Gå til innhold

Nordmenn ser ned på alle muslimer, hvorfor??????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, debatant skrev:

Hvilke sekter sikter du til?

Åh det må være mange.. 

Her er en liste over en del sekter som tror og gjør ganske syke ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Åh det må være mange.. 

Her er en liste over en del sekter som tror og gjør ganske syke ting

Hvem av dem diver med æresdrap? Eller klandrer uskyldige for å være mordere?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, debatant skrev:

Hvem av dem diver med æresdrap? Eller klandrer uskyldige for å være mordere?

Hmm om de driver æresdrap vet jeg ikke. Men er en del tvangsekteskap og seksuelt misbruk og slikt. Det skulle ikke forundre meg om de klandret uskyldige for å være mordere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hmm om de driver æresdrap vet jeg ikke. Men er en del tvangsekteskap og seksuelt misbruk og slikt. Det skulle ikke forundre meg om de klandret uskyldige for å være mordere

Så basert på forundring kaller du folk mordere? Om noen driver med seksuelt misbruk er det barnevernet!

Du framstår som ondsinnet og hatefull. Er det det du klandrer kristne for å være?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, debatant skrev:

Så basert på forundring kaller du folk mordere? Om noen driver med seksuelt misbruk er det barnevernet!

Du framstår som ondsinnet og hatefull. Er det det du klandrer kristne for å være?

Ja altså de er jo hjernevaska og gærne nok...

Eh barnevernet? Hva prater du nå om? Hva har de med saken å gjøre? Er du medlem av en lukket sekt selv, siden du klikker slik? Jeg har aldri skjørt alle kristne over en kam. Men det kan ikke nektes for at alle religioner har ekstremister som lager sine egne menigheter der ting skjer bak skjulte dører. Og JEG kaller ikke folk mordere. Jeg sa det forundrer meg ikke om DE tror uskyldige folk er mordere. F eks kvinner som tar abort og slikt

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 For en søppel-tråd, dette er....

Anonymkode: 16fcc...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja altså de er jo hjernevaska og gærne nok...

Eh barnevernet? Hva prater du nå om? Hva har de med saken å gjøre? Er du medlem av en lukket sekt selv, siden du klikker slik? Jeg har aldri skjørt alle kristne over en kam. Men det kan ikke nektes for at alle religioner har ekstremister som lager sine egne menigheter der ting skjer bak skjulte dører. Og JEG kaller ikke folk mordere. Jeg sa det forundrer meg ikke om DE tror uskyldige folk er mordere. F eks kvinner som tar abort og slikt

Det er vel du som klikker ved å kalle uskyldig folk mordere. Hvilket er en utrolig grov anklagelse. I alle fall blant normale mennesker.

Du insinuerte sterkt at kristne var skyldig i muslimsk praksis som æresdrap osv.

At du støtter mord på spebarn er bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, debatant skrev:

Det er vel du som klikker ved å kalle uskyldig folk mordere. Hvilket er en utrolig grov anklagelse. I alle fall blant normale mennesker.

Du insinuerte sterkt at kristne var skyldig i muslimsk praksis som æresdrap osv.

At du støtter mord på spebarn er bare trist.

Hvor kaller JEG uskyldige folk mordere??? Les nå hva jeg skriver da. Misforstår du og leser feil med vilje for å provosere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på muslimer som individer eller muslimer som gruppe. Men jeg ser ned på religioner, kulturer, lover, verdier o.l. som ikke bidrar til fremskritt. Religiøse skrifter, for eksempel, tror jeg har mye av skylden for idioti som hindrer menneskelig utvikling og forbedring. 

Trist om verden og menneskeheten skal stå stille så patetiske, falleferdige og ubrukelige de er nå. Og da er det selvsagt enda tristere at noe som er så stort og globalt som religion setter en stopper for akkurat det. 

(Før noen skal leke politi her: Dette er en generalisering.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.6.2016 at 10.09, AnonymBruker skrev:

Herre min hatt, du slipper heat stroke i Norge. Det er flest barn og eldre som har svak kropp, og de bør ikke presse seg for mye.

Anonymkode: 69d7d...0e5

Særlig sunt er det nok ikke, men ja, det er stor forskjell på Norge og en del områder i Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 14.26, AnonymBruker skrev:

Nordmenn ser ned på alle muslimer, hvorfor??????

 

Det har vært muslimer i dette landet siden 60-tallet da de første arbeidsinnvandrere fra Pakistan kom for å arbeide. De arbeidet hardt som maskiner og skapte verdier i det norske samfunnet. De betalte skatt, og var med på å bidra til å styrke norsk økonomi. I dag er Pakistanere de rikeste muslimer i Norge, som har mest velstand og høyest utdanning, sammenliknet med andre muslimer som bla. Somalere, Tyrkere, Marokanere, Afghanere, Irakere, kurdere og Iranere.

Jeg har hørt at Somalere og Irakere skårer høyest på snylting av det norske velferdssystemet, og det finnes skoler i Somalia som gir opplæring i hvordan man skal oppsøke NAV og få økonomisk støtte for livets opphold.

Det er store kontraster av muslimer i dette landet, og jeg lurer derfor på om hvorfor blir alle muslimer sett på samme måte. For Pakistanere er det HARAM å ta økonomisk bistand fra NAV (det finnes mindretalls folk som bryr lite om dette), mens for Somalere og Afghanere og Irakere er det HALAL. Lurer på om hvorfor dere ikke behandler dem forskjellig?

 

Anonymkode: 69d7d...0e5

Nordmenn ser ikke ned på alle muslimer, noen gjør det, andre ikke. Tror det sier en del hvor mye man lar seg styre av medias dekning. En del av årsaken er selvsagt fordi de noen også påberoper seg høylytt å tilhøre islam, og også bedrive terror. I andre tilfeller er det også en viss realistisk side, at noen også påberoper seg shariah i land som Storbritannia( men det er også muslimer som går til angrep på dette). Dersom man legger til den store mengden flyktninger og migranter fra Syria og andre land(Midtøsten og Afrika), som skaper uro for folks fremtid, samtidig med medias og politikeres negative omtale av muslimer, da har du mye av årsaken. Samtidig hvis man ikke emner kritisk tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som svarer i denne tråden, dere er ganske uvitende om religionen. Hva med å lese om religion, altså Koranen selv + hadith. Da vil du forstå hva religion står for. Kvinner i islam har en stor rolle og er dessuten mer respektert enn vestlige kvinner ( som blir brukt for det meste som k*****dukke med ikke noe verdig). Den første kvinnen som etablerte DET FØRSTE UNIVERSITET var en muslimsk kvinne. 

Dessuten var det noen som nevnte steining. Hvor mye er det egentlig dere vet om det og kan dere skille mellom kultur og religion? I praksis er steining vanskelig å utføre da det er krav. En av disse kravene er at det må være minst 4 personer som ser at DET faktisk skjer. Å utføre steining er derfor nesten umulig.

Men så er det kultur da. Hvis du vet lite om religionen,  vil ikke du heller vite forskjellen på religion og kultur. Hva med at du leser deg opptil hva religion egentlig står for,  istedet for å komme med oppgulp du har lest i media. 

Anonymkode: 2c9fa...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8.6.2016 at 21.51, debatant skrev:

Hvilke sekter sikter du til?

I USA har det vært enormt mye rundt en del kulter og sekter. Mormoner har vært kjent for å gifte bort barn, det var til og med en prest som ble straffet for det for ikke mange år siden. Mye av fokuset er på islam, men man skal ikke helt undervurdere kristne og andre religiøse livssyn, heller, i den forstand at de kan ha en farlig påvirkningskraft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på alle religiøse fanatikere. 

Anonymkode: cc289...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mari Y skrev:

I USA har det vært enormt mye rundt en del kulter og sekter. Mormoner har vært kjent for å gifte bort barn, det var til og med en prest som ble straffet for det for ikke mange år siden. Mye av fokuset er på islam, men man skal ikke helt undervurdere kristne og andre religiøse livssyn, heller, i den forstand at de kan ha en farlig påvirkningskraft. 

Så har mormonene ingen ting med kristendom å gjøre. Vet du hva kristendom er?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på alle religiøse fanatikere. 

Anonymkode: cc289...0cf

Du må leve et spennende og nyansert liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

Så har mormonene ingen ting med kristendom å gjøre. Vet du hva kristendom er?

Selvsagt gjør jeg det. Joda, de er kristne, nei de er ikke mye Jesus- aktige i sine handlinger, det gjør dem ikke mindre troende av den grunn. Altså, Jesus var for drap på barnemisshandlere, men det er ikke dermed sagt at alle kristne ledere er for human behandling av barn, av den grunn. Kommer jo helt ann på hvilken del av Bibelen man også tar utgangspunkt i. Om man følger Gammeltestamente, hvem kan argumentere mot at Bibelen er voldelig? Et problem ved dette, er jo nettopp at det finnes både kristne og muslimer som jo tror at skriftene i en gammel bok skal gjelde for det 21 århundre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer i denne tråden, dere er ganske uvitende om religionen. Hva med å lese om religion, altså Koranen selv + hadith. Da vil du forstå hva religion står for. Kvinner i islam har en stor rolle og er dessuten mer respektert enn vestlige kvinner ( som blir brukt for det meste som k*****dukke med ikke noe verdig). Den første kvinnen som etablerte DET FØRSTE UNIVERSITET var en muslimsk kvinne. 

Dessuten var det noen som nevnte steining. Hvor mye er det egentlig dere vet om det og kan dere skille mellom kultur og religion? I praksis er steining vanskelig å utføre da det er krav. En av disse kravene er at det må være minst 4 personer som ser at DET faktisk skjer. Å utføre steining er derfor nesten umulig.

Men så er det kultur da. Hvis du vet lite om religionen,  vil ikke du heller vite forskjellen på religion og kultur. Hva med at du leser deg opptil hva religion egentlig står for,  istedet for å komme med oppgulp du har lest i media. 

Anonymkode: 2c9fa...e29

Vi blir på ingen måte brukt som knulledokker, men vi kan selv bestemme om hvorvidt vi vil være 'seksuelle objekter' eller ikke. Man har et fritt valg å delta i moteblader, osv, man kan fritt velge å følge det som står i et moteblad. Man kan også velge å ikke følge slike 'trender'. Om en mann hadde valgt meg, bare fordi han mente jeg var 'sexy', hadde jeg heller ikke blitt sammen med ham, jeg trenger ikke slør av den grunn. Og har heller ikke noe mot at menn liker kvinnekropper, så lenge man viser respekt. Hvilken skade gjør det liksom at menn synes at en kvinne er 'fin' å se på, så lenge han viser dem respekt? Eller at jenter kler seg utfordrende(og nå er det langt fra alle norske kvinner som gjør dette)? 

 

Og steining er uansett så utdatert at hører middelalderen til, til og med de fleste muslimske land driver med slikt barbari. Det sier litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...