Gå til innhold

Sykepleier, uten å gå så mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal opereres for en skade snart og ideelt sett så blir jeg nesten 100% etter det.  Planen er å bli sykepleier. Hvis operasjonen ikke blir vellykket vil jeg slite litt med lange dager med mye ståing og gåing. Jeg får vondt av ca seks timer med det. Finnes det en spesialisering på sykepleien hvor man ikke nødvendigvis går hele tiden? At det kanskje er litt kontorarbeid eller at man sitter joseph pasienter ogsånt? Noen som vet hva som kan passe?   

Anonymkode: b09bf...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsesøster.

Anonymkode: 8ecba...184

Der er det så vanskelig å komme inn og å få jobb etterpå at man skal ha lang jobberfaring. 

Ellers vil jeg våge å påstå at ts ikke bør søke sykepleien med denne problemstillingen uansett utfall av operasjon. 

Anonymkode: 790c9...b1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for å få en mer stillesittende sykepleierjobb, så tror jeg de fleste må jobbe en stund. Da kan man kanskje få mer administrative oppgaver eller jobb på poliklinikk (men de må vel gå en del der også). Mulig det er litt roligere i psykiatrien og noen bofellesskap, da spesielt om beboerne gjør det meste selv. 

Noen sykepleiere jobber på legekontor, i forvaltningen og i forsikringsselskap. Dette er jo også mulig, men jeg vet ikke hvor lett det er å få jobb der. Du må også huske på at det er 50% praksis gjennom studiet, og da må du kunne løpe/gå. 

Har du tenkt på andre alternativer? F.eks radiograf, sosionom, barnevernspedagog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med jordmødre?

Anonymkode: 2f962...05f

Tror du ikke jordmødre og må kunne løpe og gå mye? Det er i tillegg ofte fysisk krevende. 

Anonymkode: 790c9...b1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som en dårlig idé for deg å bli sykepleier. Det er fryktelig dumt å utdanne seg til noe du ikke vet om du klarer å jobbe som. 

Ut ifra det jeg hører fra kusinene mine som er vernepleiere, er ikke dette så fysisk belastende, så kanskje det er et alternativ? (her må gjerne andre rette på meg, kan jo være det er mine kusiner som har utypiske stillinger). 

Anonymkode: adff7...a79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatrien.

Anonymkode: daa1e...e18

Er kanskje litt dum, men hva er forskjellen på psykiatrisk sykepleier og vernepleier ?

Anonymkode: 12cfc...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier kan du jobbe innen rusomsorg, psykiatri, boliger for funksjonshemmede osv. Du kan også være kosmetisk sykepleier. Du har mange muligheter der du ikke trenger å gå hele tiden. Men selvfølgelig så er det dager der man løper ræva av seg i noen av disse jobbene også. 

Til spørsmålet ditt om hva forskjellen mellom psykiatrisk sykepleier og vernepleier er. Psykiatrisk sykepleier blir du først om du tar videreutdanning i psykiatri etter du er utdannet sykepleier. Vernepleier har ikke like stor medisinsk kunnskap som en sykepleier, og som sykepleier får du gjerne jobb foran en vernepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...