AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Del Skrevet 21. juni 2016 Hva er det som utgjør den magiske forskjellen? mellom den dårlige læreren som burde vært omplassert den helt middels læreren som er verken eller og den magisk gode læreren som på merkelig vis får til både gode relasjoner, god klassestyring og kjenner det faglige godt. Og er det mulig for en helt middels lærer å bli den magiske læreren med mer innsats og kompetanse? til refleksjon. Anonymkode: a56e1...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. juni 2016 #2 Del Skrevet 21. juni 2016 Mange gode lærere blir middels og knapt nok det om elevene jobber mot istedenfor med. Men gjør hverandre gode. Selv om du ikke liker faget eller læreren skal du fortsatt oppføre deg og ikke ødelegge for hverken lærer eller medelever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Del Skrevet 21. juni 2016 Tja, et konkret "kjennetegn" på en dårlig lærer er en som på slutten av året deler ut poser med godteri, og innholdet i posen speiler hva elevene har gjort gjennom året. Den som har levert inn alt får mange biter, mens noen som kanskje ikke har levert inn så mye får bare noen få biter. På barneskolen. Å være en god lærer handler vel om å bry seg, om å kunne faget ditt og hvordan du skal formidle det til alle elevene. Det handler om å se klassen som gruppe og hver elev som et enkeltindivid både når det gjelder sosialt samvær og læring. Anonymkode: 09860...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 21. juni 2016 #4 Del Skrevet 21. juni 2016 Formidlingsevne og i hvor stor grad læreren brenner for faget sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 21. juni 2016 #5 Del Skrevet 21. juni 2016 Men det er ikke et enkelt svar på det, fordi en lærer som en elev synes er super kan en annen elev synes er møkkdårlig.. Men mye handler om relasjoner, og for å få til gode relasjoner så må man faktisk være interessert i elevene. Har man gode relasjoner er også klasseledelse veldig mye enklere. I tillegg må selvfølgelig læreren ha fagkunnskap og formidlingsevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg er akkurat ferdig med mitt aller første år som lærer etter studiene nå, og jeg tenker jo over om jeg har vært en god lærer, og hvordan jeg kan bli bedre. Relasjoner som nevnt ovenfor her, er nok det viktigste. Men det hjelper ikke om man ikke setter tydelige grenser i tillegg. Spesielt på barneskolen. Så må man jo kunne faget sitt ja, og være interessert og prøve å gjøre det moro og interessant for elevene Anonymkode: 7ffe7...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå