AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1481 Del Skrevet 18. august 2016 1 time siden, Smultring skrev: Et hannkjønnsord som betyr hekseri og lignende. En kan godt assosiere ordet med uling/galing. Dersom ordet opptrer som intetkjønnsord, betyr det derimot en sykdom hos hester. Galder Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 19. august 2016 Forfatter #1482 Del Skrevet 19. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Galder Anonymkode: a95ed...74e Riktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 27. august 2016 Forfatter #1483 Del Skrevet 27. august 2016 Et synonym til ordet "taus" satt sammen med en konjunksjon gir et ord som jeg tror de aller fleste uttaler feil. I hvert fall har jeg uttalt det feil fram til nå. Ordet står for et språk som er et offisielt språk i et asiatisk land. Språket har også et annet navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. august 2016 #1484 Del Skrevet 28. august 2016 1 time siden, Smultring skrev: Et synonym til ordet "taus" satt sammen med en konjunksjon gir et ord som jeg tror de aller fleste uttaler feil. I hvert fall har jeg uttalt det feil fram til nå. Ordet står for et språk som er et offisielt språk i et asiatisk land. Språket har også et annet navn. Spoiler Tagalog. Dette ordet forekommer ofte i kryssord, det er derfor jeg kjenner til det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 28. august 2016 Forfatter #1485 Del Skrevet 28. august 2016 4 timer siden, Arabella skrev: Skjul innhold Tagalog. Dette ordet forekommer ofte i kryssord, det er derfor jeg kjenner til det. Riktig. Trykket skal være på andre stavelse har jeg skjønt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1486 Del Skrevet 28. august 2016 Ny oppgave: Fangstredskap. Samme ord har også en annen betydning, og ordet er noe man kan ha på bl.a. sjokolade og sex (i denne betydningen er ordet i flertall) Setter du 1 bokstav foran ordet, får du et avføringsmiddel Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1487 Del Skrevet 28. august 2016 Jeg legger inn en liten fasit på den siste oppgaven Spoiler Lyster Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 28. august 2016 #1488 Del Skrevet 28. august 2016 Da jeg lot meg friste til å se på løsningen, legger jeg ille inn et svar, men en til oppgave for å blåse øitt liv i tråden igjen. Skal frem til et ord som består av bare ett ord. Er enten egennavn, og da også en film- og serietittel. Ordet brukes også som fellesnavn i noen kortspill som en slags inngangsbillett. Ordet er likt på engelsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 28. august 2016 #1489 Del Skrevet 28. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: Fangstredskap. Samme ord har også en annen betydning, og ordet er noe man kan ha på bl.a. sjokolade og sex (i denne betydningen er ordet i flertall) Setter du 1 bokstav foran ordet, får du et avføringsmiddel Anonymkode: a95ed...74e Tipper Lyster. Det kan man ha på sjoko og sex og med K foran blir det Klyster. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1490 Del Skrevet 28. august 2016 2 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev: Tipper Lyster. Det kan man ha på sjoko og sex og med K foran blir det Klyster. 😊 Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1491 Del Skrevet 29. august 2016 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Da jeg lot meg friste til å se på løsningen, legger jeg ille inn et svar, men en til oppgave for å blåse øitt liv i tråden igjen. Skal frem til et ord som består av bare ett ord. Er enten egennavn, og da også en film- og serietittel. Ordet brukes også som fellesnavn i noen kortspill som en slags inngangsbillett. Ordet er likt på engelsk. Hei Så fint at du kommer med oppgaver! Jeg har ikke greie på dette så det blir vill gjetning: Flush? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 29. august 2016 #1492 Del Skrevet 29. august 2016 Spoiler Kan det være "Uno"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. august 2016 #1493 Del Skrevet 29. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Så fint at du kommer med oppgaver! Jeg har ikke greie på dette så det blir vill gjetning: Flush? Anonymkode: a95ed...74e 3 timer siden, Arabella skrev: Vis skjult innhold Kan det være "Uno"? Ingen har rett, men AB tenker rett kortspill. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. august 2016 #1494 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg tipper ante. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. august 2016 #1495 Del Skrevet 29. august 2016 1 time siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tipper ante. Jeg er imponert over din vide kunnskap og ferdigheter til å bruke den for å løse disse oppgavene. Svaret er korrekt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. august 2016 #1496 Del Skrevet 29. august 2016 11 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Jeg er imponert over din vide kunnskap og ferdigheter til å bruke den for å løse disse oppgavene. Svaret er korrekt! Takk for hyggelige ord, doktor. Du er forresten ikke helt borte selv. Men all smiger til side, her spiller vi beinhardt: Dette ordet brukes både i sjakk og bridge, i to helt forskjellige betydninger, men så vidt jeg vet ikke i poker. Det brukes også om fugler og sengetøy og penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. august 2016 #1497 Del Skrevet 29. august 2016 2 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Takk for hyggelige ord, doktor. Du er forresten ikke helt borte selv. Men all smiger til side, her spiller vi beinhardt: Dette ordet brukes både i sjakk og bridge, i to helt forskjellige betydninger, men så vidt jeg vet ikke i poker. Det brukes også om fugler og sengetøy og penger. Impulsene: ruter, men tviler. Tenker videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. august 2016 #1498 Del Skrevet 29. august 2016 Ahhh. Trekk selvsagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. august 2016 #1499 Del Skrevet 29. august 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Ahhh. Trekk selvsagt. Bravo! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. august 2016 #1500 Del Skrevet 29. august 2016 Drister meg til med en ny oppgave. Ordet står ikke i bokmålsorboka på nett, men har funnet det i norske tekster (Wikipedia) og andre norskretererte ordbøker. Sånn at premissene er klare. Et matematisk utledet og relatert uttrykk for en tvangstanke. Ordet ble meg kjent gjennom søk på "min" bakgrunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå