Gjest Lilleulv Skrevet 6. november 2004 #101 Del Skrevet 6. november 2004 Men fortell da! Hva er det du selger? Hvilke betingelser er det? Tror ikke jeg kan det her... Redd for at det blir reklame. Men jeg kan sende deg en PM å fortelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 6. november 2004 #102 Del Skrevet 6. november 2004 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #103 Del Skrevet 6. november 2004 der ser man, man kan altså få et godt tilbud, philosopia synes det er verdt å ta en sjanse, og hvorfor ikke? kanskje hun vinner på det! Jeg forstår at man kan bli uhøflig og sint på de telefonselgerne som er altfor pågående, men her må man skille mellom personene, mange telefonselgere er høflig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 6. november 2004 #104 Del Skrevet 6. november 2004 Det er mange hyggelige telefonselgere. Ingen tvil om det, men må vi virkelig bry oss med å bruke tid til å høre de ut, når vi er fullstendig uinteresserte uansett hvor godt tilbudet er?? Personlig er jeg møkka lei. Alle selgerne har sin 5-minutter lange åpningstale hvor du ikke har sjans til å avbryte å fortelle at du ikke er interessert. Det har ingen ting med selgeren å gjøre, men snarere det at man ønsker ikke å bli eksponert for sånt hjemme i sitt eget hus. Overalt hvor vi går, blir vi utsatt for selgere og reklame som øser over oss med "gode" tilbud. For noen vekker dette litt avsky (som hos meg), mens andre faller for tilbudene og lar impulsen styre. Som oftest er den siste gruppen, de som helst burde styre unna, men nok om det. KJÆRE LILLEULV og evt andre telefonselgere. Beklager at vi ikke er like høflige bestandig, men dere bør da være klare over at dere trenger inn i hjemme hos folk når dere ikke er bedt inn. Da skal vi heller ikke føle oss forpliktet til å være så vennlige osv. Vi har da bedre ting å foreta oss, enn å høre om ting som interesserer oss midt i ræva. Visst har dere gode tilbud av og til, men når jeg sitter hjemme i stua er jeg ikke interessert i å høre om det og hvertfall ikke personlig via telefon. En annonse i avisa eller en reklame på tv er derimot ok. Ikke personlig når jeg er hjemme! Det oppfatter jeg som respektløst mas. NB. Dette er ikke noe personlig angrep mot deg Lilleulv, men det er mot jobben din. Er student selv, så jeg vet litt om hvordan det er i arbeidsmarkedet for oss. Men helt ærlig ville jeg heller jobbet i kassa på Rimi enn å vært telefonselger. Men det er bare min personlige oppfatning da. Dessuten er jeg, tro det eller ei, en av de hyggelige kundene som hører dere ut og sier at jeg noterer ned navnet på firmaet slik at jeg kan sjekke tilbudet opp litt på internet. Det har faktisk hendt en gang at jeg gjorde det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2004 #105 Del Skrevet 7. november 2004 Men helt ærlig ville jeg heller jobbet i kassa på Rimi enn å vært telefonselger. Men det er bare min personlige oppfatning da. En liten avbrytelse i tråden. Jeg tror mange ville heller jobbet på rimi, rema, kiwi osv istedet for som telefonselger, hvis man har muligheten. Det er bare det at det er ikke så mange normale jobber for studenter/arbeidsløse her i byen (kr.sand). Jobb som telefonselger derimot, er det i overflod av, dessverre,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #106 Del Skrevet 8. november 2004 lala: du får jo servert reklame på tv hjemme i stua også, og hjemme i stua leser du sikkert en annonse om ett eller annet.. dessuten trenger jo ikke telefonselgere seg på. ser du et skjult nummer er det jo bare å la være å ta telefonen da.. og er du redd for å si nei til folk? at det kan være ubehagelig å si nei, og det er derfor du ikke vil ha tilbud personlig over telefonen? da kan det være noe galt med deg da, ikke telefonselgeren- kanskje det er du som bør trenes opp til å si nei litt oftere, ikke bare til selgere, men til kolleger, sjefen , venner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. november 2004 #107 Del Skrevet 8. november 2004 ser du et skjult nummer er det jo bare å la være å ta telefonen da.. Om man ikke tar telefonen har jeg opplevd at de ringer igjen og igjen og igjen. Forøvrig har ejg familie med hemmelig nummer, som altså også kommer opp som skuolt nummer. Jeg har overhodet ikke problemer med å si nei. Det jeg har, er problemer med folk som ringer meg mens man spiser middag, ser en god film osv, hverken fordi de ønsker å prate med personen Melk eller gi Melk en beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prycilla Skrevet 8. november 2004 #108 Del Skrevet 8. november 2004 til dere som sier dere klarer å finne ut til det beste selv: betaler dere for tellerskrittene deres? dere kan nemlig få gratis tellerskritt noen steder. Det er som regel kun via telefonsalg dere kan få så gode tilbud' date=' ikke om dere ringer inn selv. telefonselgere kan tilby bedre tilbud enn det du ser på hjemmesidene dems f.eks. bare så dere vet det...[/quote'] Jeg tipper du er telefonselger... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. november 2004 #109 Del Skrevet 9. november 2004 Telefonselgere er noe dritt! Nå har de samme personene fra de samme firmaene ringt oss opp gang på gang! Også ringer de klokka 09.00 om morgenen når jeg har hatt fri etc :o ..! :evil: Nei fysj.. Jeg kommer helst til tilbudene selv, ikke tilbudene trøkt opp i fjeset mitt av andre. Avviser høflig og saklig, og legger på. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 10. november 2004 #110 Del Skrevet 10. november 2004 ser du et skjult nummer er det jo bare å la være å ta telefonen da.. Ikke alle kan det. Jeg har en jobb, der jeg også må være tilgjengelig på pr. tlf. Da kan man ikke bare la være å ta telefonen! Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men bare i dag har jeg hatt 3 henvendelser! Ja, jeg blir irritert, og svarer litt krasst at "jeg har reservert meg mot sånne henvendelser, og er ikke interessert i noe! Dessuten ringer du med skjult nummer, da bruker jeg ikke å ta telefonen, det er kun på grunn av at jeg har hjemmevakt at jeg svarer! Adjø!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 10. november 2004 #111 Del Skrevet 10. november 2004 jeg har sikkert fått 2-3 telefonselgere på telefonen de siste månedene, og jeg er lei, men jeg er ALDRI aldri frekk mot de.. vet dere hvorfor? jo fordi jeg har noe som heter folkeskikk, og greier å la være å si ekle ting, fordi jeg er en voksen person, og ikke et barn. Er du lei av å få 2-3 selgere på tråden i måneden? Prøv 5-6 om dagen så kan vi se hvor lei du er. Jeg svarer også høflig at jeg ikke er interessert. Men, om de da ikke gir seg, sier jeg igjen at jeg ikke er interessert og legger på røret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #112 Del Skrevet 10. november 2004 Er du lei av å få 2-3 selgere på tråden i måneden? Prøv 5-6 om dagen så kan vi se hvor lei du er. Jeg svarer også høflig at jeg ikke er interessert. Men, om de da ikke gir seg, sier jeg igjen at jeg ikke er interessert og legger på røret. :o er det så ille altså?? Jeg har ikke fasttelefon selv, så jeg vet ikke... Det er jo helt uholdbart i så fall. Lurer på hvordan dette egentlig skal gå, det er jo begrensa hvor lenge man kan holde på med telefonsalg når fler og fler begynner med det. For min del er dette bare en midlertidig jobb inntil jeg får en bedre en. Det som er så "synd" er at jeg trives så utrolig på arbeidsplassen min, og det er det som hindrer meg i å slutte... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #113 Del Skrevet 10. november 2004 .. hadde min "første" hyggelige telefonselger på tråden i går.. Kjempehyggelig dame - som ringte ang. tidligere abonnement - så reservasjonen i Brønnøysund gjalt ikke. Hun tok nei takk som nei - og alt var greit. Tenk om flere kunne være som henne (og selvfølgelig ikke ringe midt i middagen etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. november 2004 #114 Del Skrevet 10. november 2004 Er også drittlei av selgere! Forstår ikke hva som er i veien med dem??! Plage vettet av folk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 7. desember 2004 #115 Del Skrevet 7. desember 2004 Nå har jeg sagt opp jobben min No more telefonsalg!!!! Den siste uka på jobb skal jeg si til alle kundene at det er nissen som ringer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2004 #116 Del Skrevet 8. desember 2004 Telefon selgere er enslitsom greie. Noen er jo hyggelige, og tar nei for et svar. Men de som maser avgårde.... :evil: Den verste jeg hadde var fra en eller annen forening som støttet forskningsarbeid rundt krybbedød. De ringte to dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset med baby og presterte å lire utav seg at dette var jo noe som var aktuelt for meg som hadde nyfødt baby! (Hadde hatt annonse i avisa dagen før.) :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 8. desember 2004 #117 Del Skrevet 8. desember 2004 Telefon selgere er enslitsom greie. Noen er jo hyggelige, og tar nei for et svar. Men de som maser avgårde.... :evil: Den verste jeg hadde var fra en eller annen forening som støttet forskningsarbeid rundt krybbedød. De ringte to dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset med baby og presterte å lire utav seg at dette var jo noe som var aktuelt for meg som hadde nyfødt baby! (Hadde hatt annonse i avisa dagen før.) :evil: :evil: :evil: Disse har jeg hatt på telefonen noen ganger også. Hver gang får jeg indirekte beskjed om at jeg er et ondt menneske som ikke bryr meg om at barn dør, siden jeg ikke støtter deres sak. Jeg støtter div. organisasjoner nå og da, men aldri foreningen mot krybbedød (eller hva den nå heter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå