Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #61 Del Skrevet 13. juni 2016 5 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Spill? Korrekt. Men vil gjøre oppmerksom på at når et svar tilfredsstiller kravene i oppgaven, må svaret godkjennes, selv om det ikke er hva spørsmålsstiller tenkte på. Utfordrer derfor AB til å grunngi sine assosiasjoner til oppgaven. Og spør om "Akilleshel" tilfredsstiller oppgaven til @toothfairy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #62 Del Skrevet 13. juni 2016 8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Nytt ord, jeg liker ord med flere bruksområder. Enkelt ord. Burde være en lek å gjette, men ikke bare for galleriet. Sammen med vann er det skittent. Spill. Denne var snedig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #63 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg prøver meg med en oppgave: Det er en bille. Navnet på billen består av to ord. Navnet skrives og sies i ett ord. Første ord er: En merkenavn for en drikk, og er også stedsnavn for et vakkert sted i Sogn og Fjordane. Andre ord er: noe man kan gjøre i forbindelse med både olje og tenner Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #64 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Korrekt. Men vil gjøre oppmerksom på at når et svar tilfredsstiller kravene i oppgaven, må svaret godkjennes, selv om det ikke er hva spørsmålsstiller tenkte på. Utfordrer derfor AB til å grunngi sine assosiasjoner til oppgaven. Og spør om "Akilleshel" tilfredsstiller oppgaven til @toothfairy? Det skulle være noe over halsen, og øyne er jo det Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #65 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) 5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Korrekt. Men vil gjøre oppmerksom på at når et svar tilfredsstiller kravene i oppgaven, må svaret godkjennes, selv om det ikke er hva spørsmålsstiller tenkte på. Utfordrer derfor AB til å grunngi sine assosiasjoner til oppgaven. Og spør om "Akilleshel" tilfredsstiller oppgaven til @toothfairy? 5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Korrekt. Men vil gjøre oppmerksom på at når et svar tilfredsstiller kravene i oppgaven, må svaret godkjennes, selv om det ikke er hva spørsmålsstiller tenkte på. Utfordrer derfor AB til å grunngi sine assosiasjoner til oppgaven. Og spør om "Akilleshel" tilfredsstiller oppgaven til @toothfairy? Ja.Men mener du at ordet må godkjennes som gyldig svar selv om det er feil da, så lenge alle hint stemmer overens? Endret 13. juni 2016 av toothfairy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #66 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver meg med en oppgave: Det er en bille. Navnet på billen består av to ord. Navnet skrives og sies i ett ord. Første ord er: En merkenavn for en drikk, og er også stedsnavn for et vakkert sted i Sogn og Fjordane. Andre ord er: noe man kan gjøre i forbindelse med både olje og tenner Anonymkode: a95ed...74e Oldenborre :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #67 Del Skrevet 13. juni 2016 5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Korrekt. Men vil gjøre oppmerksom på at når et svar tilfredsstiller kravene i oppgaven, må svaret godkjennes, selv om det ikke er hva spørsmålsstiller tenkte på. Utfordrer derfor AB til å grunngi sine assosiasjoner til oppgaven. Og spør om "Akilleshel" tilfredsstiller oppgaven til @toothfairy? Å, du tenkte på mitt svar jord? Jeg tenkte bare at det ordet har flere betydninger, og at det blir skittent sammen med vann. Jord har ingen assosiasjoner med galleriet, så mitt svar var jo da uansett ikke aktuelt Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #68 Del Skrevet 13. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver meg med en oppgave: Det er en bille. Navnet på billen består av to ord. Navnet skrives og sies i ett ord. Første ord er: En merkenavn for en drikk, og er også stedsnavn for et vakkert sted i Sogn og Fjordane. Andre ord er: noe man kan gjøre i forbindelse med både olje og tenner Anonymkode: a95ed...74e Oldenborre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #69 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, toothfairy skrev: Ja.Men mener du at ordet må godkjennes som gyldig svar selv om det er feil da, så lenge alle hint stemmer overens? Fikk ikke mef meg "over halsen", så erkjenner feil. Ellers tenkte jeg AB kunne forklare "jord" i "spill" oppgaven. Fant frem til Borre, men ikke Olden, som jeg antar gir rett svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #70 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, toothfairy skrev: Ja.Men mener du at ordet må godkjennes som gyldig svar selv om det er feil da, så lenge alle hint stemmer overens? Men hel er jo ikke over halsen? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #71 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, toothfairy skrev: Oldenborre :D Ja! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #72 Del Skrevet 13. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men hel er jo ikke over halsen? Anonymkode: a95ed...74e Dessuten skrives det "hæl". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 13. juni 2016 #73 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hel er jo ikke over halsen? Anonymkode: a95ed...74e Akilleshæl var ikke riktig. Ordet "mitt" var argusøyne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #74 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hel er jo ikke over halsen? Anonymkode: a95ed...74e Joooo, når man har hæla i taket! Endret 13. juni 2016 av Dr. A. Kula 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #75 Del Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Fikk ikke mef meg "over halsen", så erkjenner feil. Ellers tenkte jeg AB kunne forklare "jord" i "spill" oppgaven. Fant frem til Borre, men ikke Olden, som jeg antar gir rett svar. Bra! Om jord her: 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, du tenkte på mitt svar jord? Jeg tenkte bare at det ordet har flere betydninger, og at det blir skittent sammen med vann. Jord har ingen assosiasjoner med galleriet, så mitt svar var jo da uansett ikke aktuelt Anonymkode: a95ed...74e Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #76 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg forsøker meg igjen. Stikkord "bille". Første ledd sommerlig begivenhet, andre ledd et krypdyr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2016 #77 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, Arabella skrev: Jeg forsøker meg igjen. Stikkord "bille". Første ledd sommerlig begivenhet, andre ledd et krypdyr. Sankthansorm? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. juni 2016 #78 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, Arabella skrev: Jeg forsøker meg igjen. Stikkord "bille". Første ledd sommerlig begivenhet, andre ledd et krypdyr. Regissør Bille August, skrevet som August, Bille? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #79 Del Skrevet 13. juni 2016 Ny oppgave: Et dyr, der navnet består av to ord, og navnet skrives og uttales sammenhengende Stikkord: Ikke tam Husdyr Deler av dette dyret smaker godt både med og uten marinade (assosiasjonsord: Asterix) Trøfler får deg nok også til å tenke på dette dyret Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juni 2016 #80 Del Skrevet 13. juni 2016 11 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Sankthansorm? Riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå