AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #41 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS skriver at den har bitt tre ganger, ikke to. Anonymkode: 3e8d2...28c Nei ts sier to. Og at hvis det blir tre skal hen avlive. Anonymkode: 5661b...553
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #42 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei ts sier to. Og at hvis det blir tre skal hen avlive. Anonymkode: 5661b...553 Ikke svar i tråd hvis du ikke leser, hilsen enda en annen bruker. Anonymkode: 23e30...c02 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #43 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hunden har "bitt" TO ganger. Og ts unngår fortsatt å svare på hva omstendighetene rundt var. For alt vi vet kan barna ha lugget og dratt i hunden i timesvis før hunden fikk nok. Hunden kan ha sagt fra flere ganger. Dette svarer ikke ts på. Anonymkode: 5661b...553 Uansett om det 2 eller 3 ganger er jeg helt enig, TS vil ikke svare, provoser tråd. Og hunden har ikke bitt noen i det hele tatt. Men "bitt". Anonymkode: 23e30...c02 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #44 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke svar i tråd hvis du ikke leser, hilsen enda en annen bruker. Anonymkode: 23e30...c02 Beklager. Så nå at det var to unger, tre bitt. Anonymkode: 5661b...553
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #45 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Beklager. Så nå at det var to unger, tre bitt. Anonymkode: 5661b...553 Sånt skjer Og helt enig med det du skriver, her er det noe som skurrer.. Og jeg tror ikke på at den nye innflyttet samboer har godtatt og sagt ja til avlive hunden på mandag. Jeg tviler i det hele tatt på om TS har en samboer med en hund da mye av det som blir skrevet viser til at samboer ikke har særlig peiling på hund og værtall ikke den rasen. Anonymkode: 23e30...c02 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #46 Skrevet 17. juni 2016 BC er jo en gjeterhund, de napper, de er kjent for å nappe, det er ikke noe sjokk. Om hunden attpåtil ikke er vant med barn og hvordan de er, så er det større sjanse for at hunden prøve å gjete de eller sette de på plass. Helt normalt, kan trenes vekk. Men ser dere gir faen i hele bikkja og velger å drepe den istedet for å ta ansvar, flotte greier, flotte mennesker. Herregud. Anonymkode: d0e18...16c 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #47 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: BC er jo en gjeterhund, de napper, de er kjent for å nappe, det er ikke noe sjokk. Om hunden attpåtil ikke er vant med barn og hvordan de er, så er det større sjanse for at hunden prøve å gjete de eller sette de på plass. Helt normalt, kan trenes vekk. Men ser dere gir faen i hele bikkja og velger å drepe den istedet for å ta ansvar, flotte greier, flotte mennesker. Herregud. Anonymkode: d0e18...16c Nemlig de tar ikke ansvar og hadde ikke kunnskapen og skulle ikke hatt en hund. værtfall ikke den rasen. Anonymkode: 23e30...c02 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #48 Skrevet 17. juni 2016 Fordi TS ikke svarer på spørsmål, så er det tulletråd? Kanskje TS har barn å ta seg av? Det er typisk leggetid nå. Anonymkode: cac0f...61c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #49 Skrevet 17. juni 2016 Dette kan ikke være sant. Noe så ressurssvakt, åndssvakt sprøyt finner man kun I gokk! Hvem I granskauen er det med IQ over 50 som går STUSSLIGE 2 g tur med en hund!! Ulovlig er det og. Skjønner hele tegningen om sant-TS opptrer som en forkastelig hooligan. Null omløp. Anonymkode: 08dfb...f39 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #50 Skrevet 17. juni 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunden har "bitt" TO ganger. Og ts unngår fortsatt å svare på hva omstendighetene rundt var. For alt vi vet kan barna ha lugget og dratt i hunden i timesvis før hunden fikk nok. Hunden kan ha sagt fra flere ganger. Dette svarer ikke ts på. Anonymkode: 5661b...553 Barna har begge gangene satt seg ned framfor hunden og klappet den på brystet for å si hei. De har ikke herjet, bråkt, lugget, sittet på hunden. Hun har bitt 3 ganger uten noen som helst provokasjon. Nei, jeg startet ikke denne tråden for å rettferdiggjøre avliving, ei heller for å provosere. Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #51 Skrevet 17. juni 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett om det 2 eller 3 ganger er jeg helt enig, TS vil ikke svare, provoser tråd. Og hunden har ikke bitt noen i det hele tatt. Men "bitt". Anonymkode: 23e30...c02 Hunden har bitt 3 ganger. Fordi han bet for tredje gang i dag så hadde vi på forhånd bestem at vi må gjøre noen tiltak. Hunden har bitt. Et bitt er et bit, uavhengig om huden er punktert. Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #52 Skrevet 17. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna har begge gangene satt seg ned framfor hunden og klappet den på brystet for å si hei. De har ikke herjet, bråkt, lugget, sittet på hunden. Hun har bitt 3 ganger uten noen som helst provokasjon. Nei, jeg startet ikke denne tråden for å rettferdiggjøre avliving, ei heller for å provosere. Anonymkode: 7d5b5...463 Hvilke tiltak gjorde dere etter første gang hunden nappet? Anonymkode: 5661b...553 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #53 Skrevet 17. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan ikke være sant. Noe så ressurssvakt, åndssvakt sprøyt finner man kun I gokk! Hvem I granskauen er det med IQ over 50 som går STUSSLIGE 2 g tur med en hund!! Ulovlig er det og. Skjønner hele tegningen om sant-TS opptrer som en forkastelig hooligan. Null omløp. Anonymkode: 08dfb...f39 Jeg har faktisk en iq på 131, om du syns det er relevant for temaet. Du trenger ikke å være frekk fordi du er uenig med meg og min samboer. Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #54 Skrevet 17. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk en iq på 131, om du syns det er relevant for temaet. Du trenger ikke å være frekk fordi du er uenig med meg og min samboer. Anonymkode: 7d5b5...463 HAHA! Flott å få det bevist at dette er oppspinn. SÅ mange gangbangers er det ikke I Norge. Og de som eksistere? Enkelt å se gjennom hva de uttrykker, hva de finner seg og syns er normalt. Og ikke minst - hva slags åndssvak dømmekraft de har mht valg av partner, I der daglige liv etc. Og ALDRI burde de ha dyr. Anonymkode: 08dfb...f39 3
palamina Skrevet 18. juni 2016 #55 Skrevet 18. juni 2016 Gjør hunden en tjeneste og omplasser den til noen som har greie på brukshund. 2
Gjest Sunhands Skrevet 18. juni 2016 #56 Skrevet 18. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden har bitt 3 ganger. Fordi han bet for tredje gang i dag så hadde vi på forhånd bestem at vi må gjøre noen tiltak. Hunden har bitt. Et bitt er et bit, uavhengig om huden er punktert. Anonymkode: 7d5b5...463 En hund som biter vil punktere huden. Det er veldig lett for en hund å bite, og da gjør de skade. Enig i at dette høres ut som napping fordi hunden ikke får fred og er opphisset. Det er altså ikke snakk om et bitt. http://www.hundepoterblogg.no/hunden-hopper-napperbiter-og-knurrer-pa-meg-hvorfor-gjør-den-det/ Antagelig har den altså overskudd av energi som den trenger utløp for. Jeg har hatt en BC-blanding tidligere, og de krever enormt mye. Har setter nå (som er kjent som hunder som også krever veldig mye og fint kan løpe tre mil om dagen), men settere er ingenting i forhold til BC. Dere har altså en understimulert brukshund. Det er vanskelig å gi dere gode råd, for det kommer helt an på hva dere er villige til å gjøre? BC trenger både masse mosjon og mental stimuli. Så dere må gi den dette, eller så må dere omplassere den. Jeg synes ikke det er noen tvil om man skal avlive hvis en hund biter. Men denne hunden biter ikke, den napper, og det er atferd man kan bli kvitt.
Gjest Sunhands Skrevet 18. juni 2016 #57 Skrevet 18. juni 2016 Her er et ordentlig svar fra atferdskonsulent Turid Rugaas: http://www.canis.no/ekspertpanel/spmsvar.php?spmid=5073
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #58 Skrevet 20. juni 2016 Den 17. juni 2016 at 16.17, AnonymBruker skrev: Når barna har kommet på besøk og prøvd å klappe den (skjedd 2 ganger) og en gang under lek. Det er en border collier og han går tur 2 ganger for dagen og vi trener/leker kommandoer. Den har bitt to unger. Ene er sønnen min og den andre er en kompis. Alle 3 gangene har det vært bitt i ansiktet uten punktering av huden Anonymkode: 7d5b5...463 2 turer om dagen..? Hva i alle dager. Minstekravet fra mattilsynet er TRE. Bikkja mi er ute 3-6 ganger om dagen, avhengig av lengdene på turene. Om alt bikkja deres får av stimuli er 2 turer om dagen er det fan ikke rart den biter. En hund er ikke skapt for å ligge i ro 23 t i døgnet. Anbefaler dere å omplassere, så slipper bikkja å lide mer under deres omsorg, som tydeligvis kommer til å resultere i avlivning. Makan Anonymkode: 8f96c...041 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #59 Skrevet 20. juni 2016 Hunden ble i dag avlivet hos veterinær Anonymkode: 7d5b5...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #60 Skrevet 20. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunden ble i dag avlivet hos veterinær Anonymkode: 7d5b5...463 Dette er en trolletråd-jeg tror ikke på deg. Anonymkode: 23e30...c02 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå