Gå til innhold

Misfornøyd med kjørelærer 2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei igjen. Jeg som startet den forrige tråden. ^

Jeg sendte en melding om at det ikke passet i morgen. Hun ringte men har ikke svart, og det endte med at hun ringte pappaen min som ikke skjønner noe. Jeg har ikke sagt til dem før nå at jeg ikke vil kjøre med henne, og da ble pappa som jeg trodde DRITFORBANNA og sier jeg MÅ forsette og at hun får " rope og skrike som mye hun vil men du skal fortsette å kjøre med henne." fikk jeg til svar fra pappa... Tingen er er når vi sist planla timer sa jeg at jeg sendte meld om det ikke passe og det gjor jeg for et par timer siden, men jeg må betale for timene denne uken om jeg ikke drar på de????!!! Jeg sa jo til henne at jeg sendte meld om det ikke passet.... Så nå må på kjøretimene og jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gruer meg så mye at jeg håper jeg knekker et bein så jeg slipper å kjøre med henne..... Hva tenker dere? 

Anonymkode: e78aa...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pappa sier jeg må bestemme meg om jeg skal kjøre med henne eller avslutte kjøringen med hun sia han skal ringe henne opp, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og om jeg avslutter nå blir han ikke prate til meg på flere år, og jeg blir ikke å få en krone til av. Han er utrolig sint sia vi blir å få en regning på rundt 8000 om jeg ikke møter opp på disse timene, SOM jeg sa til hun at jeg blir å sende meld om det ikke passet. Hvorfor må jeg betale for noe jeg ikke har vært på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge før timen ga du beskjeden om at det ikke passet, og hvorfor passer det ikke?

Anonymkode: 60c9e...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge før timen ga du beskjeden om at det ikke passet, og hvorfor passer det ikke?

Jeg vil ikke kjøre med henne!!!! jeg ga beskjed for et par timer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det til timen, er det i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det til timen, er det i morgen?

ja. og ondag og torsdag. Jeg ble anbefalt å ikke si noe til kjørelæreren men å bare bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at du må betale for timen i morgen, hvis du ikke gir beskjed god tid i forveien.  Mulig kjøreskolen din har noen regler for avbestillingsfrister og lignende. Det bør du sjekke ut. Så bør du kontakte (ringe/møte opp) kjøreskolen din i morgen og be om å få bytte kjørelærer, og samtidig avbestille rimene onsdag og torsdag og bestille nye timer hos ny kjørelærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Marimba skrev:

Det er godt mulig at du må betale for timen i morgen, hvis du ikke gir beskjed god tid i forveien.  Mulig kjøreskolen din har noen regler for avbestillingsfrister og lignende. Det bør du sjekke ut. Så bør du kontakte (ringe/møte opp) kjøreskolen din i morgen og be om å få bytte kjørelærer, og samtidig avbestille rimene onsdag og torsdag og bestille nye timer hos ny kjørelærer. 

Hm. Den nye kjørelæreren sier det rart jeg må betale når jeg gad beskjed flere timer siden, men det er vel forskjell på kjørelærere. Hun sier jeg må betale for timen imorgen, onsdag og torsdag uavhengig om jeg dukker opp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Den nye kjørelæreren sier det rart jeg må betale når jeg gad beskjed flere timer siden, men det er vel forskjell på kjørelærere. Hun sier jeg må betale for timen imorgen, onsdag og torsdag uavhengig om jeg dukker opp eller ikke.

Jeg hadde skjønt det om jeg ikke ga beskjed i det hele tatt, som andre lærere sier men når jeg ga beskjed er det rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk skolereglementet til kjøreskolen din, og forhold deg til det. Enkelte kjøreskoler opererer med at dersom man avbestiller siste virkedag før kjøretimen innen kl. 12, så slipper man å betale. I ditt tilfelle vil jo det bety at du må betale for morgendagen, men ikke for onsdag og torsdag. Nå vet ikke jeg hvilken kjøreskole du er hos, eller hvilke regler de har, så det er det nesten du som må finne ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk skolereglementet til kjøreskolen din, og forhold deg til det. Enkelte kjøreskoler opererer med at dersom man avbestiller siste virkedag før kjøretimen innen kl. 12, så slipper man å betale. I ditt tilfelle vil jo det bety at du må betale for morgendagen, men ikke for onsdag og torsdag. Nå vet ikke jeg hvilken kjøreskole du er hos, eller hvilke regler de har, så det er det nesten du som må finne ut. 

Hm, hun har sakt jeg må gi beskjed en uke før, men dette er noe jeg ikke kan avlyse. Jo jeg må betale for onsdag og torsdag :-) hun sier det. Selvfølgelig vet jeg reglene men de samsvarer ikke med det hun sier, og når flere sjåførlærere reagere så må jeg også få lovt til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva er reglene da? 

Det står ingenting om å avlyse timer....  Men det er uansett ikke riktig at jeg må gi beskjed 1 uke før timen. Jeg vet ikke hva som dukker opp i løpet av en uke som jeg må ta stilling til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting om å avlyse timer....  Men det er uansett ikke riktig at jeg må gi beskjed 1 uke før timen. Jeg vet ikke hva som dukker opp i løpet av en uke som jeg må ta stilling til...

Altså, hallo i luken. Du vet da at du har en time dag X og dag Y. Da planlegger du rundt disse timene, og ikke over dem når du allerede har avtalt dem. Makan til innstilling.

Anonymkode: b1736...454

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din vil ikke snakke med deg på flere år om du ikke drar på kjøretimene? Tror ikke du skal være redd for det :P

Men jeg skjønner ikke... De tre dagene med kjøretimer blir vel ikke 8000 kroner? Jeg gikk på byens dyreste kjøreskole, og der kostet hver kjøretime 650 kroner. Jeg tviler på at hver kjøretime koster 2700 kroner! :O

Vær helt ærlig med faren din. Si at du ikke visste hva du skulle gjøre og at du ikke turte å si noe. Forklar at du blir stressa og holder inne gråten hver gang du kjører med henne. Tilby deg også å ta noen småjobber sånn at du kan betale for timene du dropper.

Når det er gjort, synes jeg at du skal sende kjørelæreren din en høflig melding å forklare hvorfor du ikke vil kjøre med henne mer. Forklar at du synes hun er dårlig på konstruktiv kritikk, og at du blir redd og stresset når hun roper til deg. Om hun ringer deg, så trenger du ikke ta telefonen. Så vet hun hvorfor du backer ut, og hun vet hva hun må jobbe med. Kanskje hun lar deg slippe å betale avbestillingsgebyret :)

Lykke til! Og husk, det er lov å vise at man er følsom, selv om det er litt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hei

Alle kjøreskoler plikter å levere deg skriftlige opplysninger om rutiner for avbestilling osv, før du starter opplæringen. Opplysningene skal altså være skriftlige, dette står i trafikkopplæringsforskriften. Det er ganske vanlig å måtte avbestille siste virkedag (altså fredag for din del) når kjøretimen skal være mandag. Det er derfor mulig du må betale for timene i morgen, men ikke resten av uka. Dette dersom du ikke har signert på at avbestillingsfristen er en uke i forkant, noe som høres helt usannsynlig ut.

Du skal ikke fortsette kjøringen med en lærer du ikke trives med. Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes mange hyggelige trafikklærere som ikke kjefter på deg. Jeg forstår derfor ikke hvorfor faren din blir så sint, dere betaler jo mange tusen kroner for at du skal få god opplæring. Anbefaler deg på det sterkeste å bytte lærer og eventuelt også trafikkskole. 

Dersom du ikke har fått skriftlige opplysninger du har krav på kan du klage trafikkskolen inn for tilsynsmyndighetene i Statens vegvesen. Der jobber det folk som skal sikre at du som elev får den undervisningen du har krav på og at du får de opplysningene de er pålagt å gi deg. Dette er ikke noe trafikkskolen/læreren selv kan velge, men noe de må gjøre.

Anonymkode: 1f731...5b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krangler du mye med faren din eller? Sånn du skriver det så virker det som om det er mer som skurrer enn bare en dårlig kjørelærer? Uansett oppfører han seg dårlig når han truer med å ikke snakke med deg på flere år. 

Uansett, du kan fint slutte på denne kjøreskolen. Om du faktisk har sagt fra for sent i forhold til skolens reglement for avbestillinger så kjører du resterende timer slik at man slipper å betale for noe du ikke bruker. Du greier nok noen timer til, og så kan du heller bytte etter det :). Når du har betalt for og kjørt siste time så slutter du ved denne kjøreskolen, enkelt og greit. 

Anonymkode: 02e31...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hallo i luken. Du vet da at du har en time dag X og dag Y. Da planlegger du rundt disse timene, og ikke over dem når du allerede har avtalt dem. Makan til innstilling.

Anonymkode: b1736...454

Nei, når vi "avtalte" sa jeg at jeg blir å skrive melding om det ikke passer :) Nå vet ikke du hva jeg måtte på så at du uttaler deg om at kjøretimene er det viktigste blir for dumt, for i dette tilfelle var det overhodet ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krangler du mye med faren din eller? Sånn du skriver det så virker det som om det er mer som skurrer enn bare en dårlig kjørelærer? Uansett oppfører han seg dårlig når han truer med å ikke snakke med deg på flere år. 

Uansett, du kan fint slutte på denne kjøreskolen. Om du faktisk har sagt fra for sent i forhold til skolens reglement for avbestillinger så kjører du resterende timer slik at man slipper å betale for noe du ikke bruker. Du greier nok noen timer til, og så kan du heller bytte etter det :). Når du har betalt for og kjørt siste time så slutter du ved denne kjøreskolen, enkelt og greit. 

Anonymkode: 02e31...ed1

Nei, det er akkurat det vi ikke gjør, og det er derfor jeg blir så lei meg. Vi har et veldig godt forhold, men siden det var snakk om 8000 rett ut av vinduet skjønner jeg han blir sur, ettersom det er han som betaler lappen for meg. Hun sier jeg må avlyse det obligatoriske 1 uke før skjønner du, derfor måtte pappa ha betalt om jeg dukket opp eller ei. Jeg leste reglement til denne skolen og det sto ingenting om å " avlyse de obligatoriske " over en uke før, noe hun sa jeg måtte gjøre. Jeg leste det både når jeg fikk det det, og senere. Så nå er ingen utvei, jeg får bare kvie meg igjennom det siste så slepper jeg å kjøre med henne mer! Knipe meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...