chouette Skrevet 13. juni 2016 #41 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg er så trygg på at "drill" er riktig at jeg våger meg på en ny oppgave. Jeg tror det er nok med to ledetråder: Setter du blå foran ordet, får du en blomst. Legger du til en r etter ordet, får du en person det visstnok skal dryppe på i gitte situasjoner. Blåklokke! Artig tråd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. juni 2016 #42 Del Skrevet 13. juni 2016 Klokker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2016 #43 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, toothfairy skrev: Blåklokke! Artig tråd 3 minutter siden, Frida skrev: Klokker Stemmer, og ordet jeg tenkte på var selvsagt klokke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #44 Del Skrevet 13. juni 2016 Krypdyr+legemsdel er en plante. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #45 Del Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, Arabella skrev: Krypdyr+legemsdel er en plante. Elefantøre? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #46 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Prøver meg på en ny jeg da:) Ett ord, sammensatt av to. Er et begrep/uttrykk der første del av ordet stammer fra gresk mytologi, og navnet til en gresk gud(eller kjempe) Andre ordet beskriver en kroppsdel(i flertall) som er plassert over halsen. Tror ikke jeg skal si så mye om hva det beskriver, da blir nok oppgaven for lett. Mener begrepet også blir benyttet på engelsk. Endret 13. juni 2016 av toothfairy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #47 Del Skrevet 13. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elefantøre? Anonymkode: a95ed...74e Det var ikke den jeg tenkte på. Jeg visste ikke om denne før du skriver det. Det er altså et krypdyr og en legemsdel som vi stort sett ikke viser eller ser hos andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #48 Del Skrevet 13. juni 2016 26 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg er så trygg på at "drill" er riktig at jeg våger meg på en ny oppgave. Jeg tror det er nok med to ledetråder: Setter du blå foran ordet, får du en blomst. Legger du til en r etter ordet, får du en person det visstnok skal dryppe på i gitte situasjoner. Drill var ordet, og @Smultring har rett i sin forklaring. Gratulerer til AB. Her er jeg sikker på at ordet skal være klokke. Og jeg har ikke kikket på neste side. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #49 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Det var ikke den jeg tenkte på. Jeg visste ikke om denne før du skriver det. Det er altså et krypdyr og en legemsdel som vi stort sett ikke viser eller ser hos andre. Ok Dessuten var jeg for snar, da elefant ikke er et krypdyr Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #50 Del Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, Arabella skrev: Det var ikke den jeg tenkte på. Jeg visste ikke om denne før du skriver det. Det er altså et krypdyr og en legemsdel som vi stort sett ikke viser eller ser hos andre. Ormetunge! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #51 Del Skrevet 13. juni 2016 16 minutter siden, toothfairy skrev: Prøver meg på en ny jeg da:) Ett ord, sammensatt av to. Er et begrep/uttrykk der første del av ordet stammer fra gresk mytologi, og navnet til en gresk gud(eller kjempe) Andre ordet beskriver en kroppsdel(i flertall) som er plassert over halsen. Tror ikke jeg skal si så mye om hva det beskriver, da blir nok oppgaven for lett. Mener begrepet også blir benyttet på engelsk. Akilleshel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #52 Del Skrevet 13. juni 2016 Argosøye (Argusøye) ? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #53 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Akilleshel Nei, men du er i samme gate!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #54 Del Skrevet 13. juni 2016 Nytt ord, jeg liker ord med flere bruksområder. Enkelt ord. Burde være en lek å gjette, men ikke bare for galleriet. Sammen med vann er det skittent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #55 Del Skrevet 13. juni 2016 5 minutter siden, toothfairy skrev: Ormetunge! Bingo! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #56 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Nytt ord, jeg liker ord med flere bruksområder. Enkelt ord. Burde være en lek å gjette, men ikke bare for galleriet. Sammen med vann er det skittent. Jord? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2016 #57 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Nytt ord, jeg liker ord med flere bruksområder. Enkelt ord. Burde være en lek å gjette, men ikke bare for galleriet. Sammen med vann er det skittent. Spill? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #58 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, toothfairy skrev: Nei, men du er i samme gate!:) Var dette riktig? Argosøye (Argusøye) ? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #59 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) 26 minutter siden, toothfairy skrev: Prøver meg på en ny jeg da:) Ett ord, sammensatt av to. Er et begrep/uttrykk der første del av ordet stammer fra gresk mytologi, og navnet til en gresk gud(eller kjempe) Andre ordet beskriver en kroppsdel(i flertall) som er plassert over halsen. Tror ikke jeg skal si så mye om hva det beskriver, da blir nok oppgaven for lett. Mener begrepet også blir benyttet på engelsk. Argusøyne? Jeg har ikke sett hva andre har skrevet) Endret 13. juni 2016 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #60 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var dette riktig? Argosøye (Argusøye) ? Anonymkode: a95ed...74e Riktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå