AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #21 Skrevet 15. juni 2016 Jeg synes ikke det er greit! Hadde du postet det i "barn og familie"-forumet tror jeg du hadde fått andre svar! Har vennen din alltid vært så impulsiv med menn? Anonymkode: 873d3...56b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #22 Skrevet 15. juni 2016 4 minutter siden, Sjokoladefruen skrev: Nysgjerrig på hva andre mener! Ja, og det er noen som mener du gjør lurt i å bekymre deg og ringe henne. Meg, blant annet. Så hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: 8bca0...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #23 Skrevet 15. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er greit! Hadde du postet det i "barn og familie"-forumet tror jeg du hadde fått andre svar! Har vennen din alltid vært så impulsiv med menn? Anonymkode: 873d3...56b Nettopp. Anonymkode: 8bca0...4c8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #24 Skrevet 15. juni 2016 27 minutter siden, Sjokoladefruen skrev: Om fyren er en idiot kommer jeg til å ha dårlig samvittighet resten av mitt liv!!! Han kan være hva som helst, pedofil, narkoman, myrder, raner, osv. Myrder faktisk... Morder. Du får trå varsomt når du snakker med din venninde. Kan hende at hun ikke liker at du bryr deg. Si for all del ikke det jeg siterte til henne, da ber du om bråk. Anonymkode: 83fe5...9f0 1
Gjest Klopp Skrevet 15. juni 2016 #26 Skrevet 15. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er greit! Hadde du postet det i "barn og familie"-forumet tror jeg du hadde fått andre svar! Har vennen din alltid vært så impulsiv med menn? Anonymkode: 873d3...56b Ja livsfarlig å møte menn og ikke minst være med de når man har barn. Kan ikke ha menn i nærheten av barn. Menn er livsfarlige skapninger! Hold dere unna menn når dere får barn damer!
Sjokoladefruen Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #27 Skrevet 16. juni 2016 (endret) Jeg pratet med hun og hun ble sint. Jeg kommer til å kontakte bv i morgen, dette er ikke ok for ungene. Og nei, jeg er ikke sjalu, jeg er lykkelig gift og har barn med kun en mann! Skulle aldri falle meg inn å ta med barna på noe slikt, blir det ikke noe av forholdet er dette meget ustabilt og farlig for ungene sin mentalitet!! Stakkar barn Endret 16. juni 2016 av Sjokoladefruen 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #28 Skrevet 16. juni 2016 Et øyeblikk siden, Sjokoladefruen skrev: Jeg kommer til å kontakte bv i morgen, dette er ikke ok for ungene. For en hurpe du er. Anonymkode: 7afbc...ab6 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #29 Skrevet 16. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Myrder faktisk... Morder. Du får trå varsomt når du snakker med din venninde. Kan hende at hun ikke liker at du bryr deg. Si for all del ikke det jeg siterte til henne, da ber du om bråk. Anonymkode: 83fe5...9f0 Venninde faktisk.... Venninne. Anonymkode: 70819...b93 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #30 Skrevet 16. juni 2016 4 timer siden, Sjokoladefruen skrev: Jeg pratet med hun og hun ble sint. Jeg kommer til å kontakte bv i morgen, dette er ikke ok for ungene. Og nei, jeg er ikke sjalu, jeg er lykkelig gift og har barn med kun en mann! Skulle aldri falle meg inn å ta med barna på noe slikt, blir det ikke noe av forholdet er dette meget ustabilt og farlig for ungene sin mentalitet!! Stakkar barn Og hva i alle dager mener du at BV skal gjøre når en mor med to barn reiser på ferie fir første gang sammen med en mann som en venninne synes barna ikke kjenner godt nok? Jeg kan faktisk godt forstå at hun ble sint når du prøver å ødelegge ferien og familien hennes med spekulasjonene og bekymringene dine om en mann du ikke kjenner. Anonymkode: 13cd7...bc7 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #31 Skrevet 16. juni 2016 Jeg forstår deg ts, og er enig med deg om at dette ikke er ok. Altså, det kan være at dette virkelig er en fantastisk mann som blir værende i livet hennes, men om han bare blir 'en i rekken' er det helt klart ikke bra for ungene. Å kontakte barnevernet dersom dette er et engangstilfelle, det er dog å skyte spurv med kanoner. Anonymkode: 349bd...aaf 8
Ulla Ullsokk Skrevet 16. juni 2016 #32 Skrevet 16. juni 2016 Og det var DET vennskapet! Jeg synes du bør ha tillitt nok til hennes dømmekraft, og synes en ferie er veldig uskyldig. Å la han flytte inn hjemme hadde vært mye verre. Hvis det blir slutt etter ferien, så var han bare en ferievenn for ungene, ikke en pappafigur, som han hadde vært hvis han tok del i hverdagen. Jeg synes du overdriver veldig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #33 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har hatt kjæreste i litt over seks mnd. og barnet mitt har møtt ham så vidt to ganger. Det hadde vært helt uaktuelt å ta ham med på ferie sammen med barnet mitt nå, selv om jeg er ganske sikker på at det hadde gått veldig bra. Synes barn fortjener å slippe å tilbringe ferien sammen med mammas nyeste erobring. Det er virkelig ugreit. Anonymkode: 38074...8bd 7
Petra75 Skrevet 16. juni 2016 #34 Skrevet 16. juni 2016 Nei, dette er ikke greit. Man tar ikke med ny partner på ferie før ungene kjenner ham/henne godt og vet at forholdet vil vare. I mine øyne hadde ikke dette vært OK før til neste sommer - tidligst. Foreldre som involverer ungene i hver eneste date er noe av det verste jeg vet. Men å blande inn barnevernet er vel kanskje noe overdrevet. Det holder å snakke med venninna og prøve å få henne til å sette seg inn i ungenes situasjon. DE er jo tvunget til å dra på ferie og være stuck med et vilt fremmed menneske i en uke. Stakkars unger. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #35 Skrevet 16. juni 2016 Jeg blir satt ut! Dette er da så forskjellig fra familie til familie, stakkar barn?! Hvorfor?? Nei vet dere hva! Fysj for en kvalmende tråd!!!! Anonymkode: 65e82...57f 1
Forundret.. Skrevet 16. juni 2016 #36 Skrevet 16. juni 2016 Jeg tror jeg hadde blitt ganske urolig skulle noen jeg er glad i tatt slike sjangser. Når det involverer barn så blir det å ta en slik risiko med en gang så mye mer uansvarlig og tankeløst. Jeg hadde ikke reist med en jeg ikke kjente, og hvertfall ikke delt rom med den personen for det blir jo på en måte å servere seg selv og barna på sølvfat til personen. Tenk om dette er en person som doper mor ned for å få fri tilgang til barna, altså regner ikke med det men burde en ikke ta forholdsregler? Du har jo egentlig fint lite du skulle ha sagt men du burde jo ta det opp med henne at det bekymrer deg og at du for eksempel ønsker navnet på hotellet, romnr og kontaktinfo dit i tilfelle det skulle være nødvendig. For eksempel passe på at barna har mulighet til å bruke Mob og ringe deg opp om det skulle bli et nødstilfelle av noe slag. 1
Sariou Skrevet 16. juni 2016 #37 Skrevet 16. juni 2016 Jeg tenker veldig lite katastrofe-tanker av typen "han kan være voldtektsmann" osv, men a) jeg synes barn fortjener like mye som voksne å kunne slappe av på ferie og det vil de neppe gjøre når de må tilbringe den med en totalt fremmed mann, b) det kan være vanskelig for barn når mamma/pappa får seg ny kjæreste og det er derfor man tar det rolig og forsiktig, gir barna tid til å bli vant til tanken osv, og c) det kan skjære seg fullstendig mellom mamma og denne mannen i løpet av ferien og det hele kan ende opp med å bli skikkelig ubehagelig. 5
Vilali Skrevet 16. juni 2016 #38 Skrevet 16. juni 2016 Mulig jeg er fryktelig naiv, men jeg hadde da overhode ikke tenkt tanker som "at han kan være pedofil, morder" og hva enn det sto ramset opp her!? Jeg vil da anta at denne venninnen din har snakket med denne mannen over en lengre periode? Jeg ser at det er litt i overkant tidlig å introdusere/ dra på ferie med han med barna, men de opptrer vel mer som venner enn lovebirds med barna tilstede? Det spørs egentlig helt hvordan venninnen din er, hvordan dømmekraften hennes er osv osv. PS: jeg ville IKKE involvert barnevernet 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #39 Skrevet 16. juni 2016 Tenk om ungene blir vitne til voldsom krangling og ufred i disse ti dagene på Gran Canaria? Tvunget til å dele hotellrom i halvannen uke med en fremmed mann som brøler og snakker stygt til moren deres? Som skriker tilbake? Alt kan skje når man velger å ta med seg en fremmed mann på ferie i utlandet. Skjønner ikke at hun tør. Jeg hadde aldri gjort noe lignende. Så nei, jeg synes ikke det er greit å belemre to små barn med en fremmed mann så tett innpå i så lang tid. Tenk om han er pedofil, og det er derfor han "gjerne vil bli med deg"....! Anonymkode: e3635...3e0 2
Sariou Skrevet 16. juni 2016 #40 Skrevet 16. juni 2016 Selv om man har snakket sammen på nett i evigheter, så kjenner man ikke hverandre. Man vet f.eks. ingenting om hvordan den andre reagerer i stressede situasjoner der man er tvunget til å forholde seg til hverandre. Det lærer ma først etter en tid som par.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå