Gå til innhold

Uke 16, hva kan man se på UL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun nevnte det at alt så bra ut per dags dato, men det er bare to uker ifra ordinære, hvorfor kunne hun ikke si at alt så bra ut og at jeg nå kan slappe av? Hun så på hjerne også, men også der kunne hun ikke si alt med sikkerhet. Så alt er fint idag, men det er ikke sikkert det er det i morgen liksom? Kan jeg forvente litt bedre svar på ordinær kanskje? Jeg er litt forvirret.

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Fordi fosteret er veldig lite nå og det trenger litt mer tid på seg for å vokse seg litt større slik at det er lettere å se ting tydelig. Alt er smått.

jeg var selv på ul i uke 15, ny ul i uke 17 og skal på ny i uke 19. Da skal de dobbelsjekke en del ting som de ikke fikk sjekket ut 100% siden ting er så smått enda, og se om de hat utviklet deg bedre.

du vil nok få vite enda mere på oul. Men til og med da kan det være de ikke ser alt de skal. Og det kan også være ting de ikke engang klarer å se på en ultralyd, men som kommer frem ved en fødsel.

Anonymkode: 21ff7...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun nevnte det at alt så bra ut per dags dato, men det er bare to uker ifra ordinære, hvorfor kunne hun ikke si at alt så bra ut og at jeg nå kan slappe av? Hun så på hjerne også, men også der kunne hun ikke si alt med sikkerhet. Så alt er fint idag, men det er ikke sikkert det er det i morgen liksom? Kan jeg forvente litt bedre svar på ordinær kanskje? Jeg er litt forvirret.

Anonymkode: 9a9f6...0cc

De kan aldri si at alt er bra, barnet er friskt. Aldri. Ikke på ordinær UL heller. At alt ser bra ut nå av det de har fått til å undersøke, er alt det er mulig å si. Når man er gravid - og forsåvidt senere i livet også - finnes det ingen garantier for hva som skjer i morgen. Du må bare lære deg å leve med at med levende vesener finnes det ingen garantier. 

Det virker som om du er veldig bekymret for at det skal være noe galt med barnet - hva med å ta en prat med fastlege eller jordmor om det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg er en bekymret sjel av meg. Så det ble ikke akkurat bedre da jeg ble gravid. 

Det er klart jeg skjønner at ting kan gå galt og man har ingen garantier, men det hjelper jo ikke. Man er bekymret selv om. 

Så langt har babyen det bra, og jeg håper på det beste helt ut svangerskapet. Krysser fingrene for at babyen er frisk da han kommer ut også, og selvfølgelig ellers også. 

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...