Gå til innhold

Vi to = oss tre?


Acerola

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Leopanter skrev:

Heihei :vinke:

Måtte jo stikke innom her :) Ser det ikke er så mye aktivitet her, men regner nå med at ting går bra og at det fortsatt er på sin plass å gratulere med graviditeten? :blomst: 

Hei!

Det er det! Så vidt jeg vet står alt bra til der inne ;) Har vært på første svangerskapskontroll hos lege og har time  hos jordmor om et par uker - og hun lovet at vi da skulle kunne høre hjertelyden! :rodmer: Håper virkelig at det viser seg å være liv. Et par uker etter kontroll hos JM har vi bestilt TUL - altså masse spennende å se frem til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre gikk det ikke helt vår vei denne gangen, endte i SA for noen dager siden. Hadde det i tankene hele veien - for godt til å være sant at alt skal gå bra ettersom vi lyktes med å bli gravide så fort.. 

Vi er jo klar over at dette skjer mange, så vi er ved godt mot og klare for å prøve igjen så fort kroppen er tilbake i normal syklus. Håper det går fort, er bittelitt utålmodig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det var trist å høre :klem: Klem til deg! Håper at kroppen kommer seg tilbake til normalen kjapt, og at neste klaffer like lett :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. august 2016 at 21.30, Leviora skrev:

:klem:

Takk :) 

16 timer siden, _marielle_ skrev:

Ånei, det var trist å høre :klem: Klem til deg! Håper at kroppen kommer seg tilbake til normalen kjapt, og at neste klaffer like lett :) 

 

Takk for det! Det håper jeg og, skuffelsen blir nok større dersom det ikke går like fort nå.

----------

Er det forresten noen der ute med litt erfaring på området som vet hvor lenge vi bør vente før vi prøver igjen? Har hørt alt fra at folk blir gravide med en gang, til at noen venter 1-3 mnd, mens andre igjen anbefaler 6mnd.. Blir helt matt av alle ulike anbefalinger, uten at noen engentlig har et klart svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Acerola skrev:

Takk :) 

Takk for det! Det håper jeg og, skuffelsen blir nok større dersom det ikke går like fort nå.

----------

Er det forresten noen der ute med litt erfaring på området som vet hvor lenge vi bør vente før vi prøver igjen? Har hørt alt fra at folk blir gravide med en gang, til at noen venter 1-3 mnd, mens andre igjen anbefaler 6mnd.. Blir helt matt av alle ulike anbefalinger, uten at noen engentlig har et klart svar. 

Det er bare å prøve igjen når dere er klare igjen. Det sies vel at kroppen ikke blir gravid hvis den ikke er "klar". Noen sier også at man er mer fertil rett etter en sa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at det ikkje gjekk vegen. Eg blei gravid rett etter SA (før eg fekk mensen tilbake). Ho er fem år no. Trur ikkje det skal ha noko å seie når ein prøvar igjen, men eg er ingen ekspert på området. Lukke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _marielle_ skrev:

Hvordan går det med deg? Har dere bestemt om dere begynner prøvinga med en gang eller venter? 😊

Det går bra med meg! Mye som skjer både på jobb og hjemme for tiden, og det funker overraskende godt for å få tankene over på noe annet :) Vi har bestemt oss for å prøve igjen med en gang. Tester ikke etter el, men vi bruker heller ikke beskyttelse for å prøve å unngå graviditet. Ble anbefalt av jordmor å vente en syklus, men vi har bare bestemt oss for at det som skjer - skjer. Kroppen blir vel ikke gravid før den er klar for det uansett :)

Må innrømme at jeg gruer meg veldig til å bli gravid igjen. Var ikke spesielt bekymra forrige gang, men den følelsen da jeg oppdaga blod... Den henger igjen, og kommer nok til å sette sitt preg på neste graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Samtidig så håper jeg for din del at det går fort å bli gravid igjen, også bare flyr de første tolv ukene forbi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og venter på negativ graviditetstest etter SAen.. Har testa med strimler stort sett hver dag, og har sett antydning til en svak strek.

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dagboka har vist blitt litt oversett i det siste.. men, jeg er gravid igen! :rodmer: Vi er overlykkelige! Og veldig bekymra.. Det er vanskelig ikke å tenke på det som skjedde forrige gang, men nå krysser vi alt vi har for at det går vår vei denne gangen og at vi får en sommerbaby i 2017 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Nautika skrev:

Gratulerer! Veldig forståelig at du er mer bekymret denne gangen. Skal dere på tidlig ultralyd? 

Takk! Ja, skal på TUL i uke 12 :) Får bare håpe vi kommer så langt denne gangen.. det var skikkelig kjipt å ringe rundt og avbestille timer forrige gang, hadde bestilt både tidlig UL og fått innkalling til ordinær UL. Men vi skal tenke positivt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant dagboken din :) Tøft å se hva dere har vært gjennom. Jeg håper virkelig at spiren forblir der nå! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:hoppendeglad: Gratulerer så masse med lille spira! 

Denne må sitte vettu ;) Jeg har klokketro! 

Takk! :rodmer:

 

14 timer siden, Adelia skrev:

Jeg fant dagboken din :) Tøft å se hva dere har vært gjennom. Jeg håper virkelig at spiren forblir der nå! :opplyser: 

Det håper vi også! Heldigvis er ikke sjansen for å oppleve to aborter på rad veldig stor (tror jeg leste 10% et sted), så vi har statistikken på vår side :) men blir noen laaaange uker før TUL i uke 12. Skal prøve å få henvisning fra legen til en ul i uke 7-8 også for å roe nervene litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Da fant jeg dagboka di, har lest hele - men den var ikke så lang ;) Forhåpentligvis skal den bli lang av detaljer fra dette svangerskapet :D  Gratulerer så masse ;) 

Har dere bestilt TUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...