Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ånei nå blir det vanskelig å sovne :P 

Anonymkode: 65934...48d

Jeg vet... jeg har forelesning klokka ni (11 norsk tid) i morgen tidlig -.- 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemmer for EU til helvete!

• Liker 2
Skrevet (endret)
Den 6/23/2016 at 0.23, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet

Åh er så spent. Håper det blir ut av EU! Kommer til å sjekke resultatet konstant i hele natt..

Anonymkode: 16575...975

• Liker 3
Skrevet

Burde egentlig vært i England, de jeg kjenner der har sånn valgvake nå og de følger med på hver minste bevegelse i stemmene :fnise: 

Gjest Linaria
Skrevet
1 minutt siden, Purple Basil skrev:

Burde egentlig vært i England, de jeg kjenner der har sånn valgvake nå og de følger med på hver minste bevegelse i stemmene :fnise: 

Du får gjøre det hjemme! Jeg sitter på Island og ser på BBC live, 

Aah! Det er så tett! Dette blir utrolig spennende! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Linaria skrev:

Hvis resultatet blir 50-50 blir de værende da?

Anonymkode: 11c33...2f0

Gjest Linaria
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal mye til å få nøyaktig 50-50, men de har vel sagt noe om at blir det for tett, får de takle det når den tid kommer. Usikker på hva som skjer da. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg vet... jeg har forelesning klokka ni (11 norsk tid) i morgen tidlig -.- 

Hvilket fag? Er det ikke ferie nå?

Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fag? Er det ikke ferie nå?

Sommerkurs

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det, eliten bryr seg katta om folkemeningen.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Linaria skrev:

Ja, jeg får løpende oppdatering fra valgvaken :fnise: Men hadde jo vært mye morsommere å være der selv, spennende er det uansett! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo mer spennende enn å følge stemmene på Eurovision! Jeg tror de ender opp med å fortsette å være i EU, men håper de ender opp med å forlate. Tror uansett det blir close. Å fortsette å være med i EU er det tryggeste valget, men synes EU trenger et spark bak - og nye handelsavtaler kommer til å inngås, på tross av usikkerheter. Det blir både britene og EU nødt til.

Anonymkode: f9c5c...f08

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har de løyet om?

Anonymkode: e4f38...a3f

John Oliver nevnte noen eksempler på programmet sitt. De villeder for eksempel folk om overføringer til EU. De påstår at de er mye høyere enn de egentlig er, samt at de utelater det at britene uansett vil måtte betale for seg utenfor EU. Og så laget de en film om hvordan EU detaljregulerer alt, f.eks. at det var over 100 lover som regulerte soveputer, men Brexit'erne hadde bare søkt på "pillow" og listet opp haugevis av lover som ikke hadde noe med soveputer å gjøre i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Purple Basil skrev:

Fordi EU bør ikke eksistere. Alle land bør bestemme over seg selv og sine egne lover, og bestemme selv hvor pengene deres skal gå. 

Problemet er at virkeligheten ikke er så enkel. Hvert europeisk land for seg er lite og sårbart. EU som enhet er en økonomisk stormakt som i det minste har muligheten til å måle krefter med f.eks. Kina og USA. Et fritt marked innad i Europa er generelt bra for landene som deltar.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Et totalitært diktatur, som kommer til å kjøre Europa fullstendig i grøften. 

Anonymkode: 7006b...bdd

EU startet jo som et prosjekt for å få en slutt på all krigingen som foregikk i Europa. Og det har vært en dundrende suksess. To verdenskriger måtte til.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 6/24/2016 at 3.10, jabx skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
Skrevet

Wohooo!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig ingen tvil om at de kommer til å bli. Det var litt spennende for et par uker siden, men man har sett hvilken vei det har gått nå. Spenningen er i praksis over allerede. Det er en grunn til at du får over ti ganger pengene hos alle spillselskapene hvis det blir en Brexit nå.

Målingene har vært jevne, og enhver idiot forstår jo at de som bestemmer seg siste dag har lettere for å velge det trygge og kjente enn det mer usikre og uforutsigbare. Brexit-kampanjen har levert bedre enn jeg hadde ventet, de klarte til og med å skape spenning en stund, men det går som det måtte gå. Spenningsmomentet er vel kanskje heller om England stemmer for å gå ut, mens skottene og nordirene sørger for at man likevel blir i EU. I så fall kan det gi vann på mølla til de i England som mener de også burde hatt et eget parlament (slik skottene, waliserne og nordirene har) som bestemmer over enkelte politikkområder, uten at jeg tror det blir noe av.

Anonymkode: 50a04...a26

Lang nese på deg!

Anonymkode: 06be0...801

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...