AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #41 Skrevet 22. juni 2016 Jeg er sånn at hvis skolen eller barnehagen mener jeg bør reise til Legoland eller Disneyworld, så gjør jeg det. Ikke fordi jeg har spesielt lyst, men fordi jeg ikke vil bli sett ned på. Jeg passer på at vi alltid gjør slik alle andre gjør, sånn at jeg ikke skiller meg ut. Å være meg selv, det kan jeg ikke, og det er ikke noe samfunnet verdsetter. Anonymkode: badb9...1dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #42 Skrevet 22. juni 2016 7 timer siden, Becky48 skrev: Kanskje det, jeg og alle andre foreldre... av 24 barn i barnehagen skal 20 til Legoland og Danmarksrunden i løpet av sommeren, der resterende skal på ferie til hjemlandet. Som sagt så har vi 2 turer til utlandet hvert år, en som barna bestemmer og en som vi bestemmer. Vi velger påske, de velger sommer.. Hva slags meninger du mener jeg fører over til barnet mitt driter jeg i, turen reiser vi på for å kose oss og ha noe å se fram til utenom det vanlige. I tillegg så får han være med på praten etter sommeren, og det synes jeg er viktig. Det er tross alt ikke det samme å være hjemme hele sommeren og det å ta turen til Legoland for en femåring. Ingen av de andre barna er interessert i å høre om at vi var å fisket krabbe osv. nede på stranda, de vil prate om hva de gjorde i Legoland. Gudbedre. Det er pga sånne som deg at vi andre opplever at ungene våre kommer hjem og sutrer om at Nores-ferie ikke er godt nok. Gå i deg selv, ass! Anonymkode: 7ab02...34e 4
Gjest Juami Skrevet 22. juni 2016 #43 Skrevet 22. juni 2016 8 timer siden, Becky48 skrev: Kanskje det, jeg og alle andre foreldre... av 24 barn i barnehagen skal 20 til Legoland og Danmarksrunden i løpet av sommeren, der resterende skal på ferie til hjemlandet. Som sagt så har vi 2 turer til utlandet hvert år, en som barna bestemmer og en som vi bestemmer. Vi velger påske, de velger sommer.. Hva slags meninger du mener jeg fører over til barnet mitt driter jeg i, turen reiser vi på for å kose oss og ha noe å se fram til utenom det vanlige. I tillegg så får han være med på praten etter sommeren, og det synes jeg er viktig. Det er tross alt ikke det samme å være hjemme hele sommeren og det å ta turen til Legoland for en femåring. Ingen av de andre barna er interessert i å høre om at vi var å fisket krabbe osv. nede på stranda, de vil prate om hva de gjorde i Legoland. Hæ?! Hvilken barnehage er det du har barna dine i?! Ingen er interessert i å høre om vi var å fisket krabbe osv. nede på stranden? Jeg har jobbet i en del barnehager tidligere, og har aldri hørt om at barn ikke synes det å fiske krabber ikke er spennende. Verken å høre om eller gjøre! Her er det i alle fall foreldre som har måttet lagt dette presset om utenlandsferier på barn, og at alt annet er dårlig. Dette er ikke ting barn kommer på av seg selv. Så du mener alle barn bør feriere på samme plass sånn at de har noe å prate om når de kommer tilbake etter ferie, ut i fra Legoland utsagnet ditt? Det er liksom ikke interessant at noen har vært hjemme og utforsket nærmiljøet, noen har tilbragt noen netter i telt, noen har vært hos besteforeldre eller på hytten, noen har vært på Legoland, noen har vært i dyrepaken, noen har vært i sydligere strøk osv.? Er det ikke mangfoldet som gjør ting interessante å snakke om? Er ikke det med på å utfordre kreativiteten vår, få nye tips og ideer til hva man kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #44 Skrevet 22. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sånn at hvis skolen eller barnehagen mener jeg bør reise til Legoland eller Disneyworld, så gjør jeg det. Ikke fordi jeg har spesielt lyst, men fordi jeg ikke vil bli sett ned på. Jeg passer på at vi alltid gjør slik alle andre gjør, sånn at jeg ikke skiller meg ut. Å være meg selv, det kan jeg ikke, og det er ikke noe samfunnet verdsetter. Anonymkode: badb9...1dc Skolen og barnehagen mener da ikke det? Ikke samfunnet heller. Hvem er det som ser ned på deg hvis du ikke drar til Legoland? Jeg ser ned på deg nå, hvis dette er de holdningene du har. Dra til Disneyworld for ikke å bli sett ned på, ærlig talt. Hvor setter dere grensen da? Gå på kino, gå på barneteater, gå på sirkus, gå på tivoli, gå i svømmehallen, ha lekelandbursdag/bowling, være med på fritidsaktiviteter, dra på storbyferier, ha hytte der man fisker krabber (det er i hvertfall status der vi bor), hytte der man står på slalåm fra fireårsalder, et aktivt friluftsliv, båt, musikkundervisning...dere må jo prioritere vekk noe av og til? Så velger dere Disneyworld, og det er jo ok, men ikke skyld på BARNEHAGEN. Alle andre gjør jo alt mulig forskjellig. Det er mye kulere for barna å gjøre noe IKKE alle andre gjør, hvis man skal tenke slik. Vi har aldri vært på Disneyworld eller legoland eller Tusenfryd for den saks skyld, og barna ville nok gjerne dratt, men vi skal på hytta i år. Og besøke besteforeldre og slikt. Ingen ser ned på meg av den grunn, tvert i mot føler jeg. Anonymkode: 32f63...73a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #45 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har aldri følt noe feriepress, aldri reagert på at noen ikke skal på ferie, og aldri hørt familie, venner eller bekjente få reaksjoner på at de bare skal være hjemme. Jeg har inntrykk av at det i all hovedsak er de som skal være hjemme som egentlig ikke ønsker det, eller egentlig ikke synes det er en god nok ferie selv, og derfor legger meninger over på andre. Det jeg reagerer mest på er når folk sier de bare skal være hjemme, og det er helt greit, men de skal på hytta, camping eller telte. Da er man vel ikke bare hjemme, man er på ferie! Men dette føler jeg beviser at det er de selv som føler de må utenlands for å ha en skikkelig ferie. Anonymkode: 5c631...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #46 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skolen og barnehagen mener da ikke det? Ikke samfunnet heller. Hvem er det som ser ned på deg hvis du ikke drar til Legoland? Jeg ser ned på deg nå, hvis dette er de holdningene du har. Dra til Disneyworld for ikke å bli sett ned på, ærlig talt. Hvor setter dere grensen da? Gå på kino, gå på barneteater, gå på sirkus, gå på tivoli, gå i svømmehallen, ha lekelandbursdag/bowling, være med på fritidsaktiviteter, dra på storbyferier, ha hytte der man fisker krabber (det er i hvertfall status der vi bor), hytte der man står på slalåm fra fireårsalder, et aktivt friluftsliv, båt, musikkundervisning...dere må jo prioritere vekk noe av og til? Så velger dere Disneyworld, og det er jo ok, men ikke skyld på BARNEHAGEN. Alle andre gjør jo alt mulig forskjellig. Det er mye kulere for barna å gjøre noe IKKE alle andre gjør, hvis man skal tenke slik. Vi har aldri vært på Disneyworld eller legoland eller Tusenfryd for den saks skyld, og barna ville nok gjerne dratt, men vi skal på hytta i år. Og besøke besteforeldre og slikt. Ingen ser ned på meg av den grunn, tvert i mot føler jeg. Anonymkode: 32f63...73a Ey, ro ned. Du skjønte vel at innlegget var ironisk ment? Anonymkode: f1baa...327
kvinneguide Skrevet 22. juni 2016 #47 Skrevet 22. juni 2016 Den Sunday, June 19, 2016 at 11.01, TarjaT skrev: Hei Vi har barn i forskjellige alder, noen er voksen mens noen enda går i barnehage. Uansett, vi har bestemt oss med mannen for å være hjemme denne sommeren, skogstur, telttur, tur ned til bukta, osv. Men folk reagerer så ekstremt når vi forteller om planene våre, er det egoistisk av oss å være hjemme? Så rart at dere får slike reaksjoner. Da dagens foreldre har barn var det da uvanlig å dra til Syden. Skulle tro fler enn meg sitter med gode sommerminner fra norgesferie. Selv husker jeg best at min mor lå på solseng i hagen og hadde tid til å svare på alt jeg lurte på, min far kjørte meg og venninner på stranda på varme dager, hengekøya og donaldpocket i hagen. Var på ferie i Spania også men husker ikke stort av den turen😂 1
Ungoliant Skrevet 22. juni 2016 #48 Skrevet 22. juni 2016 Den 19. juni 2016 at 11.01, TarjaT skrev: Hei Vi har barn i forskjellige alder, noen er voksen mens noen enda går i barnehage. Uansett, vi har bestemt oss med mannen for å være hjemme denne sommeren, skogstur, telttur, tur ned til bukta, osv. Men folk reagerer så ekstremt når vi forteller om planene våre, er det egoistisk av oss å være hjemme? Jeg synes at det høres kjempefint ut. Det er uansett bedre og mer stimulerende for barn å være i barnehagen/sfo og å få være ute i naturen enn å ligge på en strand og være inaktiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå