AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Del Skrevet 6. juni 2016 En eller annen beskyttelsesfilm.. Vil det hjelpe å spraye på vanlig spraymaling? Skal stå ute. Ikke beregnet på å stå ute Anonymkode: 1edb1...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. juni 2016 #2 Del Skrevet 6. juni 2016 Det finnes ikke noe som heter vanlig spraymaling. Det finnes utallige typer med forskjellige egenskaper. Noen kan brukes utendørs og andre ikke. Hammerite spraymaling kan sprayes direkte på rust og holder tingen rustfri i flere år. Ulempen er at du har et begrenset utvalg farger å velge i. Du kan også bruke blank billakk eller tilsvarende Bengalac. Det holder ikke like lenge, men du slipper farge hvis du ikke vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Del Skrevet 6. juni 2016 Zinkspray som grunning, og deretter den malingen du vil. Anonymkode: b19bd...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Del Skrevet 6. juni 2016 4 minutter siden, Leo skrev: Det finnes ikke noe som heter vanlig spraymaling. Det finnes utallige typer med forskjellige egenskaper. Noen kan brukes utendørs og andre ikke. Hammerite spraymaling kan sprayes direkte på rust og holder tingen rustfri i flere år. Ulempen er at du har et begrenset utvalg farger å velge i. Du kan også bruke blank billakk eller tilsvarende Bengalac. Det holder ikke like lenge, men du slipper farge hvis du ikke vil ha det. Link til hammerite? Anonymkode: 1edb1...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. juni 2016 #5 Del Skrevet 6. juni 2016 Google er din venn! http://www.hammerite.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Del Skrevet 6. juni 2016 11 minutter siden, Leo skrev: Google er din venn! http://www.hammerite.no/ Unnskyld at jeg kastet bort den dyrebare tiden din. Anonymkode: 1edb1...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DizzyRonson Skrevet 6. juni 2016 #7 Del Skrevet 6. juni 2016 du kan også bruke ett stoff som heter Brunox. er enslags epoxy som reagerer kjemisk med rust å stopper den helt. og den kan overmales med nesten hva som helst. ellers er zink baserte sprayer/malinger ett godt alternativ. de kan somregel overmales fint og holder rust unna:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 7. juni 2016 #8 Del Skrevet 7. juni 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: En eller annen beskyttelsesfilm.. Vil det hjelpe å spraye på vanlig spraymaling? Skal stå ute. Ikke beregnet på å stå ute Anonymkode: 1edb1...604 Mye maling som vil redusere rusting, du kan også montere noen offer-anoder, men rustfritt blir det aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Del Skrevet 23. juni 2016 Vet ikke om du har funnet svaret ditt, men holder på med samme problematikken selv. Har en gammel metall reisekoffert som jeg gjerne skulle ha "pusset opp". Har følgende to alternativer : 1. Pusse ned så godt jeg kan, vaske med f eks salmiakk, skylle, la tørke og overmale med Hammerite anti-rust og deretter Hammerite metallmaling 2. Fjerne all rust med rustfjerner, deretter grunne med Hammerite anti-rust grunning og male med den fargen jeg vil. Tror jeg muligens velger nr 1. Hva endte du opp med ? Anonymkode: abe22...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå