Gå til innhold

Jeg er en jente med "bagasje"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 30.5.2016 at 12.37, AnonymBruker skrev:

Sammenbrudd, depresjon, paranoia og dårlig humør er jo bivirkninger av hasjbruk. Så jo, hvis du vil ha hjelp til problemene dine må også hasjbruken din diskuteres. 

Anonymkode: 31cc8...351

Jeg må si meg enig i denne. 

Jeg og typen røyket hasj en periode før jeg så vi måtte stoppe. Det ødla oss. Husker ikke helt hva som gjorde det men nåR vi sluttet å røyke hasj fikk vi det så mye bedre. Jeh er en jente med mye bagasje og. Om min mann ikke sluttet med det så dro jeg fra han fordi det drog oss begge ned. 

Ta en pause i en periode og se hvordan det går? :)

Anonymkode: 9b79d...244

Redigert for forherligelse av lovbrudd.

-Saraby, mod.

Endret av Saraby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men det er såå mange som driver med det.
TS

Anonymkode: 87dfd...a07

Nei, det er det ikke. Det er virkelig ikke vanskelig å finne en kjæreste som ikke røyker hasj. Du har bevisst valgt dette miljøet, der det er normen. 

Anonymkode: a4b72...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg leser:

Buhu, jeg ble emosjonell på fylla og kranglet med kjæresten om at han ikke gjør som jeg vil. Dropp rus, så slipper du å krangle om at din kjæreste ikke lar seg manipulere til å gjøre som du har bestemt. Typisk gammelt ektepar, hvor han sier:"Hun har bestemt oss for..."

Alle har bagasje. Mange har havnet i situasjoner, ofte mer eller mindre selvforskyldte, mange har flyktet litt seinere enn hva de burde. Du må ikke overtenke og la fortiden bli fartsdumper for dagen i dag. Fortiden bør ha lårt deg at du oppdrar ikke voksne mennesker. Du bare velger hvorvidt du vil tilbringe tid sammen med dem, eller ikke.

Hvis du har bestemt deg for å kutte ut hasjen, fint for deg. Egentlig burde du kanskje ikke ruse deg på noe, før du er ferdig med fortiden din, og klar for lykkerus. I hvertfall ikke når du lar det gå ut over kjæresten din. Han er kanskje ikke like "prinsippfast" som deg, når det kommer til cannabis.

Kanskje han egentlig ikke var sååå enig, men snakket det etter munnen for å slippe prinsippkrangel. I alle fall så velger han som han gjør ut i fra seg selv og sine lyster og behov. Hasjkosen er altså viktigere for ham enn hva du har bestemt dere for. Du velger å enten akseptere at dere er to selvstendige individer, eller du lager et helvete fordi du ikke får viljen din over et annet menneskes valg. Valget er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/30/2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Ja, får gjøre det. Jeg faktisk helt enig i det. Derfor jeg ble skuffet over kjæresten, fordi vi skulle holde oss unna begge to. Men det er såå mange som driver med det. Det kan hende at hasjbruken har forverret noe, men jeg har aldri tenkt på det. Er under et halvt år siden jeg rørte hasj. Har fått slike flashbacks lenge før hasjen, og føler meg den samme som før.

TS

Anonymkode: 87dfd...a07

Alkohol  og hasj osv. Er noe du må holde deg unna.

Why? Fordi problemene du sliter med, blir hundre ganger verre.

Se rundt deg på byen neste gang, noen mennesker er i stand til å oppføre seg,

andre som feiler noe er ikke det, og pga alkohol så kommer det enda tydeligere frem.

Sorry dårlig forklaring, men tror du tar poenget, ser flere her sier det samme.

Du har bagasje?? okei men hvem har ikke bagasje.

Ta tak i problemene, aksepter de, etter du har tatt tak i de, så kan du legge de bak deg.

Hvor lang tid tar det? Det kommer ann på deg, og sef hva slags traumer det er snakk om.

Men jeg vil påstå at du har et valg, sitte der syns synd på deg selv og røyke og drikke og se

hvor langt du kommer med det.

Eller ta ansvar for ditt liv.

Lykke til!  Tror du vet godt selv hva svaret er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som forherliger brudd på norsk lov.

-Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...