Gå til innhold

Mangler 10 sp på bachelor - hvordan skrive jobbsøknad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har studert informatikk og mangler 10 studiepoeng på bachelorgraden fordi jeg ikke har krav på mer studielån fra Lånekassa og derfor måtte droppe ut. Skal selvsagt avslutte graden når jeg får meg jobb og har råd til å studere igjen. Men hvordan skal jeg føre opp "utdannelsen" min på CV, og hva skal jeg kalle den på søknader osv? Jeg kan jo ikke skrive at jeg har bachelor i informatikk.  

Anonymkode: 84e64...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du har strøket fire semester og ikke evnet til å planlegge å ta de ti resten poengene? Tror kanskje det kan se dårlig ut på en søknad. Bare ta kontekeksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ærlig talt bare 10 studiepoeng igjen. Det krever da ikke all verdens, og du kan fint skrive i søknaden at du blir ferdig med bachelor høsten 2016. 

Anonymkode: cdca7...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du meldt opp til å fullføre disse 10 stp? Dvs. at du er ferdig til jul 2016?

Hvis det er tilfelle, skriver du bare det. 

Jeg har ett valgfag igjen å ta til høsten men sier i jobbsøknader at jeg er ferdig i løpet av 2016 og at jeg selvsagt har kapasitet til å jobbe fullt fra nå av. Har fått positive tilbakemeldinger og innkalt til flere intervju, så det har ikke vært noe problem.

Anonymkode: a5efb...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du meldt opp til å fullføre disse 10 stp? Dvs. at du er ferdig til jul 2016?

Hvis det er tilfelle, skriver du bare det. 

Jeg har ett valgfag igjen å ta til høsten men sier i jobbsøknader at jeg er ferdig i løpet av 2016 og at jeg selvsagt har kapasitet til å jobbe fullt fra nå av. Har fått positive tilbakemeldinger og innkalt til flere intervju, så det har ikke vært noe problem.

Anonymkode: a5efb...bf6

Tusen takk. Skal gjøre det samme. 

Anonymkode: 84e64...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å skrive at du har tatt fag på universitetet/høyskolen mellom det og det årstallet? Spesifiser det med så og så mange studiepoeng innenfor et gitt fagområde. F.eks.:

Studier ved UiO  2004-2007
170 studiepoeng i internasjonale studier

Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet noe a la "2013 - d.d.: påbegynt bachelor i blabla". Ville nok ha forsøkt å få med i søknaden at du skal ta ett fag til og fullføre til høsten, dersom det er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...