AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #21 Skrevet 17. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: feil med siteringa Dere tar jo ting helt ut av proposjoner! Dere lager dere forestillinger om ting dere ikke har noen som helst peiling på! Jeg burde visst bedre enn å spørre på KG. Det er helt utrolig hvordan dyrefolk tenker "hund først, menneske etterpå" Hunden blir avlivet på mandag. Anonymkode: 7d5b5...463 du er jo ikke riktig skrud sammen. er du så draps lysten? hva med å høre på noen av de gode rådene du har fått? Anonymkode: fc08c...1f7 3
Gjest Badebuksa Skrevet 17. juni 2016 #22 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min flyttet inn med hund. Den har nå bitt 3 ganger og alle gangene har det vært barn. Er det akseptabelt eller må vi ta livet av den? Anonymkode: 7d5b5...463 Seriøst? vurderer du å avlive en frisk hund som bare prøver å kose med tennene? Biter? Tror dere må være passe pysete
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #23 Skrevet 17. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: feil med siteringa Dere tar jo ting helt ut av proposjoner! Dere lager dere forestillinger om ting dere ikke har noen som helst peiling på! Jeg burde visst bedre enn å spørre på KG. Det er helt utrolig hvordan dyrefolk tenker "hund først, menneske etterpå" Hunden blir avlivet på mandag. Anonymkode: 7d5b5...463 Folk har kommet med masse råd og spørsmål som burde være enkle å i alle fall prøve å gjennomføre. Folk sier ikke "hund føst, menneske etterpå". Men å drepe et frisk dyr fordi det har blitt en ulempe for deg er forkastelig. Det minste du kunne gjort er å prøve omplassering. At samboeren din godtar at du dreper hunden hens er veldig rart. Anonymkode: 5661b...553 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #24 Skrevet 17. juni 2016 hvor er det du holder til så kan jeg kansje hente den. så skal jeg omplassere den for deg send pm Anonymkode: fc08c...1f7 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #25 Skrevet 17. juni 2016 Omplassere en hund som biter? Lykke til med den prosessen. Jeg har hund selv, men ville aldri overtatt en som bet, samme hvilken årsak. Om min hund en dag begynner å bite uprovosert, er det bare én utvei. Anonymkode: cac0f...61c 5
Rebel_ Skrevet 17. juni 2016 #26 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: hvor er det du holder til så kan jeg kansje hente den. så skal jeg omplassere den for deg send pm Anonymkode: fc08c...1f7 skulle ikke være anonym der
Gjest Badebuksa Skrevet 17. juni 2016 #27 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er hunden vant til barn? Har du prøvd noe kurs? Får hunden nok stimuli? Prøvd omplassering? Å drepe hunden burde være siste utvei. Anonymkode: 5661b...553 Ja, man dreper bare hunder dersom de dreper eller lemlester noen. Avlive en hund som har bitt tre ganger? Min hund har bitt meg 34 ganger, men det er jo bare kos. Arrene på halsen minner meg om forskjellige situasjoner, gode minner Da jeg var på akuttmottaket og hadde sydd igjen hovedpulsåren fikk jeg is til lunsj etterpå, det var koselig.
Rebel_ Skrevet 17. juni 2016 #28 Skrevet 17. juni 2016 trene ipo med den så får den god trening å et sted og bite fra seg
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #29 Skrevet 17. juni 2016 Når barna har kommet på besøk og prøvd å klappe den (skjedd 2 ganger) og en gang under lek. Det er en border collier og han går tur 2 ganger for dagen og vi trener/leker kommandoer. Den har bitt to unger. Ene er sønnen min og den andre er en kompis. Alle 3 gangene har det vært bitt i ansiktet uten punktering av huden Anonymkode: 7d5b5...463 Ergo den har ikke bitt. Anonymkode: 23e30...c02 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #30 Skrevet 17. juni 2016 Dette er bare ei kjerring som ikke tåler at ny samboer har hund som tar oppmerksomheten fra henne. Får håpe mannen tar til vettet og stikker. Anonymkode: 5ea6f...43b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #31 Skrevet 17. juni 2016 Da jeg var yngre hadde vi en familehund som ble påkjørt da hun var valp og knakk beinet. Dessverre ble hun aldri helt bra og gikk antakeligvis med smerter og var ustabil i "humøret". Skulle vært avliva med en gang. Endte med at hunden beit. Ble avlivet kort tid senere. En gang er en gang for mye. Anonymkode: 9af8f...f50 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #32 Skrevet 17. juni 2016 Jeg er faktisk enig med ts her. En hund som biter barn TRE GANGER er ikke en stabil hund. Hva om den fjerde gangen, så drepte hunden et barn? Jeg synes også at hundefolkene her tenker hund først-mennesker sist. Likevel synes jeg at ts burde svare på hvordan det skjedde. Var det at barna tok initiativ først kan hunden ha en sjanse med å bli omplassert. Hvis ikke er hunden for ustabil til å leve. Og til sist, tror det er veldig få som vil ta i mot en hund som har bitt barn tre ganger. Anonymkode: 5628d...ec2 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #33 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk enig med ts her. En hund som biter barn TRE GANGER er ikke en stabil hund. Hva om den fjerde gangen, så drepte hunden et barn? Jeg synes også at hundefolkene her tenker hund først-mennesker sist. Likevel synes jeg at ts burde svare på hvordan det skjedde. Var det at barna tok initiativ først kan hunden ha en sjanse med å bli omplassert. Hvis ikke er hunden for ustabil til å leve. Og til sist, tror det er veldig få som vil ta i mot en hund som har bitt barn tre ganger. Anonymkode: 5628d...ec2 Takk!! Første fornuftige svarer jeg har lest her inne på underforumet Kjæledyr. Takk! Anonymkode: 7d5b5...463 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #34 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk enig med ts her. En hund som biter barn TRE GANGER er ikke en stabil hund. Hva om den fjerde gangen, så drepte hunden et barn? Jeg synes også at hundefolkene her tenker hund først-mennesker sist. Likevel synes jeg at ts burde svare på hvordan det skjedde. Var det at barna tok initiativ først kan hunden ha en sjanse med å bli omplassert. Hvis ikke er hunden for ustabil til å leve. Og til sist, tror det er veldig få som vil ta i mot en hund som har bitt barn tre ganger. Anonymkode: 5628d...ec2 Hunden bet ikke. leser du lengre ned i tråden kommer det fram. Anonymkode: 23e30...c02 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #35 Skrevet 17. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk!! Første fornuftige svarer jeg har lest her inne på underforumet Kjæledyr. Takk! Anonymkode: 7d5b5...463 Startet du bare tråden for å få bekreftelse på at du skal avlive hunden? Anonymkode: ccdbb...f2e 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #36 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk!! Første fornuftige svarer jeg har lest her inne på underforumet Kjæledyr. Takk! Anonymkode: 7d5b5...463 Synes du får mye ufortjent tyn i denne tråden.. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hunden bet ikke. leser du lengre ned i tråden kommer det fram. Anonymkode: 23e30...c02 Selv om det ikke punkterte huden, bet hunden likevel! En hund skal ikke gjøre slik mot mennesker/barn. Det er heller ikke snakk om "kun" en gang, men hele TRE ganger! Anonymkode: 5628d...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #37 Skrevet 17. juni 2016 Men en ting ts: hvordan skjedde dette? Hvem tok intiativ? Hvordan var hunden før dere flyttet? Tror du selv det er håp for hunden om den kan bli omplassert? Anonymkode: 5628d...ec2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #38 Skrevet 17. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du får mye ufortjent tyn i denne tråden.. Selv om det ikke punkterte huden, bet hunden likevel! En hund skal ikke gjøre slik mot mennesker/barn. Det er heller ikke snakk om "kun" en gang, men hele TRE ganger! Anonymkode: 5628d...ec2 Hunden har "bitt" TO ganger. Og ts unngår fortsatt å svare på hva omstendighetene rundt var. For alt vi vet kan barna ha lugget og dratt i hunden i timesvis før hunden fikk nok. Hunden kan ha sagt fra flere ganger. Dette svarer ikke ts på. Anonymkode: 5661b...553 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #39 Skrevet 17. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunden har "bitt" TO ganger. Og ts unngår fortsatt å svare på hva omstendighetene rundt var. For alt vi vet kan barna ha lugget og dratt i hunden i timesvis før hunden fikk nok. Hunden kan ha sagt fra flere ganger. Dette svarer ikke ts på. Anonymkode: 5661b...553 TS skriver at den har bitt tre ganger, ikke to. Anonymkode: 3e8d2...28c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #40 Skrevet 17. juni 2016 Siden TS nekter å svare på spørsmål begynner jeg også som andre å tenke at dette er en provoser tråd. Anonymkode: 23e30...c02 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå