Gå til innhold

Er dette Ok?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å herreggud, prat om lage storm vannglass.

Hadde det vært en kvinne, en venninne hun nettopp hadde møtt. hadde dere reagert på den samme måten?

En venninne som skulle være med på turen og delt soverom?

Barna blir neppe skadet for livet for 11 dager... Jesses.

Anonymkode: 7afbc...ab6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du seriøs?

Du har ingen tiltro til din venninne og hennes dømmekraft. Ja, det høres dumt ut, men vet du hva. La henne ta sine egne valg å lære av sine feil. Hun er en voksen person som tar sine valg. Det er noe annet om hun kommer og spør deg til råds og nå har du til og med sagt hva du synest?

Jeg håper virkelig ikke du har kontaktet bv. Det er drastisk og må føles nedverdigende for din venninne. I tillegg til at det er helt vanvittig at du tror dette er noe bv skal bruke tid og ressurser på. Å trekke inn bv for en mistanke du har dannet deg i ditt hode - nei, det er ikke bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev:

Og det var DET vennskapet!

Jeg synes du bør ha tillitt nok til hennes dømmekraft, og synes en ferie er veldig uskyldig. Å la han flytte inn hjemme hadde vært mye verre. Hvis det blir slutt etter ferien, så var han bare en ferievenn for ungene, ikke en pappafigur, som han hadde vært hvis han tok del i hverdagen. Jeg synes du overdriver veldig.

Enig.

Skrevet (endret)

Jeg har kontaktet bv på jobb i dag! Saken blir undersøket, jeg fortalte ett par av hennes negative sider til dem for å vide hvor alvorlig dette er, hun er sint på meg likevel, så det vår så være. De barna MÅ reddes.

Mannen kan være: pedifil, narkoman, voldtektsmann, myrder, han kan dope ned mor, slå henne, you name it!

Endret av Sjokoladefruen
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sjokoladefruen skrev:

Jeg har kontaktet bv på jobb i dag! Saken blir undersøket, jeg fortalte ett bar av hennes negative side til dem for å vide hvor alvorlig dette er, hun er sint på meg likevel, så det vår så være. De barna MÅ reddes.

Mannen kan være: pedifil, narkoman, voldtektsmann, myrder, han kan dope ned mor, slå henne, you name it!

Jeg vil tippe at det ender den andre veien, at du blir undersøkt av BV.

Jeg håper det.. Og jeg håper du er jævla ung, dette er oppførsel til en på ungdomsskolen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tippe at det ender den andre veien, at du blir undersøkt av BV.

Jeg håper det.. Og jeg håper du er jævla ung, dette er oppførsel til en på ungdomsskolen.

Jeg er 38 år.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sjokoladefruen skrev:

Jeg er 38 år.

Ok, da blir du garantert etter denne saken undersøkt av BV.

Det sier litt om topplokket ditt.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da blir du garantert etter denne saken undersøkt av BV.

Det sier litt om topplokket ditt.

Barna er jo utsatt!!! Jeg må hjelpe dem.

AnonymBruker
Skrevet

'Fortalte de om hennes negative sider' - jaja. Nå er det ikke sånn at bv hiver seg over en mamma som skal til syden med sin nye kjæreste bare fordi en venninne ringer og sier sånt. 

Det er ikke OK å gjøre det hun gjør, men det er ikke barnevernsmat, og til å bry deg om din venninne så er det merkelig at du ønsker å sverte henne? 

Jeg ser ikke så mye omtanke for barna hennes i det du skriver... 

klart han kan være pedofil men oddsen er ganske lav og det finner man dessverre sjeldent ut iløpet av flere dater heller 

Anonymkode: 5d0ba...120

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

'Fortalte de om hennes negative sider' - jaja. Nå er det ikke sånn at bv hiver seg over en mamma som skal til syden med sin nye kjæreste bare fordi en venninne ringer og sier sånt. 

Det er ikke OK å gjøre det hun gjør, men det er ikke barnevernsmat, og til å bry deg om din venninne så er det merkelig at du ønsker å sverte henne? 

Jeg ser ikke så mye omtanke for barna hennes i det du skriver... 

klart han kan være pedofil men oddsen er ganske lav og det finner man dessverre sjeldent ut iløpet av flere dater heller 

Ser ikke problemet i det hun gjør. Kjære vene, alle gjør alt forskjellig.

Anonymkode: 65e82...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet i det hun gjør. Kjære vene, alle gjør alt forskjellig.

Anonymkode: 65e82...57f

Jeg syns det er litt merkelig å ta med seg en helt ny kjæreste med på ferie, men jeg syns ikke det er omsorgssvikt. Jeg reagerer mer på TS enn venninna. Venninnen er kanskje korttenkt, men TS er jo slem 

Skrevet
28 minutter siden, Sjokoladefruen skrev:

Jeg har kontaktet bv på jobb i dag! Saken blir undersøket, jeg fortalte ett par av hennes negative sider til dem for å vide hvor alvorlig dette er, hun er sint på meg likevel, så det vår så være. De barna MÅ reddes.

Hvorfor tror du at denne mannen kan være pedofil, narkoman, voldtektsmann osv.? Har du belegg for de mistankene, eller er det bare snakk om overivrig fantasi?

Skrevet
21 timer siden, Sjokoladefruen skrev:

Så dere synes det er greit at hun tar med ungene på tur med en fremmed fyr de og hun har møtt EN gang?

Jeg synes ikke det. Herregud, når mennesker møter noen fra nett er det alment "pålagt" at man ta den første deiten i all offentlighet uansett hvor lenge man har skrevet med hverandre. Det er av en grunn. Denne dama har i tillegg barn. Og så skal de bo på samme hotellrom sammen med han. Det hele virker temmelig hasardiøst. Jeg tror en bra fyr selv ville ha hatt såpass stor forståelse av dette, slik at han ikke takket ja til noe sånt.

Jeg synes det står stor respekt av at du setter ungenes velferd før din venninnes!

• Liker 6
Gjest Hildur70
Skrevet

Hadde aldri tatt med en mann jeg så nylig har møtt for første gang på ferie med ungene. Det er ikke særlig hensynsfullt overfor ungene og ganske så uansvarlig av mor. Man bør vente med å introdusere en ny kjæreste for barna, til man er godt kjent og føler sikkert at dette er noe å satse på. Mine foreldre ble skilt da jeg var 6 år, og det var alltid vanskelig å møte foreldrenes nye partner i starten.

Synes det er egoistisk av mor å gjøre dette, men å kontakte barnevernet er drøyt.

Skrevet
41 minutter siden, Petra75 skrev:

Hvorfor tror du at denne mannen kan være pedofil, narkoman, voldtektsmann osv.? Har du belegg for de mistankene, eller er det bare snakk om overivrig fantasi?

Dersom han hadde vært en potensielt god farsfigur hadde han nok hatt vett til å ikke henge seg på en barnefamilie som skal på ferie, på denne måten her. Det vi vet med sikkerhet, er at verken han eller mor til barna, bryr seg nevneverdig om ungene. De setter sin egen lykke først. TS derimot, hun bryr seg såpass mye om dem at hun risikerer vennskapet til sin beste venninne.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Hildur70 skrev:

Hadde aldri tatt med en mann jeg så nylig har møtt for første gang på ferie med ungene. Det er ikke særlig hensynsfullt overfor ungene og ganske så uansvarlig av mor. Man bør vente med å introdusere en ny kjæreste for barna, til man er godt kjent og føler sikkert at dette er noe å satse på. Mine foreldre ble skilt da jeg var 6 år, og det var alltid vanskelig å møte foreldrenes nye partner i starten.

Synes det er egoistisk av mor å gjøre dette, men å kontakte barnevernet er drøyt.

Nemlig.

Jeg reagerte også litt på dette med barnevernet, men venninnen ble sint på henne da hun ringte. Så hva er alternativet? Snakke med barnas far?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit?  Som mor regner jeg med at hun er voksen og da er det opp til henne. Teit av deg å bli skeptisk og mistenksom. Ja det høres fort ut, men dette kjenner hun og han på selv så bare vær glad på hennes vegne du! 

Selv ble jeg in a relationship med min kjæreste også etter første treffet. Vi  hadde snakket en stund på nett og var allerede 99% sikre så når vi møttes klaffet alt som vi trodde og ingen var i tvil. I dag er vi samboere og jeg har aldri vært med en så matchende mann før :) om mine venninder skulle lagt seg oppi at det gikk fort ville sagt mer om de enn om meg, som voksen bare "VET" man noen ganger :) 

Anonymkode: 9a7c4...a60

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.6.2016 den 20.22):

Hvorfor skulle ikke det være greit?  Som mor regner jeg med at hun er voksen og da er det opp til henne. Teit av deg å bli skeptisk og mistenksom. Ja det høres fort ut, men dette kjenner hun og han på selv så bare vær glad på hennes vegne du! 

Selv ble jeg in a relationship med min kjæreste også etter første treffet. Vi  hadde snakket en stund på nett og var allerede 99% sikre så når vi møttes klaffet alt som vi trodde og ingen var i tvil. I dag er vi samboere og jeg har aldri vært med en så matchende mann før :) om mine venninder skulle lagt seg oppi at det gikk fort ville sagt mer om de enn om meg, som voksen bare "VET" man noen ganger :) 

Anonymkode: 9a7c4...a60

Klart det kan klaffe fullt ut fra første deit og til og med før man har møttes. Men det er ikke poenget her. Poenget her er at denne dama har ansvaret for to barn. Dette er ferien deres, mens moren deres tenker mer på å bli kjent med en ny fyr som hun har hele resten av livet sitt på å bli kjent med og la barna bli kjent med.

Det er tydeligvis og overhodet ingen svitsj i hjernen som gjør at mennesker blir voksne den dagen de blir foreldre. Det er en grunn til at vi har behov for barnevern i Norge i dag.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ta med en fyr på ferie med barna som man har kjent i så kort tid sier mye om dømmekraft. Her synes den å være totalt fraværende. Dere som ikke skjønner problemstillingen håper jeg er unge og barnløse. Altså, dra gjerne på tur med en ny kjæreste etter å ha kjent ham i en uke, han er sikkert en ok nok fyr, men involvér ikke barna! Herlighet. 

Når det er sagt: ts, å melde til barnevernet synes jeg kanskje er litt i overkant, hvis du ikke har flere andre, åpenbare grunner som tilsier at det er nødvendig. De overlever nok ei uke på tur med en vilt fremmed mann, selv om det ikke er ok i det hele tatt å utsette dem for det.

Anonymkode: 6fac2...757

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Sjokoladefruen skrev:

Jeg bryr meg fordi hun er min bestevenninne og jeg er glad i henne. 

Hun tar med seg en vilt fremmed mann på sydentur med ungene, det går ikke an å bli kjent med noen på få timer.

Jo, det gjør det. Og du aner sannsynligvis ingenting om hvor lange/dype samtaler de har hatt. La henne kjenne på lykken! 

Anonymkode: fc724...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...