Gå til innhold

Vi to = oss tre?


Acerola

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Acerola skrev:

Hyggelig med besøk! :) Takk for det! Det går bare bra med meg, er 4+6 idag og venter i spenning på at det skal dukke opp noen symptomer som gir meg følelsen av å være gravid snart ;) Angrer vel på det ønsket den dagen jeg våkner opp og er kvalm :fnise:

Ikke alle blir kvalme, så får håpe du slipper det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Leviora skrev:

Ikke alle blir kvalme, så får håpe du slipper det :)  

Sant det. Sånn egentlig håper jeg ikke på å bli kvalm altså, men blir jo litt urolig for hvordan dette skal gå, spesielt siden jeg ikke merker noe til det. Men det er tidlig enda, så det kommer vel :) 

Måtte lese i dagboka di og - så spennende at dere skal prøve på nr. 2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.6.2016 at 12.54, Acerola skrev:

Hei!

Nå har jeg vært "snikleser" i diverse prøvedagbøker en stund og fant ut at det kan være koselig å ha sin egen, spesielt for å holde litt oversikt over hva som skjer i tiden fremover.

Jeg (28) og samboer (31) har lenge snakket om å få barn, og hele veien er det nok han som har vært den største pådriveren for at det skal skje en eller annen gang.  Jeg synes det er veldig vanskelig å vite når det er "riktig" å få barn og har vel blitt enig med meg selv om at jeg aldri kommer til å bli helt klar.. Sambo derimot - han er klar! Så han venter bare på klarsignal fra meg 😂 Nå har vi bestemt oss for at startskuddet for prøving går sommeren 2016 :) Livssituasjonen blir ikke bedre enn den er nå uansett hvor lenge vi venter ;) 

Jeg sluttet på p-pillen, etter nesten ti års bruk, i starten av februar. Siden da har vi satset på sikre perioder og "hoppet av i svingen". Syklusen stabiliserte seg greit med en gang, og har variert mellom 27-29 dager. Ut fra planen vår nå så blir PP1 i slutten av juli. I tiden frem til det slutter vi nok med å hoppe av i svingen 🤓, men kommer ikke til å tenke at vi er prøvere heller. Jeg går ganske avslappet inn i denne prøvingen og stresser ikke med EL-testing nå til å starte med. 

Koselig om noen vil følge oss på ferden :) 

Jeg vil følge 😊 Jeg er 27 og mannen er 31 år. 😊 Vi har nettopp begynt å prøve pp2- gleder meg til å bli gravid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Acerola skrev:

Sant det. Sånn egentlig håper jeg ikke på å bli kvalm altså, men blir jo litt urolig for hvordan dette skal gå, spesielt siden jeg ikke merker noe til det. Men det er tidlig enda, så det kommer vel :) 

Måtte lese i dagboka di og - så spennende at dere skal prøve på nr. 2 :) 

Ja, nå er vi skikkelig spent! :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _marielle_ skrev:

Jeg må jo nesten gratulere med graviditet da! Det blir mars-baby? :D

Tusen takk! :rodmer: Termin er i slutten av mars ja! Så nå håper vi bare at alt går som det skal i ukene fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, stepbystep skrev:

Jeg vil følge 😊 Jeg er 27 og mannen er 31 år. 😊 Vi har nettopp begynt å prøve pp2- gleder meg til å bli gravid 😊

Velkommen! Så hyggelig :) Har du dagbok?

Siden det ser ut til at spira sitter allerede på første forsøk er det mulig at det blir litt smått med oppdateringer fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Acerola skrev:

Velkommen! Så hyggelig :) Har du dagbok?

Siden det ser ut til at spira sitter allerede på første forsøk er det mulig at det blir litt smått med oppdateringer fremover. 

Nei, jeg har ikke det :icon_frown: - men kanskje jeg bør få det? 😊 Jeg skal ha mensen nå på søndag, tok en test i dag og den var negativ 😔 Men jeg har et håp om at jeg kan være gravid for det om... er jo litt tidlig å teste seg 😅 Håper sååå at jeg er gravid - har egentlig ingen symptomer på det, men det er jo flere så ikke har noen symptomer så tidlig... Jeg krysser fingerende iallefall 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stepbystep skrev:

Nei, jeg har ikke det :icon_frown: - men kanskje jeg bør få det? 😊 Jeg skal ha mensen nå på søndag, tok en test i dag og den var negativ 😔 Men jeg har et håp om at jeg kan være gravid for det om... er jo litt tidlig å teste seg 😅 Håper sååå at jeg er gravid - har egentlig ingen symptomer på det, men det er jo flere så ikke har noen symptomer så tidlig... Jeg krysser fingerende iallefall 😊😊

Jeg fikk positiv test 12 DPO (evt 11 DPO), testet ikke etter EL, så er ikke helt sikker når den var. Da testet jeg negativt dagen før, så jeg tror det er håp for deg enda altså! Krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Acerola skrev:

Jeg fikk positiv test 12 DPO (evt 11 DPO), testet ikke etter EL, så er ikke helt sikker når den var. Da testet jeg negativt dagen før, så jeg tror det er håp for deg enda altså! Krysser fingrene :) 

Jeg fikk mensen nå ikveld- så det satt ikke denne gangen 😢 Så da for jeg satse på neste syklus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stepbystep skrev:

Jeg fikk mensen nå ikveld- så det satt ikke denne gangen 😢 Så da for jeg satse på neste syklus... 

😢 krysser fingrene for at det klaffer for dere i neste pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa har jeg termin knappe ukene etter deg. :) Får håpe det blir et friskt og fint svangerskap!

 

Har du begynt å vurdere tidlig UL eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 at 11.25, Havrekjeksen skrev:

Sa har jeg termin knappe ukene etter deg. :) Får håpe det blir et friskt og fint svangerskap!

 

Har du begynt å vurdere tidlig UL eller ikke?

Spennende! Det bikker vel over til april for din del? :) 

Ja, det håper jeg for oss begge to! Foreløpig lover det godt, det eneste jeg merker er veldig ømme pupper :fnise: Men skulle gjerne hatt flere symptomer for at det hele skal bli litt mer virkelig. 

Vi skal ha tidlig UL ja. Håper å få det til rundt 11+4. Det eneste vi lurer litt på nå er om vi skulle tatt en enda tidligere (rundt uke 8), for å sjekke om det er liv.. Skal du på tidlig UL? Har du erfaring med det fra forrige graviditet? 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dro på UL rundt uke 12+3 eller 12+5, husker ikke helt. Da fikk vi MYE beroligende info, og estimert kjønn (som visste seg å stemme). Har lyst til det samme. Bor like ved Oslo, og har hørt mye bra om en Martin Lundring på Jessheim, som skal være utrolig dyktig på fosterdiagnostikk, så vi tenkte å prøve oss der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Vi dro på UL rundt uke 12+3 eller 12+5, husker ikke helt. Da fikk vi MYE beroligende info, og estimert kjønn (som visste seg å stemme). Har lyst til det samme. Bor like ved Oslo, og har hørt mye bra om en Martin Lundring på Jessheim, som skal være utrolig dyktig på fosterdiagnostikk, så vi tenkte å prøve oss der :) 

Vi har tenkt oss dit vi og! Har hørt veldig mye positivt om han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro på en privat klinikk i Trondheim for UL i uke 8 sist. Fikk se den lille klumpen og hjertet som slo :) Det gjorde det hele mer virkelig, og det var godt å se at det var liv der inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Leviora skrev:

Vi dro på en privat klinikk i Trondheim for UL i uke 8 sist. Fikk se den lille klumpen og hjertet som slo :) Det gjorde det hele mer virkelig, og det var godt å se at det var liv der inne! 

Vi har snakka om å ta to tidlige UL, en rundt uke 8 og en nærmere uke 12. Får se hva vi bestemmer oss for. Jeg kunne tenkt meg en UL for å få bekreftet at det er liv så fort som mulig, fordi jeg har hatt så få symptomer. Men akkurat nå føler jeg meg delvis gravid, og følelsen har blitt sterkere de siste dagene, så da er det godt mulig vi holder ut til uke 12 :) Det er tross alt ikke så lenge til. 

Jeg tenker å ta en cbd til om et par dager, og håper den viser gravid 3+. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg plutselig 6+2, tiden går ganske fort når det er sommer og ferietid :) 

Jeg tenker mye på symptomer for tiden. Synes det er litt merkelig at jeg ikke merker mer til graviditeten, det eneste så langt er ømme pupper.. Hvis du spør sambo kunne nok han lagt til humørsvigninger som et symptom :fnise: Skjønner at det er vanlig med få symptomer, men alle feaviditetsappene mine kan fortelle meg at "..nå skal kvalmen komme for fult!", og når den ikke gjør det blir jeg bekymra og tener MA.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, levende bevis på hvor fort tiden går, for er faktisk 6+4 i dag, ikke 6+2 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heihei :vinke:

Måtte jo stikke innom her :) Ser det ikke er så mye aktivitet her, men regner nå med at ting går bra og at det fortsatt er på sin plass å gratulere med graviditeten? :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...