handelsavtaler med andre land, og jeg tror ikke de forstår hvor vanskelig det kommer til å bli å skulle ta egne valg uten å bli påvirket av politisk press utenfra. 

Nå er jeg ikke mot innvandring i utgangspunktet, og synes det er et dårlig argument for Brexit. Jeg tror ikke det er realistisk å stenge grensene, og jeg tror ikke innvandringen er årsaken til de problemene Brexit-tilhengerne tror de er årsaken til. 

Nå flyttet jeg nettopp fra Skottland, så jeg er vel litt "biased", men jeg tror absolutt ikke det blir noe bedre for Storbritannia om de forlater EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke sånn at de går ut av EU på dagen, dersom Brexit. De vil få god tid til å forhandle seg frem til en avtale.

Anonymkode: 42360...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Linaria skrev:

Men burde da et engelsk parlament får bestemme at hele Storbritannia skal ut av EU, når skottene og irene ikke vil? 

Håper at de blir, og skulle det bli Brexit, så håper jeg skottene tar til fornuft og forlater UK. 

Neida, på ingen måte, det må gjøres under ett. Det er ingen direkte sammenheng mellom nei til brexit og ønsker om et eget engelsk parlament.

Men det har jo vært tanker om et eget engelsk parlament før, siden både skottene, waliserne og nordirene har et. Hovedargumentet imot har vært at engelskmennene allerede dominerer i Westminster. Det argumentet får jo et skudd for baugen hvis engelskmennene, tross at de er tallmessig overlegne, blir "overstyrt" av de andre. Noe som er helt legitimt, de andre er jo briter like mye som engelskmennene er, men jeg tror det kan blåse nytt liv i konflikten mellom England og resten. Selv om et engelsk parlament ikke ville hatt noe å si i akkurat dette spørsmålet kan dette jo sette igang en prinsipiell debatt om påstanden om total englandsdominans likevel.

Det er ganske vanlig at skotter/walisere/nordirer sier at engelskmennene alltid får viljen sin uansett. De har egentlig rett i det også, det går som regel Englands vei. Men nettopp derfor hadde det vært spennende å se hva som skjedde hvis engelskmennene virkelig ikke fikk viljen sin i et veldig sårt og viktig spørsmål som dette. Som sagt ville jo ikke et eget engelsk parlament hatt noe å si her, det har du helt rett i, men det kan jo fint blåse liv i konflikten England vs. resten likevel.

Jeg tror riktignok også engelskmennene stemmer for å bli, da, slik at ingen av de fire har noe å klage på uansett. Men det er i hvert fall større sjans for at de engelske setene stemmer for Brexit enn at Storbritannia som helhet gjør det. Så om jeg først skal lete etter spenning utover natten tenker jeg det er der det største spenningsmomentet er.

Anonymkode: 50a04...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, på ingen måte, det må gjøres under ett. Det er ingen direkte sammenheng mellom nei til brexit og ønsker om et eget engelsk parlament.

Men det har jo vært tanker om et eget engelsk parlament før, siden både skottene, waliserne og nordirene har et. Hovedargumentet imot har vært at engelskmennene allerede dominerer i Westminster. Det argumentet får jo et skudd for baugen hvis engelskmennene, tross at de er tallmessig overlegne, blir "overstyrt" av de andre. Noe som er helt legitimt, de andre er jo briter like mye som engelskmennene er, men jeg tror det kan blåse nytt liv i konflikten mellom England og resten. Selv om et engelsk parlament ikke ville hatt noe å si i akkurat dette spørsmålet kan dette jo sette igang en prinsipiell debatt om påstanden om total englandsdominans likevel.

Det er ganske vanlig at skotter/walisere/nordirer sier at engelskmennene alltid får viljen sin uansett. De har egentlig rett i det også, det går som regel Englands vei. Men nettopp derfor hadde det vært spennende å se hva som skjedde hvis engelskmennene virkelig ikke fikk viljen sin i et veldig sårt og viktig spørsmål som dette. Som sagt ville jo ikke et eget engelsk parlament hatt noe å si her, det har du helt rett i, men det kan jo fint blåse liv i konflikten England vs. resten likevel.

Jeg tror riktignok også engelskmennene stemmer for å bli, da, slik at ingen av de fire har noe å klage på uansett. Men det er i hvert fall større sjans for at de engelske setene stemmer for Brexit enn at Storbritannia som helhet gjør det. Så om jeg først skal lete etter spenning utover natten tenker jeg det er der det største spenningsmomentet er.

Anonymkode: 50a04...a26

Ja, det blir spennende å se hva de ulike områdene stemmer. Skal se om jeg greier å holde meg oppe over natten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Linaria skrev:

Ja, det blir spennende å se hva de ulike områdene stemmer. Skal se om jeg greier å holde meg oppe over natten :P

Det blir veldig spennende, ja! Jeg skal grytdilig opp i morgen til en uvanlig lang arbeidsdag, men jeg er redd det blir en sen kveld likevel. Sånn sett er jeg litt glad det kan se ut til at spenningen utløses litt tidligere enn jeg fryktet for et par uker siden :P

Anonymkode: 50a04...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart at det ikke blir Brexit!

Anonymkode: 11c33...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det klart at det ikke blir Brexit!

Anonymkode: 11c33...2f0

Jeg håper virkelig at du tar feil. :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...