BeneChris Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Hei. Er det noen av dere som har vært utsatt for en manipulerende kjæreste? Hvordan fant dere det ut og hvordan reagerte dere? Hvordan var dere mot han/henne etterpå? Kan en manipulerende kjæreste forandre seg eller forblir han/hun manipulator? Takknemlig for svar da det den siste tiden har gått opp både ett og to lys for meg...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Ja.. helt siden dag 1. Innså det ikke før jeg var fucked og under total kontroll av han, det har gått 4 år og jeg aner fremdeles ikke hvordan jeg skal klare å komme meg unna. I ettertid har jeg fortstått at jeg har blitt så kraftig manipulert av denne personen at jeg trenger psykologisk hjelp til å bryte meg ut av det. Best å holde seg unna manipulatorer.. hadde jeg merket det tidligere hadde jeg avsluttet det tvert. Anonymkode: c599d...76d
BeneChris Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja.. helt siden dag 1. Innså det ikke før jeg var fucked og under total kontroll av han, det har gått 4 år og jeg aner fremdeles ikke hvordan jeg skal klare å komme meg unna. I ettertid har jeg fortstått at jeg har blitt så kraftig manipulert av denne personen at jeg trenger psykologisk hjelp til å bryte meg ut av det. Best å holde seg unna manipulatorer.. hadde jeg merket det tidligere hadde jeg avsluttet det tvert. Anonymkode: c599d...76d Da er vi i samme båt...men jeg tenker litt at han ikke skal få slippe så billig unna! Jeg leser alt jeg kommer over av hvordan man skal takle sånne. Jeg er likegyldig, jeg unngår han når jeg ikke gidder, jeg møter han på mine premisser, er pinlig korrekt og gir ikke lenger noe av meg selv som han kan bruke mot meg! Ble helt kvalm da jeg satte meg inn i hvordan en manipulator jobber - absolutt ALT stemte! Akkurat da endret alt seg! Kampviljen våknet så til de grader! Men er det noe poeng? Vil de noen gang skjønne at de har blitt utsatt for sin egen metode? Si fra hvis du finner noe som funker...håper virkelig vi kommer ut av dette uten å bukke under. Klem til deg fra meg :-). 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Ja, de vet nøyaktig hvilke knapper de skal trykke på-når de blir trygg så starter de med og ville kontrollere deg..så fortsetter de kosesnakket med deg( du blir blendet ) så fortsetter de med kontrollering, du skal være der når det passer de, anklager deg for og å ha andre menn- og så fortsette med kosesnakket sitt osv osv, når du gir beskjed om at de ikke kan kontollere deg starter de med raseri, ignorering og ha et fint liv holdning, de vet de ikke kan bruke deg lenger. Det er mer her-alle må vekk fra slike de blir ikke bedre, bare værre. Anonymkode: 04141...155
BeneChris Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de vet nøyaktig hvilke knapper de skal trykke på-når de blir trygg så starter de med og ville kontrollere deg..så fortsetter de kosesnakket med deg( du blir blendet ) så fortsetter de med kontrollering, du skal være der når det passer de, anklager deg for og å ha andre menn- og så fortsette med kosesnakket sitt osv osv, når du gir beskjed om at de ikke kan kontollere deg starter de med raseri, ignorering og ha et fint liv holdning, de vet de ikke kan bruke deg lenger. Det er mer her-alle må vekk fra slike de blir ikke bedre, bare værre. Anonymkode: 04141...155 Takk for svar...fryktelig trist at drømmemannen i virkeligheten var så langt unna drømmemannen.... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 20 minutter siden, BeneChris skrev: Takk for svar...fryktelig trist at drømmemannen i virkeligheten var så langt unna drømmemannen.... Har mange ganger tenkt den tanken, han var virkelig så perfekt for meg- til jeg inså sannheten om hans natur................ Anonymkode: 04141...155
Gjest krokodillen Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 (endret) 1 time siden, BeneChris skrev: Da er vi i samme båt...men jeg tenker litt at han ikke skal få slippe så billig unna! Jeg leser alt jeg kommer over av hvordan man skal takle sånne. Jeg er likegyldig, jeg unngår han når jeg ikke gidder, jeg møter han på mine premisser, er pinlig korrekt og gir ikke lenger noe av meg selv som han kan bruke mot meg! Ble helt kvalm da jeg satte meg inn i hvordan en manipulator jobber - absolutt ALT stemte! Akkurat da endret alt seg! Kampviljen våknet så til de grader! Men er det noe poeng? Vil de noen gang skjønne at de har blitt utsatt for sin egen metode? Si fra hvis du finner noe som funker...håper virkelig vi kommer ut av dette uten å bukke under. Klem til deg fra meg :-). Om du ønsker å være i et forhold der det er en evig maktkamp mellom dere så vær så god. Du kommer ikke til å "vinne", du er ikke laget sånn Endret 3. juni 2016 av krokodillen
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Hva i all verden er poenget med å "ikke la han slippe unna så lett", utsette han for det samme osv? AB skriver at hun trenger hjelp for å bryte ut. Vet ikke om det er det du skriver "Vi er i samme båt" til? Men det er gjerne sånn da.. Du skriver at du ikke gir noe han kan bruke mot deg. Men det er fortsatt han som har overtaket. Så lenge du er hans, er det han som bruker deg, om ikke bruker noe mot deg. Så lenge du er sammen med han, vil du sikkert bare bli mer og mer "ødelagt". Hva mener du forresten med noe han kan bruke mot deg? Hva er du redd for? Hva han kan fortelle andre? Samme hva du egentlig gjør, kan han vrenge på ting og få deg til å virke som en håpløs bitch uansett. Det verste for han er nok at du gjør det slutt, blokkerer han og aldri ser deg tilbake/lar han komme inn på deg igjen. Han funker annerledes enn deg, dermed vil ikke en hevn på noe vis gå. Anonymkode: 845c9...992 2
BeneChris Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, krokodillen skrev: Om du ønsker å være i et forhold der det er en evig maktkamp mellom dere så vær så god. Du kommer ikke til å "vinne", du er ikke laget sånn Nei, jeg er nok ikke det. Uansett - takk for svar :-)
Gjest Vause Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Ja. Jeg la merke til det ettersom han stadig vekk prøvde å ødelegge for forholdet mitt til mine foreldre og søsken, han oppfordret alltid til krangel mellom meg og mine daværende venner og han tvinnet sine egne foreldre rundt lillefingeren. Spilte på samvittigheten deres for å få viljen sin, han var veldig flink til å argumentere og visste nøyaktig hva han skulle si for å for eksempel få mer penger fra faren sin. Han visste også hvordan han skulle lure meg trill rundt til å betale regninger for han og kjøpe han nye klær, han spilte konstant på samvittigheten min og fikk meg til å syns synd på han (noe jeg lett gjorde, empathy is a bitch noen ganger). Før jeg visste ordet av det satt jeg der uten venner og med et dårlig forhold generelt til familien min, uten penger og med knuste fremtidsplaner. Han fikk meg på mange måter til å tvile på meg selv på en merkelig måte, samtidig som han sa "det der greier du" så sa han på en måte "det der greier du ikke". Her var det forøvrig ikke jeg som overanalyserte eller lagde problemer utav ingenting, det var seriøst akkurat slik. Han villedet meg fort og om jeg spurte han om råd, rådet han meg alltid til å gjøre det stikk motsatte av det jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Siden han hadde ganske stor påvirkningskraft på meg så fulgte jeg ofte hans råd, dessverre. Kompleks fyr, det tok en stund før jeg oppdaget det og jeg er sjeleglad for at jeg kom meg bort ifra han. Vi prøvde en hel stund å nøste oppi problemene men han innså aldri at denne delen av personligheten hans var skadelig for meg og ødela mye av gnisten i forholdet. Han mente hele tiden at alt var min feil og at det var jeg som var det store problemet. Jeg mistet etterhvert følelsene totalt for han og greide å gå ifra han. Tok meg derimot et par år før jeg greide å kvitte meg fullstendig med han og bryte kontakten totalt. Det er håp for alle og jeg tviler ikke på at en manipulerende person kan forandre seg, men han må se problemet selv. Altså han må selv se at han er manipulerende. Om han stadig vekk benekter at han er manipulerende og ikke greier å se det fra ditt synspunkt, så blir det nok litt vanskeligere.
BeneChris Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er poenget med å "ikke la han slippe unna så lett", utsette han for det samme osv? AB skriver at hun trenger hjelp for å bryte ut. Vet ikke om det er det du skriver "Vi er i samme båt" til? Men det er gjerne sånn da.. Du skriver at du ikke gir noe han kan bruke mot deg. Men det er fortsatt han som har overtaket. Så lenge du er hans, er det han som bruker deg, om ikke bruker noe mot deg. Så lenge du er sammen med han, vil du sikkert bare bli mer og mer "ødelagt". Hva mener du forresten med noe han kan bruke mot deg? Hva er du redd for? Hva han kan fortelle andre? Samme hva du egentlig gjør, kan han vrenge på ting og få deg til å virke som en håpløs bitch uansett. Det verste for han er nok at du gjør det slutt, blokkerer han og aldri ser deg tilbake/lar han komme inn på deg igjen. Han funker annerledes enn deg, dermed vil ikke en hevn på noe vis gå. Anonymkode: 845c9...992 Jeg ordla meg nok litt feil når jeg skrev hevn, men jeg ønsker regien i mitt eget liv! Jeg ønsker at han skal slutte å tenke at han kan styre og kontrollere meg. Vanskelig/umulig å forstå hvordan han tenker, men det er vel et av kjennetegnene på det her. Jeg har liksom tro på at alle mennesker kan skjerpe seg og ta til fornuft, men skjønner at det er litt som å tro på julenissen. Så da står man vel igjen, som du skriver, kun med ett alternativ og det er å bryte det. Men så var det det, da....bryte med en fyr jeg må forholde meg til etterpå (pga andre ting). Uansett takk for svar :-)
Mari Y Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tror ikke de forandrer seg med mindre de går inn for det. Ergo ingen andre kan forandre på ham/henne, og det er heller ikke de andre som skal forandre seg til hans/hennes fordel.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 5 timer siden, BeneChris skrev: Hei. Er det noen av dere som har vært utsatt for en manipulerende kjæreste? Hvordan fant dere det ut og hvordan reagerte dere? Hvordan var dere mot han/henne etterpå? Kan en manipulerende kjæreste forandre seg eller forblir han/hun manipulator? Takknemlig for svar da det den siste tiden har gått opp både ett og to lys for meg... I hat og kjærlighet er alt lov. Helt umulig å ha et forhold uten noen grad av manipulsjon fordi det er basert på følelser. Anonymkode: 5216d...fc1
Mari Y Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. helt siden dag 1. Innså det ikke før jeg var fucked og under total kontroll av han, det har gått 4 år og jeg aner fremdeles ikke hvordan jeg skal klare å komme meg unna. I ettertid har jeg fortstått at jeg har blitt så kraftig manipulert av denne personen at jeg trenger psykologisk hjelp til å bryte meg ut av det. Best å holde seg unna manipulatorer.. hadde jeg merket det tidligere hadde jeg avsluttet det tvert. Anonymkode: c599d...76d Kanskje verdt å sjekke om du kan ta inn på et Krisesenter, e l? Ellers har man nettsiden hotpeachpages.org, som er en internasjonal nettside over lister på organisasjoner som jobber for voldsutsatte kvinner.
Mari Y Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Da også liste per land, så du finner også Norge i listen
BeneChris Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #16 Skrevet 3. juni 2016 12 minutter siden, Badass skrev: Ja. Jeg la merke til det ettersom han stadig vekk prøvde å ødelegge for forholdet mitt til mine foreldre og søsken, han oppfordret alltid til krangel mellom meg og mine daværende venner og han tvinnet sine egne foreldre rundt lillefingeren. Spilte på samvittigheten deres for å få viljen sin, han var veldig flink til å argumentere og visste nøyaktig hva han skulle si for å for eksempel få mer penger fra faren sin. Han visste også hvordan han skulle lure meg trill rundt til å betale regninger for han og kjøpe han nye klær, han spilte konstant på samvittigheten min og fikk meg til å syns synd på han (noe jeg lett gjorde, empathy is a bitch noen ganger). Før jeg visste ordet av det satt jeg der uten venner og med et dårlig forhold generelt til familien min, uten penger og med knuste fremtidsplaner. Han fikk meg på mange måter til å tvile på meg selv på en merkelig måte, samtidig som han sa "det der greier du" så sa han på en måte "det der greier du ikke". Her var det forøvrig ikke jeg som overanalyserte eller lagde problemer utav ingenting, det var seriøst akkurat slik. Han villedet meg fort og om jeg spurte han om råd, rådet han meg alltid til å gjøre det stikk motsatte av det jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Siden han hadde ganske stor påvirkningskraft på meg så fulgte jeg ofte hans råd, dessverre. Kompleks fyr, det tok en stund før jeg oppdaget det og jeg er sjeleglad for at jeg kom meg bort ifra han. Vi prøvde en hel stund å nøste oppi problemene men han innså aldri at denne delen av personligheten hans var skadelig for meg og ødela mye av gnisten i forholdet. Han mente hele tiden at alt var min feil og at det var jeg som var det store problemet. Jeg mistet etterhvert følelsene totalt for han og greide å gå ifra han. Tok meg derimot et par år før jeg greide å kvitte meg fullstendig med han og bryte kontakten totalt. Det er håp for alle og jeg tviler ikke på at en manipulerende person kan forandre seg, men han må se problemet selv. Altså han må selv se at han er manipulerende. Om han stadig vekk benekter at han er manipulerende og ikke greier å se det fra ditt synspunkt, så blir det nok litt vanskeligere. Hei :-). Kan hende jeg leser ting litt sånn jeg ønsker akkurat nå, men det ut fra det jeg leser (inkludert innlegget ditt) så virker det litt som om det er varierende grader av hvor manipulerende de kan være. Noen områder kjenner jeg veldig igjen, mens andre her er mer ukjente. Det med å gi råd om det motsatte av det man ville valgt selv, kjenner jeg veldig igjen. Det med penger også. Akkurat nå føler jeg meg sterkere psykisk enn på lenge. Endelig! Mange triste historier å lese om det her, men det oppleves litt som en trøst at man ikke er den eneste i verden som har vært borti "en sånn en". Jeg har valgt å holde litt avstand til jeg får sortert hodet...dette innlegget var et ledd i den sorteringsjobben. Tusen takk for svar :-).
Gjest krokodillen Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 46 minutter siden, BeneChris skrev: Nei, jeg er nok ikke det. Uansett - takk for svar :-) Men det skal du være glad for 😊
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Mange som har vært borti slike typer, er nemlig en del av de der ute- derfor er kunnskap nøkkelen til videre sunne relasjoner. Anonymkode: 04141...155
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, BeneChris skrev: Utifra det jeg har sett i endel tilfeller er eneste måte å få regi over eget liv på å bryte med han. Og så jobbe med selvfølelse, selvrespekt osv for å vedlikeholde ditt nye liv. For at han skal slutte å tro at han kan styre og kontrollere han, må du forlate forholdet deres. Enkelt og greit altså. Hvor mange har ikke håpet ting endrer seg, at fyren skal bli fornuftig? Du kan tro at du er din egen herre, han kan få deg til å tro det til han har deg der han vil ha deg igjen. Selv om du føler det har gått opp et lys eller to, så virker det som at du, som drøssevis av andre damer, tror at mange menn er håpøse, men at akkurat dere kan få akkurat deres mann til å endre atferd. Og det vil nok ikke funke. Du kan jo ikke holde sammen med han nå, bare fordi du etter et evt brudd må forholde deg til han på et vis. På hvilken måte må du fortsatt forholde deg til han? Anonymkode: 845c9...992
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. helt siden dag 1. Innså det ikke før jeg var fucked og under total kontroll av han, det har gått 4 år og jeg aner fremdeles ikke hvordan jeg skal klare å komme meg unna. I ettertid har jeg fortstått at jeg har blitt så kraftig manipulert av denne personen at jeg trenger psykologisk hjelp til å bryte meg ut av det. Best å holde seg unna manipulatorer.. hadde jeg merket det tidligere hadde jeg avsluttet det tvert. Anonymkode: c599d...76d Hva var det som gjorde at du falt for han i det hele tatt. Anonymkode: 2de0a...22d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå