Gå til innhold

Bøtelegging av syklister som sykler på fortauet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det burde blitt innført botsystem på minst 500kr til syklister som sykler på fortauet DER det er sykkelfelt. Jeg er drittlei av å nesten bli sykla ned hver dag der jeg bor fordi syklistene foretrekker fortauet i stedenfor det vel tilrettelagte sykkelfeltet som er anlagt rett ved siden av fortauet. (Veien er fullstendig oversiktlig og ikke farlig for syklister å bruke sykkelfeltet). Syklistene turer også fram på fortauet som om de eier hele fortauet og grynter ofte stygt til deg om du ikke gidder å flytte deg i tide.

Anonymkode: a08ae...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir galt for noen uansett hvor syklistene sykler, tydeligvis. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkagenser skrev:

Blir galt for noen uansett hvor syklistene sykler, tydeligvis. 

Har syklisten tilgang til sykkelfelt er vel det mye bedre å sykle på enn et trafikkert fortau?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare hold deg på høyre side av fortauet du.

Anonymkode: 432bc...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hold deg  hjemme i sofaen så er du trygg

Anonymkode: abf3c...70a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannelig ikke enkelt å komme seg rundt på sykkel om dagen. Det blir galt samme hvor man sykler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jøss så frekke folk er her. Jeg skjønner bare ikke konseptet at syklister på død og liv MÅ sykle på fortauet når det er et sykkelfelt rett ved siden av som er mye bedre å sykle på og raskere for syklister. Er ikke noe gøy når bikkja nærmest blir påkjørt hver gang jeg skal ut å lufte den fordi syklistene heller vil suse forbi meg i full fart på fortauet enn på sykkelfeltet ved siden av...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så frekke folk er her. Jeg skjønner bare ikke konseptet at syklister på død og liv MÅ sykle på fortauet når det er et sykkelfelt rett ved siden av som er mye bedre å sykle på og raskere for syklister. Er ikke noe gøy når bikkja nærmest blir påkjørt hver gang jeg skal ut å lufte den fordi syklistene heller vil suse forbi meg i full fart på fortauet enn på sykkelfeltet ved siden av...

Dumme innlegg krever dumme svar, hva mer kan man si?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dumme innlegg krever dumme svar, hva mer kan man si?

Ja kanskje jeg skal begynne å gå i sykkelfeltet da siden syklistene vil heller bruke fortauet :ph34r:

På tide for deg å logge av internett. 14-åringer skal ikke henge på forum som dette

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syklister er dessverre kommet for å bli, må bare prøve å bære over med dem så godt vi kan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg i debatten om syklister og andre trafikanter er jo at de fleste har jo flere roller i trafikken. Jeg kjører bil, jeg sykler og jeg går. Så jeg har ikke noe problem å sette meg inn i en syklist sin situasjon, også når jeg kjører bil eller går. 

Det virker som veldig mange har kortere hukommelse enn en gullfisk. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje jeg skal begynne å gå i sykkelfeltet da siden syklistene vil heller bruke fortauet :ph34r:

På tide for deg å logge av internett. 14-åringer skal ikke henge på forum som dette

Det om det er en sykkelsti ved siden av har ingenting å si, ettersom det du klager på er at syklistene er altfor "vågale" på fortauet (noe en nærliggende sykkelsti ikke vil ha noen som helst påvirkning til). 

Det å gi syklister bot fordi du føler deg ukomfortabel rundt dem kommer ikke til å skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som om folk ikke hele tiden går på sykkelveier. Spankulerer sakte av sted, gjerne med barnevogn, for der er det flatt og fint. Det går hele tiden folk på sykkelfelt. Men de fleste har jo øyne å se med og aksepterer at det er andre mennesker i verden. 

Anonymkode: 1766a...e26

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme for meg hvor alle syklende sykler. Det jeg egentlig lurer på er hvorfor ingen sakker ned farten og bruker ringeklokka

Trur jeg ikke har møtt en syklist på flere år bortsett fra meg som plinger før de suser forbi 😏 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Wicky88 skrev:

Samme for meg hvor alle syklende sykler. Det jeg egentlig lurer på er hvorfor ingen sakker ned farten og bruker ringeklokka

Trur jeg ikke har møtt en syklist på flere år bortsett fra meg som plinger før de suser forbi 😏 

Det er da ingen grunn til å plinge om man ikke trenger at folk flytter seg. Om man plinger rett før man kjører forbi risikerer man at folk skvetter til eller flyttes seg dit du hadde tenkt å kjøre forbi og man ender opp med å måtte nødbremse.

Anonymkode: df019...c94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen grunn til å plinge om man ikke trenger at folk flytter seg. Om man plinger rett før man kjører forbi risikerer man at folk skvetter til eller flyttes seg dit du hadde tenkt å kjøre forbi og man ender opp med å måtte nødbremse.

Ringeklokka er der for å varsle før du kommer så nær og sakker man ned farten så skal det veldig lite til. Aldri opplevd at noen skvetter til så jeg sykler de ned.

Det jeg stadig opplever er at folk skvetter til når en sykkel kommer susende fordi og folk reagerer forskjellig.

Første vi lærte som barn både av foreldre og skole. 

At det er unormalt å bruke ringeklokke fordi folk mener det skjer flere ulykker blir for meg et argument som er helt på jordet.

Aldri har jeg hørt om noen som har blitt syklet ned hvis de har hørt en syklist som varsler med ringeklokke.

Er ulykker som syklister som ikke brukte ringeklokka som utsetter gående for ulykker og det stadig skrives om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det mange, både syklister og fotgjengere, som har misforstått. Å ringe med sykkelbjella betyr ikke "unna vei, her kommer jeg!". Det betyr heller "nå kommer jeg snart til å passere deg, så nå må du ikke plutselig hoppe til siden!"

Anonymkode: 69162...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En fersk dom fra tingretten viser følgende regler for syklister i Oslo:

En politidamestudent syklet på fritiden i en g/s vei ved Sinsen. Hun klarte å meie ned en fotgjenger bakfra som endte på sykehuset. Politidama på sykkel ble frifunnet og fotgjengeren ble straffet.

Dermed er det fritt vilt for alle fotgjengere i alle retninger på g/s-veier.

God tur!

Anonymkode: e99bd...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Den 16. juni 2016 at 18.11, AnonymBruker skrev:

Dette er det mange, både syklister og fotgjengere, som har misforstått. Å ringe med sykkelbjella betyr ikke "unna vei, her kommer jeg!". Det betyr heller "nå kommer jeg snart til å passere deg, så nå må du ikke plutselig hoppe til siden!"

Anonymkode: 69162...448

Samd, og dermed løyser dei fleste fotgjengarar det ved å gå rett inn i "hovudlaus høne"-modusen sin. Lite vettugt. 

Men, det burde ikkje vore tillatt å sykle på fortauet i det heile, og det er forbode i dei fleste land. Ein sykkel er eit køyretøy og har ingenting på fortauet å gjere - dei skal vere i køyrebanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 15.6.2016 at 12.02, AnonymBruker skrev:

Det burde blitt innført botsystem på minst 500kr til syklister som sykler på fortauet DER det er sykkelfelt. Jeg er drittlei av å nesten bli sykla ned hver dag der jeg bor fordi syklistene foretrekker fortauet i stedenfor det vel tilrettelagte sykkelfeltet som er anlagt rett ved siden av fortauet. (Veien er fullstendig oversiktlig og ikke farlig for syklister å bruke sykkelfeltet). Syklistene turer også fram på fortauet som om de eier hele fortauet og grynter ofte stygt til deg om du ikke gidder å flytte deg i tide.

Dere er heldige som har sykkelveier da! Her jeg bor er det kun gang- og sykkelvei kombinert, her går det nesten aldri folk, så god plass til syklistene, likevel MÅ syklistene bruke veien - og skape køer og farlig situasjoner for bilistene - og seg selv.

Anonymkode: 6bad5...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...