Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella88
Skrevet

Tusen takk! Så koselig av deg! :)  

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Til de som ikke forstår: VI ER IKKE ET MUSLIMSK LAND, :opplyser:

Skrevet

Norsk ramadan? Dette er en muslimsk greie, ikke noe som har noe med Norge å gjøre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har det med Norge å gjøre. Når det bor flere hundretusen muslimer i dette landet, og betaler skatt og bidrar til å skape verdier, så er det en viktig måned i Norge akkurat som alle andre land i verden.

Anonymkode: 58c3d...1ce

• Liker 4
Skrevet

Ramadan er egentlig ikke så spesielt og ikke noe ukjent fenomen. Kristendommen har jo sin egen fastetid. Ramadan er bare en kopi av jøder og kristnes faste. Kristne praktiserer bare ikke lenger denne fasten like slavisk som muslimene gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God ramadan til alle muslimer.

Selvfølgelig skal muslimer få feire sine høytider når de er i Norge. Har dere f.eks sett 17.mai togene, og alt som legges til rette for det, ulike plasser i Spania? (Og sikkert mange andre plasser, men jeg har vært og feiret 17.mai i Spania, og har sett hvordan samfunnet rundt er med på å legge til rette for at nordmenn skal få feiret denne dagen). mange nordmenn tenker at vi ikke skal legge til rette for andre som kommer til landet vårt, men jammen krever vi vårt når vi er i utlandet!

Men jeg skjønte ikke helt hva han mente med at man ikke bør legge sommerfester til ramadan? Litt merkelig å si det, for vi som ikke feirer ramadan må jo få leve som normalt. 

Anonymkode: 0c618...bf1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal muslimer få feire sine høytider når de er i Norge. Har dere f.eks sett 17.mai togene, og alt som legges til rette for det, ulike plasser i Spania? (Og sikkert mange andre plasser, men jeg har vært og feiret 17.mai i Spania, og har sett hvordan samfunnet rundt er med på å legge til rette for at nordmenn skal få feiret denne dagen). mange nordmenn tenker at vi ikke skal legge til rette for andre som kommer til landet vårt, men jammen krever vi vårt når vi er i utlandet!

Men jeg skjønte ikke helt hva han mente med at man ikke bør legge sommerfester til ramadan? Litt merkelig å si det, for vi som ikke feirer ramadan må jo få leve som normalt. 

Det er fordi muslimer vil at vi skal tilpasse oss dem.

http://ekstrabladet.dk/nationen/muslim-jeg-siger-god-jul-hvorfor-siger-stoejberg-ikke-god-ramadan/6117537

I Danmark forventer muslimer seg samme oppmerksomhet som kristendommen har i Europa. Ønsker danskere god jul???!!!

Det er haram å ønske kristne god jul, det vet alle som har bodd i Midt-Østen.

Denne tradisjonen trenger vi heller ikke. Diskriminering :D :D :D

Anonymkode: faf41...9df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi muslimer vil at vi skal tilpasse oss dem.

http://ekstrabladet.dk/nationen/muslim-jeg-siger-god-jul-hvorfor-siger-stoejberg-ikke-god-ramadan/6117537

I Danmark forventer muslimer seg samme oppmerksomhet som kristendommen har i Europa. Ønsker danskere god jul???!!!

Det er haram å ønske kristne god jul, det vet alle som har bodd i Midt-Østen.

Denne tradisjonen trenger vi heller ikke. Diskriminering :D :D :D

Du er ganske så generaliserende som tror alle muslimer vil det samme. Finnes selvsagt ekstreme muslimer, på samme måte som det finnes ekstreme kristne eller ekstreme humanister.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske så generaliserende som tror alle muslimer vil det samme. Finnes selvsagt ekstreme muslimer, på samme måte som det finnes ekstreme kristne eller ekstreme humanister.

Mener du at å ønske god jul ikke er haram? en god muslim oppfordrer ikke til falskhet og det er nettopp det det er å ønske nordmenn god jul. Så hvorfor skal vi bry oss om en steinalderkultur som oppfordrer gjennom deres gud til farlige situasjoner. I muslimske land øker antall ulykker på grunn av denne fasten som ikke er annet enn groveting om natta.

Jeg har 2 muslimske kolleger som ikke gjør jobben sin en hel måned i året, de burde ha tatt ut ferie sin. Dere må tilpasse religionen etter rytmen i Europa, og ikke forlange at vi skal gjøre jobben for dere.

Og jeg er dritlei av å jobbe for to i denne perioden. Blir jeg syk må sjefen lukke bedriften under ramadan, da det kun er 5 ansatte. Blir det som i fjor sykemelder jeg meg, gidder ikke å gjøre jobben for Muhammed, mens han får lønna for mitt arbeid.

• Liker 6
Gjest Tom/Loki
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske land hadde aldri godtatt at vi hadde feiret våres høytider hos de.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tom/Loki skrev:

Så derfor skal vi være like ille? Jeg vet ikke med deg, men jeg har ikke lyst til at Norge skal følge standarden som er i muslimske land. Vi er da bedre enn det. 

Anonymkode: 57748...c0d

• Liker 2
Gjest Tom/Loki
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så derfor skal vi være like ille? Jeg vet ikke med deg, men jeg har ikke lyst til at Norge skal følge standarden som er i muslimske land. Vi er da bedre enn det. 

Anonymkode: 57748...c0d

Du forsto ikke hva jeg mente. Men jeg gidder ikke diskutere med kverulanter.

AnonymBruker
Skrevet

Skjer med at folk klikker i vinkel fordi en person sier "god ramadan" til folk som faktisk feirer det? Verden er virkelig fucked opp hvis man har et problem med at noen velger å faste i en måned. Ingen forventer at ikke-muslimer i Norge skal faste? Det er bare å drite i dere så mye mat dere orker hele dagen, å la de som velger å ikke gjøre det holde på med sitt. :nigo:

Anonymkode: 6739f...4ee

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere f.eks sett 17.mai togene, og alt som legges til rette for det, ulike plasser i Spania? (Og sikkert mange andre plasser, men jeg har vært og feiret 17.mai i Spania, og har sett hvordan samfunnet rundt er med på å legge til rette for at nordmenn skal få feiret denne dagen). mange nordmenn tenker at vi ikke skal legge til rette for andre som kommer til landet vårt, men jammen krever vi vårt når vi er i utlandet!

Spanjolene ser vel 17.mai feiring som en gyllen anledning for å legge til rette for at nordmennene i Spania skal åpne opp lommeboka på videst mulig gap.

AnonymBruker
Skrevet

Enda godt at danskene tar folks, og spesielt barns helse på alvor!

http://www.nettavisen.no/nyheter/danske-skoler-nekter-a-rette-seg-etter-ramadan/3423232025.html

Vi kan rett og slett ikke ha det slik at barna ikke kan yte deres beste i en hel måned. Vi fraråder barn og foreldre å faste ut ifra et sunnhetsperspektiv. Derfor tar vi oss den frihet til å gi sultne og uopplagte barn mat og drikke, hvis det skulle bli nødvendig, sier leder ved skolen, Randi Bødstrup Hørlyck

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har det med Norge å gjøre. Når det bor flere hundretusen muslimer i dette landet, og betaler skatt og bidrar til å skape verdier, så er det en viktig måned i Norge akkurat som alle andre land i verden.

Anonymkode: 58c3d...1ce

Her var det påstand om, skape verdier. Den bør dokumenteres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at å ønske god jul ikke er haram? en god muslim oppfordrer ikke til falskhet og det er nettopp det det er å ønske nordmenn god jul. Så hvorfor skal vi bry oss om en steinalderkultur som oppfordrer gjennom deres gud til farlige situasjoner. I muslimske land øker antall ulykker på grunn av denne fasten som ikke er annet enn groveting om natta.

Jeg har 2 muslimske kolleger som ikke gjør jobben sin en hel måned i året, de burde ha tatt ut ferie sin. Dere må tilpasse religionen etter rytmen i Europa, og ikke forlange at vi skal gjøre jobben for dere.

Og jeg er dritlei av å jobbe for to i denne perioden. Blir jeg syk må sjefen lukke bedriften under ramadan, da det kun er 5 ansatte. Blir det som i fjor sykemelder jeg meg, gidder ikke å gjøre jobben for Muhammed, mens han får lønna for mitt arbeid.

Da bør jo sjefen din ta en prat med disse muslimene som ikke gjør jobben sin. Jobbet selv med to muslimer under ramadan tidligere. De klarte å gjøre jobben sin like bra dem. Og det er jo det som er litt av poenget med fasten også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tom/Loki skrev:

Nei, og derfor skal vi nekte muslimer å ferie sine høytider her da, mener du? Jeg mener vi bør stå frem som et godt eksempel på gjensidig respekt for hverandre? Det er jo gjerne heller ikke sånn at det er de som bestemmer i de muslimske landene som kommer til Norge som flyktinger.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...