Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå synes jeg at Spetalen er en klok mann: Les her:

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/06/23/195225143/spetalen-vanlige-folk-taper-pa-eu#article_comments-wrapper

Anonymkode: 42360...047

Ja. Kom tilbake til tråden om en uke, og pundet og børsen vil begynne å justere seg opp.

Det har ikke vært slik, at europeiske firmaer har kjøpt varer og tjenester fra Storbritannia for å være snille med en venn. De har trengt disse varene. Det vil ikke forsvinne. Firmaer i EU vil ikke slutte å handle med Storbritannia for å straffe de.

Allerede nå har opposisjonen i Nederland og Frankrike lovet å ha en folkeavstemming om EU hvis de kommer i posisjon etter neste valg.

EU hadde noe for seg da det var nytt. Det var basert på handel, og ikke på detaljstyring. EU har regulert seg ut, og blitt tungrodd og ikke tatt hensyn til menneskene i landene. Brexit krevde: Storbritannia først!

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
12 timer siden, Snublefella skrev:

Jeg håper ihvertfall dette gir et sterk signal effekt til Eu at folk begynner å bli mektig lei av den ekstreme innvandringen og konsekvensene det fører med seg. 

Velferdsordninger rundt i europa er på god vei til å knekke helt sammen! Nå er det på tide å slutte å være så naive!

Jepp, enig.

Tror nok det er den komplett meningsløse og skadelige muslimske innvandringen som provoserer vanlige, anstendige europeere.

Merkel er i ferd med å ødelegge Europa, og kriminaliserer i tillegg ofrene for hennes muslimske innvandreres massive hatkriminalitet - om de våger å fortelle offentligheten hva som skjer. Ikke rart av mange briter ønsker seg vekk fra EUs planer om å gjøre muslimer til ubermensch på bekostning av etniske europeere.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant briter i aldersgruppen 18-35 år var det visst flertall for å bli værende som en del av unionen. Kanskje en stemme-seddel fra en yngre person egentlig burde telle litt mer jo yngre man er? En person som har fylt åtti år, som (statistisk sett) kanskje bare har ett par år igjen å leve - burde kanskje ikke telle like mye som en atten-åring, som har igjen minst kanskje femti eller seksti år....

På den annen side mangler dagens ungdommer ofte politisk erfaring, de har fint lite samfunnsforståelse eller historisk kontekst. Det er kanskje ikke særlig positivt at en generasjon som elsker Justin Bieber og latterlige rosa-bloggere skal få større bestemmelsesrett.. :P

Anonymkode: b5270...9ca

Ja-siden kjørte fram en lang rekke kjendiser og skuespillere i håp om at disse skulle påvirke valgresultatet. Det kan ha virket best for den yngre velger. De eldre gir jevnt over f i hva Keira Knightley og andre sier.

Jeg tenker at støtten fra de vellykkete som aldri trenger å bekymre seg for hvor penger til neste husleie kommer fra, har virket negativt på den store andelen arbeidsløse og mennesker som har fått mindre og mindre å rutte med. Det er som et bevis på at EU kun er fordelaktig for "fiffen".

Hadde Joan Smith, uføretrygdet mor fra Manchester, frontet EU, ville de som er i hennes situasjon stoppet opp og tenkt seg om. "Vent nå litt, hun sier hun har det bra i EU, det stemmer ikke med det Uavhengighetspartiet sier".

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant briter i aldersgruppen 18-35 år var det visst flertall for å bli værende som en del av unionen. Kanskje en stemme-seddel fra en yngre person egentlig burde telle litt mer jo yngre man er? En person som har fylt åtti år, som (statistisk sett) kanskje bare har ett par år igjen å leve - burde kanskje ikke telle like mye som en atten-åring, som har igjen minst kanskje femti eller seksti år....

På den annen side mangler dagens ungdommer ofte politisk erfaring, de har fint lite samfunnsforståelse eller historisk kontekst. Det er kanskje ikke særlig positivt at en generasjon som elsker Justin Bieber og latterlige rosa-bloggere skal få større bestemmelsesrett.. :P

Syns det bør være likevekt, hadde "dagens ungdom" trosset regnet så hadde det blitt Bremain. 
Samtidig så bør man huske på at de eldre, antageligvis engang i tiden stemte for EU, de vet hvordan det var før EU og hvordan det har vært under. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Jepp, enig.

Tror nok det er den komplett meningsløse og skadelige muslimske innvandringen som provoserer vanlige, anstendige europeere.

Merkel er i ferd med å ødelegge Europa, og kriminaliserer i tillegg ofrene for hennes muslimske innvandreres massive hatkriminalitet - om de våger å fortelle offentligheten hva som skjer. Ikke rart av mange briter ønsker seg vekk fra EUs planer om å gjøre muslimer til ubermensch på bekostning av etniske europeere.

Illegale immigranter har i årevis sloss for å komme seg in i Storbritannia ved Calais. Synet av disse er skrekkelig, det er som å se en hær av kriminelle storme frem. Noe det faktisk er.

Jeg tror mange forestiller seg at Ja til EU ville gitt flere "slike" lovlig adgang til Storbritannia, uten at de kan stanses. Som Tyrkere.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, det syns jeg var et tåpelig forslag. De som er godt voksne har fått med seg forandringene i samfunnet fra EUs begynnelse, eller manglende forandringer. Da er jo disse veldig egnet til å stemme.

5 minutter siden, ops2 skrev:

Ja. Kom tilbake til tråden om en uke, og pundet og børsen vil begynne å justere seg opp.

Det har ikke vært slik, at europeiske firmaer har kjøpt varer og tjenester fra Storbritannia for å være snille med en venn. De har trengt disse varene. Det vil ikke forsvinne. Firmaer i EU vil ikke slutte å handle med Storbritannia for å straffe de.

Allerede nå har opposisjonen i Nederland og Frankrike lovet å ha en folkeavstemming om EU hvis de kommer i posisjon etter neste valg.

EU hadde noe for seg da det var nytt. Det var basert på handel, og ikke på detaljstyring. EU har regulert seg ut, og blitt tungrodd og ikke tatt hensyn til menneskene i landene. Brexit krevde: Storbritannia først!

Tror ikke jeg venter en hel uke med å komme tilbake, det var jeg som opprettet tråden og liker å følge med :) Ja, det er vel det Spetalen er inne på i linken jeg la til. Takk for innspill:)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ghostwalker skrev:

Syns det bør være likevekt, hadde "dagens ungdom" trosset regnet så hadde det blitt Bremain
Samtidig så bør man huske på at de eldre, antageligvis engang i tiden stemte for EU, de vet hvordan det var før EU og hvordan det har vært under. 

Viser at de er late og bortskjemte. De fortjener å sutre nå, hvis de var redde for regnet og holdt seg hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill fra både de som er for og imot. 

Nå har folket talt, og det var viktig at stemmene til "mannen i gata" har blitt hørt. 

TS

• Liker 3
Gjest Tom/Loki
Skrevet (endret)

52% av britene er svært fornuftige.De ønsker ikke å bli styrt av semi-kommunistene i EUSSR.

De ønsker ikke at landet deres skal bli ødelagt av masseinnvandring.

Gratulerer til UK:

Endret av Tom/Loki
AnonymBruker
Skrevet

Som en på twitter så fint sa det: 

"When has a combination of nationalism and economic depression ever resulted in something terrible happening in Europe?"

:sarkasme:

Når hatretorikk og frykt får styre, så følger sjelden noe godt.

Anonymkode: 66a21...7b0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det blir krise som følge av dette, men en oppvåkning kanskje? Og flere land kommer til å følge britenes eksempel.

Anonymkode: 0aa81...80a

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dette vil få enda fleire land til å vurdere sitt eget EU-medlemskap. Veldig mange dømte vel mer eller mindre Norge nord og ned (og rett til Helvete) når folket sa NEI i 1994 - men det ser da vitterlig ut til at Norge har greit seg veldig fint uten dette medlemskapet.

Dette vil ikke være noen umiddelbar effekt av Brexit for Norge. Men det vil nok gi EØS-motstanderne vann på mølla når en god del av norsk eksport ikke lengre går til EU-land - men til ett land som befinner seg utenfor EU. Da blir behovet for en omfattende avtale (som f.eks. EØS-avtalen) mindre også.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, ops2 skrev:

Ja-siden kjørte fram en lang rekke kjendiser og skuespillere i håp om at disse skulle påvirke valgresultatet. Det kan ha virket best for den yngre velger. De eldre gir jevnt over f i hva Keira Knightley og andre sier.

Jeg tenker at støtten fra de vellykkete som aldri trenger å bekymre seg for hvor penger til neste husleie kommer fra, har virket negativt på den store andelen arbeidsløse og mennesker som har fått mindre og mindre å rutte med. Det er som et bevis på at EU kun er fordelaktig for "fiffen".

Hadde Joan Smith, uføretrygdet mor fra Manchester, frontet EU, ville de som er i hennes situasjon stoppet opp og tenkt seg om. "Vent nå litt, hun sier hun har det bra i EU, det stemmer ikke med det Uavhengighetspartiet sier".

Jeg tenkte også det, men så var det noen kjendiser som var offentlig imot EU :) Uansett er jeg glad og stolt over resultatet :) Nå håper jeg dette trigger store endringer i hvordan EU fungerer og at Norge også følger etter og kjører referendum :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Jeg tenkte også det, men så var det noen kjendiser som var offentlig imot EU :) Uansett er jeg glad og stolt over resultatet :) Nå håper jeg dette trigger store endringer i hvordan EU fungerer og at Norge også følger etter og kjører referendum :)

Norge er ikke medlem av EU, så det er fint lite å kjøre referendum over. 

Anonymkode: 9dab6...df7

Gjest Linaria
Skrevet

Da stikker Skottland i hvert fall. Stolt av Sturgeon! 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ikke medlem av EU, så det er fint lite å kjøre referendum over. 

Anonymkode: 9dab6...df7

Selvfølgelig referendum om EØS for Norge.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dette vil få enda fleire land til å vurdere sitt eget EU-medlemskap. Veldig mange dømte vel mer eller mindre Norge nord og ned (og rett til Helvete) når folket sa NEI i 1994 - men det ser da vitterlig ut til at Norge har greit seg veldig fint uten dette medlemskapet.

Dette vil ikke være noen umiddelbar effekt av Brexit for Norge. Men det vil nok gi EØS-motstanderne vann på mølla når en god del av norsk eksport ikke lengre går til EU-land - men til ett land som befinner seg utenfor EU. Da blir behovet for en omfattende avtale (som f.eks. EØS-avtalen) mindre også.

Så intervju med politikere fra Danmark, de snakket om at det ville være naturlig å holde folkeavstemning nå etter at England går ut 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, debatant skrev:

Hvor har du dette fra?

Snart vil britene slippe å bli diktert fra en gjeng overbetalte, senile folk. Som ikke kunne brydd seg mindre om pundkursen, markedene, innvandringen, oljeprisen og hva briter måtte mene.

Nettopp. Jeg ser ingenting å være redd for, Storbritannia kommer til å klare seg utmerket selv om veien dit er litt kronglete i starten. 

Jeg er glad på mine venners vegne, de ser lyst på fremtiden selv om EU prøver å spytte på dem :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...