AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #61 Skrevet 20. juni 2016 Omplassere? I alle disse tilfellene er det snakk om i alt vesentlig en sunn og frisk og velfungerende hund, selv om den ikke fungerer i ditt liv. Slike hunder kan med fordel omplasseres. Det i seg selv kan være tøft nok for deg som hundeier, men du skal vite at dersom hunden får det godt der den kommer, så tilpasser den seg sitt nye liv utrolig fort! Det som er viktig er å finne en ny eier som har tid og kunnskaper til å ta seg av hunden og som vil glede seg over de egenskapene din hund har. En jakthund eller en brukshund som mangler enkelte viktige egenskaper kan bli en super familiehund og turkamerat. En hund som ikke klarer å være mange timer alene hjemme når du er på jobb vil sannsynligvis stortrives dersom den får en ny eier som er hjemme hele dagen. En hund som er meget krevende og slitsom hos deg kan fungere ypperlig der den får brukt sin arbeidslyst til noe fornuftig. Og en hund som gjerne vil prøve kreftene på andre hunder kan også fungere utmerket som enehund i en familie. I disse situasjonene gjelder det å ikke være så egoistisk og tro at det er bare hos deg denne hunden har det godt! Dersom du omplasserer den til riktige folk vil hunden ha det bedre der, enn med det livet du kunne tilby den. Anonymkode: 23e30...c02
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #62 Skrevet 20. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en trolletråd-jeg tror ikke på deg. Anonymkode: 23e30...c02 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en trolletråd-jeg tror ikke på deg. Anonymkode: 23e30...c02 Det har du lov til å tro, men da tror du feil. Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #63 Skrevet 20. juni 2016 wow, folk er jammen snare til å hive seg på forklaringen om at ingen blod, ja, da er det bare napping... Altså, jeg hadde ikke beholdt en hund som uprovosert velger å "nappe" barn i ansiktet, ikke bare 1, men 3 ganger! Jeg forstår godt at ts valgte å avlive, jeg hadde valgt det samme selv. Anonymkode: ab1c9...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #64 Skrevet 20. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: wow, folk er jammen snare til å hive seg på forklaringen om at ingen blod, ja, da er det bare napping... Altså, jeg hadde ikke beholdt en hund som uprovosert velger å "nappe" barn i ansiktet, ikke bare 1, men 3 ganger! Jeg forstår godt at ts valgte å avlive, jeg hadde valgt det samme selv. Anonymkode: ab1c9...bf7 Takk for normal forståelse! Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #65 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden ble i dag avlivet hos veterinær Anonymkode: 7d5b5...463 Håper dere aldri skaffer dere dyr igjen. Og spar deg kommentarene dine om "ordentlige svar" fra "folk som forstår". For no PISS. De eneste som er uenige med deg er de som har peiling på hundehold og forståelse for hva det vil si å ha hund. En som tar ut hunden sin 2 ganger pr dag og trener litt spor har ikke peiling. Også med en BC? En av de hunderasene som krever aller mest? Jeg er helt sikker på at de gangene hun har "bitt" ikke er det minste uprovosert. Hun har sikkert prøvd og prøvd å gi beskjed, men dere inkompetente hundeeiere evner ikke å de disse tegnene. Så derfor må hunden bøte med livet fordi dere to ikke forstår hva det vil si å ha hund. Og en hund som biter, biter også gjennom huden. Å nappe borti er klar melding om at noe er nok. Det er ikke hennes feil at dere ikke klarer å se det tidsnok. Med så lite stimuli og aktivitet er det ikke rart ei BC (eller hunder av andre raser for den saks skyld) får kort lunte. Men hun kunne fortsatt fått leve et langt og innholdsrikt liv hos ordentlige hundeeiere, men den retten var det enkelt for dere å frarøve henne. På grunn av deres feil. Fy skamme seg. Anonymkode: 8f96c...041 5
infectedsopp Skrevet 20. juni 2016 #66 Skrevet 20. juni 2016 Ser ikke at TS har skrevet noe om kroppsspråket til hunden da barna skulle klappe den. Har hunder selv, første gangen den ene var i nærheten av et barn hadde den halen mellom bena og trakk seg unna. Da skal man ikke ta barnet bort til hunden, det er tydelige tegn på ubehag. Viste den tegn til ubehag, TS, som andre har spurt om? Kjenner også til noen som hadde BC, den bodde i by i en leilighet med max 2 turer og lite mental stimuli, du merket på hele hunden at den var stressa! Syns TS sin hund skulle blitt omplassert til noen med peiling. 2
infectedsopp Skrevet 20. juni 2016 #67 Skrevet 20. juni 2016 Forresten, da hunden bet første gang, passrt dere ikke bedre på de neste gangene?? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #68 Skrevet 20. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper dere aldri skaffer dere dyr igjen. Og spar deg kommentarene dine om "ordentlige svar" fra "folk som forstår". For no PISS. De eneste som er uenige med deg er de som har peiling på hundehold og forståelse for hva det vil si å ha hund. En som tar ut hunden sin 2 ganger pr dag og trener litt spor har ikke peiling. Også med en BC? En av de hunderasene som krever aller mest? Jeg er helt sikker på at de gangene hun har "bitt" ikke er det minste uprovosert. Hun har sikkert prøvd og prøvd å gi beskjed, men dere inkompetente hundeeiere evner ikke å de disse tegnene. Så derfor må hunden bøte med livet fordi dere to ikke forstår hva det vil si å ha hund. Og en hund som biter, biter også gjennom huden. Å nappe borti er klar melding om at noe er nok. Det er ikke hennes feil at dere ikke klarer å se det tidsnok. Med så lite stimuli og aktivitet er det ikke rart ei BC (eller hunder av andre raser for den saks skyld) får kort lunte. Men hun kunne fortsatt fått leve et langt og innholdsrikt liv hos ordentlige hundeeiere, men den retten var det enkelt for dere å frarøve henne. På grunn av deres feil. Fy skamme seg. Anonymkode: 8f96c...041 Litt rart at du kan være sikker på at hunden ble provosert. Var du der da det skjedde? Nei, for det var nemlig jeg, samboeren, 1 politimann som trener politihunder og to andre familiemedlemmer som har hatt hund i 30 år. Hvor står det at vi trener litt spor? Tror du lar følelsesen ta fullstendig overhånd, slik som de fleste andre i denne tråden. Alle var og er enige om at et bitt er et bitt. "Napping" som dere så fint dere kaller det er bare for å overskygge bitter. Hunden er avlivet fordi den har bitt 2 barn tre ganger. Og ikke kom og fortell meg hvordan jeg skal kommentere folk som støtter meg!! Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #69 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1 politimann som trener politihunder og to andre familiemedlemmer som har hatt hund i 30 år. Anonymkode: 7d5b5...463 Du graver din egen grav. Ingen som tror på det. Anonymkode: 23e30...c02 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #70 Skrevet 20. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du graver din egen grav. Ingen som tror på det. Anonymkode: 23e30...c02 Hva du velger å tro på er opp til deg. For meg er det ravende likegyldig! Jeg sier bare hva som skjedde og hva som har skjedd. Og med dette er TS ferdig med denne tråden. Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #71 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du velger å tro på er opp til deg. For meg er det ravende likegyldig! Jeg sier bare hva som skjedde og hva som har skjedd. Og med dette er TS ferdig med denne tråden. Anonymkode: 7d5b5...463 Så bra, for enhver som flere sier med litt kunnskap om hund, ser at du/dere ikke har det. Anonymkode: 23e30...c02 1
infectedsopp Skrevet 20. juni 2016 #72 Skrevet 20. juni 2016 Litt rart at du TS med din "politimann" som trener hunder og folk med 30års hundeerfaring ikke kan beskrive hundens kroppsspråk under hendelsen? 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #73 Skrevet 21. juni 2016 Også veldig rart at man må inn og spørre på et forum om det er akseptabelt eller om man skal avlive når man vistnok har en politimann som trener hunder til mann og folk med 30 års erfaring til venner. Disse burde vel lært deg litt om hundehold og at 2 turer daglig er galskap for en BC, kanskje? Dette tror jeg bare er sprøyt. Og om dette er sant, og hunden er avlivet så tror jeg den har det mye bedre nå. Anonymkode: 2d920...bdc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå