AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #21 Skrevet 13. juni 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kontroll på han, han er i bånd og jeg vek ikke en tomme. Men når vi passerer katten med så kort avstand er det uunngåelig. Da må jeg jo bære ham! Anonymkode: d7e5f...bd0 Ja, da sier jo svaret seg selv: du må bære ham heretter! Kjøp deg en sånn bæresele, BabyBjørn. Anonymkode: 6dbd8...57b 9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juni 2016 #22 Skrevet 13. juni 2016 11 minutter siden, hironakamura skrev: "Hunden min gikk selvfølgelig til angrep". Hvorfor er det selvfølgelig? Mens huskyen ikke gjorde det? Få kontroll på bikkja di. Hunden til faren hennes har vokst opp et sted kattebestanden er ute av kontroll, derfor bryr den seg ikke. 2
palamina Skrevet 13. juni 2016 #23 Skrevet 13. juni 2016 (endret) 45 minutter siden, Badebuksa skrev: Google kinderegg "Treningen må alltid gjøres så enkel at den lykkes, det vil si at dere må starte med stor avstand til forstyrrelsene og at du må bruke meget gode og myke godbiter som belønning. " http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=226 Jeg var vel mer ute etter å høre om katt i bånd vs utagerende hund, for kindereggmetoden kan man fint bruke på alle katter man oppdager i omgivelsene uten å legge ut en annonse på finn og sette den stakkars katta i bånd. Endret 13. juni 2016 av palamina 1
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2016 #24 Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, palamina skrev: Jeg var vel mer ute etter å høre om katt i bånd vs utagerende hund, for kindereggmetoden kan man fint bruke på alle katter man oppdager i omgivelsene uten å legge ut en annonse på finn og sette den stakkars katta i bånd. Nei, man kan ikke det dersom man ikke ser katten. Og du vet tydeligvis like lite om katter som om hunder, det er ikke synd på katter som går i bånd. Er det synd på hunder som går i bånd? Kaniner som går i bånd? Nei. Jeg vet at du var interessert i å høre om det, siden du ikke visste hvordan det foregår så kunne du jo ikke vite bedre. Forstår!. Men som sagt, så trener man på avstand og reduserer avstanden etterhvert som hunden mestrer situasjonen.
caline Skrevet 13. juni 2016 #25 Skrevet 13. juni 2016 "Pokkers katter" når det faktisk er hunden DIN som går til angrep? Er nok ikke kattene som er problemet her 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #26 Skrevet 13. juni 2016 Er det noe som irriterer meg er det hundeeiere som ikke har kontroll på bikkja si. Skjerp deg, trådstarter. Problemer ligger hos deg og den uoppdragne bikkja di. Anonymkode: 34516...5d1 15
palamina Skrevet 13. juni 2016 #27 Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, Badebuksa skrev: Nei, man kan ikke det dersom man ikke ser katten. Og du vet tydeligvis like lite om katter som om hunder, det er ikke synd på katter som går i bånd. Er det synd på hunder som går i bånd? Kaniner som går i bånd? Nei. Jeg vet at du var interessert i å høre om det, siden du ikke visste hvordan det foregår så kunne du jo ikke vite bedre. Forstår!. Men som sagt, så trener man på avstand og reduserer avstanden etterhvert som hunden mestrer situasjonen. Her var kunnskapsnivået såpass lavt at jeg tror vi setter strek for avsporingen. 3
palamina Skrevet 13. juni 2016 #28 Skrevet 13. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke aggressiv. Hunder og katter er jo ikke akkurat kjent for å være venner. Og katten er jo like aggressiv som følger etter oss! Anonymkode: d7e5f...bd0 Katten kan godt være aggressiv og forsvare sitt eget territorium mot inntrengeren din ja. Det er det lite du kan gjøre med. Hvis hunden bykser mot katta og gir fra seg utrivelige lyder samtidig som han reiser bust og går i jaktmodus er hunden også aggressiv. En hund som ikke er aggressiv og bare nyskjerrig vil også kunne bykse mot et dyr den oppdager nært innpå, men da er det ikke vanskelig å få kontakt og kontroll på den. Første bud er at du forstår at hunden din utagerer på katter og at du begynner å jobbe med det. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #29 Skrevet 13. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe som irriterer meg er det hundeeiere som ikke har kontroll på bikkja si. Skjerp deg, trådstarter. Problemer ligger hos deg og den uoppdragne bikkja di. Anonymkode: 34516...5d1 TS her. Det var nok feil av meg å si at hunden gikk til angrep. Den prøvde bare å jage katten. Men vi er vant til at kattene løper vekk da. Men disse (vet ikke om det er samme katt) valgte å ta opp kampen. Jeg HADDE kontroll på bikkja, den var i bånd og ved siden av meg. Men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, løfte opp katten og hive den vekk? Den var jo MINST like aggressiv som bikkja! Må være greit å ha et kjæledyr man kan slippe ut døren til å gjøre hva faen den vil, og ikke ta noe ansvar. Hunden min biter ikke, jeg tror ikke den visste helt hva den skulle gjøre da katten tok igjen. Jeg var helt ærlig mer redd for at hunden skulle bli skadet. Anonymkode: d7e5f...bd0
Salka Skrevet 13. juni 2016 #30 Skrevet 13. juni 2016 Skaff deg kontroll på den pokkers kjøteren din! 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #31 Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Salka skrev: Skaff deg kontroll på den pokkers kjøteren din! Jeg hadde den under kontroll, idiot! Den var ikke akkurat løs! Men når sinte katter tar opp kampen med den på fortauet, hva i helvete skal jeg gjøre? Få kontroll på de jækla kattene heller. Anonymkode: d7e5f...bd0 1
hironakamura Skrevet 13. juni 2016 #32 Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, Evilposelos skrev: Hunden til faren hennes har vokst opp et sted kattebestanden er ute av kontroll, derfor bryr den seg ikke. Den slutningen trekkes ut fra at de møtte hele -to- katter ute? Det er vel heller at huskyen har fått bedre dressering? 14
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #33 Skrevet 13. juni 2016 Du kan nok dessverre ikke regne med å få noe forståelse fra de gale kattekjerringene her inne, ts. Anonymkode: c4262...6cb 2
Salka Skrevet 13. juni 2016 #34 Skrevet 13. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde den under kontroll, idiot! Den var ikke akkurat løs! Men når sinte katter tar opp kampen med den på fortauet, hva i helvete skal jeg gjøre? Få kontroll på de jækla kattene heller. Anonymkode: d7e5f...bd0 Idiot kan du selv være. Du hadde ingen kontroll. Det skjønner alle. Skaff deg kontroll på dyret ditt og meld den og deg selv på dressurkurs. Er hos deg og kjøteren problemet ligger, ikke hos katten. Du skriver at selvfølgelig gikk hunden din til angrep. Eeeh? Er det en selvfølge? En lydig hund hadde aldri angrepet en katt når den går tur. Sånne som deg burde virkelig ikke ha hund. Gullfisk er et bedre valg, de kan ihvertfall ikke gjøre noe skade. 12
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. juni 2016 #35 Skrevet 13. juni 2016 "Hunden gikk selvfølgelig til angrep"? Det er ingen selvfølge hvis man har kontroll på hunden. Katter får man ikke gjort noe med. Du burde ta kurs for å få bedre kontroll. Du må alltid være forberedt på at noe kan skje. Hva med den dagen en unge som ikke veit bedre hopper frem fra en busk/et hjørne for å skremme dere (evt bRe kommer brått frem fra et sted) og bikkja reagerer med å angripe? Du MÅ skaffe deg bedre kontroll.
Cathrine88 Skrevet 13. juni 2016 #36 Skrevet 13. juni 2016 Jeg skjønner at du ble redd, men du må rett og slett være mer oppmerksom. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, men jeg ser så mange hundeeiere som både hører på musikk og sjekker facebook på telefonen mens de går tur med bikkja. Så klikker de på den stakkars hunden når den oppdager en katt, hopper mot en fugl eller holder på å bli overkjørt av en bil. Situasjoner eieren burde ha avverget før hunden i det hele tatt fikk øye på katten eller fuglen eller begynte å krysse veien. Nå vet du i hvert fall at det er en katt der ute som ikke lar seg pille på snuten uten å ta igjen, så jeg regner med at du holder hunden nærmere deg neste gang den vil inn i en hekk eller blir kjempeivrig et sted det er høyt gress. 9
Linnpinn9 Skrevet 13. juni 2016 #37 Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, caline skrev: "Pokkers katter" når det faktisk er hunden DIN som går til angrep? Er nok ikke kattene som er problemet her Nettopp. Dette blir for dumt ts. Det er hunden din som er problemet. Det er jo han som går til angrep. Ikke kattene. 7
Linnpinn9 Skrevet 13. juni 2016 #38 Skrevet 13. juni 2016 26 minutter siden, Salka skrev: Idiot kan du selv være. Du hadde ingen kontroll. Det skjønner alle. Skaff deg kontroll på dyret ditt og meld den og deg selv på dressurkurs. Er hos deg og kjøteren problemet ligger, ikke hos katten. Du skriver at selvfølgelig gikk hunden din til angrep. Eeeh? Er det en selvfølge? En lydig hund hadde aldri angrepet en katt når den går tur. Sånne som deg burde virkelig ikke ha hund. Gullfisk er et bedre valg, de kan ihvertfall ikke gjøre noe skade. Virker som ts heller mener at katter må på dressurkurs. Og ikke hunden hennes som hun har full kontroll over. 4
Petra75 Skrevet 13. juni 2016 #39 Skrevet 13. juni 2016 Makan til usaklige angrep på ts her. Jeg slutter aldri å la meg overraske over ansvarsfraskrivelsen til katteeiere som ser det som sin fulle rett å slippe løs dyra sine uten å ta ansvar for det i det hele tatt. Det ser ikke ut til at noen har fått med seg at bikkja går i bånd og ergo er under kontroll, mens kattene flyr løse. Hva hvis katten hadde gått til angrep på bikkja? Katter kan gjøre stor skade på hunder og andre dyr - hvem skal stå ansvarlig for det? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #40 Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det var nok feil av meg å si at hunden gikk til angrep. Den prøvde bare å jage katten. Men vi er vant til at kattene løper vekk da. Men disse (vet ikke om det er samme katt) valgte å ta opp kampen. Jeg HADDE kontroll på bikkja, den var i bånd og ved siden av meg. Men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, løfte opp katten og hive den vekk? Den var jo MINST like aggressiv som bikkja! Må være greit å ha et kjæledyr man kan slippe ut døren til å gjøre hva faen den vil, og ikke ta noe ansvar. Hunden min biter ikke, jeg tror ikke den visste helt hva den skulle gjøre da katten tok igjen. Jeg var helt ærlig mer redd for at hunden skulle bli skadet. Anonymkode: d7e5f...bd0 Er det feil av deg å si at bikkja gikk til angrep når den prøvde å jage katten? Jeg synes da ikke det? Det er mye man kan risikere å møte langs veien, og en god del av det kan det tenkes at hunden din vil komme til å reagere på. Da er det viktig å være oppmerksom, og å ha en viss kontroll. Har du kontroll på hunden din, og holder den tett inntil deg om dere oppdager en katt, og bare fortsetter å gå forbi, så vil ikke katten ha noe behov for å forsvare seg (for det er faktisk bare dét den gjør, og ikke "ypper til bråk" som du kaller det). 32 minutter siden, Petra75 skrev: Makan til usaklige angrep på ts her. Jeg slutter aldri å la meg overraske over ansvarsfraskrivelsen til katteeiere som ser det som sin fulle rett å slippe løs dyra sine uten å ta ansvar for det i det hele tatt. Det ser ikke ut til at noen har fått med seg at bikkja går i bånd og ergo er under kontroll, mens kattene flyr løse. Hva hvis katten hadde gått til angrep på bikkja? Katter kan gjøre stor skade på hunder og andre dyr - hvem skal stå ansvarlig for det? Ærlig talt, du kan på ingen måte sammenligne kattehold med hundehold! Katter holder seg stort sett på avstand fra ting de er redde for, og er sjelden til plage for noen. Hunder oppsøker oftere trøbbel, og kan virke skremmende på andre, både mennesker og dyr. Man kan ikke dressere en katt som man kan dressere en hund. Det er båndtvang på hund, men ikke på katt. Katter kan ikke holdes som hunder, det ville ikke vært hverken hensiktsmessig eller sunt for dem. Jeg er glad for kattene i nabolaget, som holder gnagerbestanden nede! Hva om katten hadde gått til angrep på bikkja? Vel, den gjorde ikke det. Heldigvis. Det hadde jo vært synd for bikkja. Hadde ts vært mer oppmerksom, og holdt hunden inntil seg og dratt den med seg, så hadde ikke katten hatt noe behov for å forsvare seg. Var det sånn at ts ikke greide å dra hunden med seg bort fra situasjonen, så vil jeg si at ts ikke ahr god nok kontroll på den, og må jobbe med saken. (Nei, jeg er ingen "gal KG-kattedame". Jeg er glad i både hunder og katter, og har begge deler selv.) Anonymkode: f54cc...72d 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå