Gå til innhold

kan man kjøre med forskjellig type dekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

har nå få tak i nye brukte sommerdekk, men to dekk er lik merke, og andre to er av forskjellige merker. det er selfølgelig samme dimensjon på alle, og dekkene ser greie og fine ut. men før jeg setter de på, så må jeg bare vært helt sikker på at dette kan la seg gjøre.? 

anyone? :) 

Anonymkode: 41ab5...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dekkene er lovlige, lite slitt og god dekkdybde, så kan du bruke dem, ta to like foran og to like bak i så tilfelle

Anonymkode: 76746...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er to like som jeg kan bruke foran, men ikke to like bak . to forskjellige dekk der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskriften sier: 

b)

Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 16.50, AnonymBruker skrev:

det er to like som jeg kan bruke foran, men ikke to like bak . to forskjellige dekk der :(

Jft Stan sitt svar. Kanskje lurt å spørre et dekkverksted eller noen andre om dekkene har omtrent samme egenskaper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mai 2016 at 16.25, AnonymBruker skrev:

har nå få tak i nye brukte sommerdekk, men to dekk er lik merke, og andre to er av forskjellige merker. det er selfølgelig samme dimensjon på alle, og dekkene ser greie og fine ut. men før jeg setter de på, så må jeg bare vært helt sikker på at dette kan la seg gjøre.? 

anyone? :) 

Det skal være like dekk på samme aksel. Tilnærmet blir for sprikende. To dekk med lik dimensjon men forskjellig fabrikat, er forskjellig oppbygd. Med det til resultat at bilen er umulig å holde stødig på veien. Det er noe som svært mange har erfartnår de har satt på regummierte dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dekk har veldig mye å si for bilens kjøreegenskaper. Se om ikke du får byttet deg til like dekk fremme og bak - du vil merke forskjellen. Dvs med mindre bilens stabstager, støtdempere osv er helt utslitte også...brukte dekk tyder jo på at det er en billig bil i elendig forfatning også?

Anonymkode: 689bb...39c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette virker for meg som et jævla jalla opplegg.

Sørg i det minste for samme type dekk på samme aksel.

(Og jeg håper for gu.. nei, din skyld at ikke dekkene er 10 år gamle med 2 mm mønster igjen).

Anonymkode: babaf...a2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...