Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2

Nautika

Anbefalte innlegg

Termin: 1.mai

På vei: 29+0

Igjen til termin:  11+3, 80 dager

Kjønn:  Jente♥

Navn:  Jeg har skrevet en liste med forslag som pappaen kan stryke ut etterhvert :ler: 

♥ Aktivitet innenfra:  Ganske aktiv, jeg kjenner bevegelse gjennom hele dagen (og natta)

Babyens søvnmønster: Kan ikke si jeg har merket noe mønster

♥ Leie: Nå tror jeg hun har ligget med hodet ned en ukes tid ihvertfall

Vann i kroppen/hevelser: Blir varm og hoven på hender og føtter på kveldstid

♥ Søvn: Gleder meg til ordentlig søvn når ungen er ute! :hoho: 

♥ Humør: Relativt greit, men blir ekstra sliten de dagene jeg har sovet ekstra dårlig. 

Utstyr:  
Har handlet litt klær, bestilt vogn, vognpose. Ellers har vi det aller meste fra før

♥ Utstyr som mangler: Sprinkelseng

Vektøkning: Har kommet meg opp til startvekt

♥ Neste kontroll: Kvinnedagen

♥ Melk i brystene: Tror jeg lekker litt, men ikke mye

♥ Plager: Bekkenet klager med mye aktivitet, sover dårlig, trøtt uansett hvor mye jeg sover

♥ Strekkmerker: Ingen nye

♥ Kynnere: Jepp

♥ Barnerom: Blir nok liggende på vårt rom det første året uansett :ler: 

♥ Om fødselen: Gleder meg! :P

♥ Oppegående: joa

♥ Sulten: Matlysten har kommet sakte men sikkert tilbake, men sukker-ting frister mest :sjenert:

♥ Dilla på: ikke noe enda

♥ Høygravid:  Nope

♥ Utålmodig: Neitida går jo fort!

♥ Hode festet: Nei, not yet!

Sykehusbaggen: Trenger vel ikke tenke på den helt enda

♥ Tungt: Ikke fysisk, men hvis jeg har sovet dårlig flere netter på rad er lunta ganske kort. Og snuing i senga tar jo litt tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble 2 hjemme med sykt barn-dager på meg denne uka. Vi vurderte å sende i barnehagen i dag, men jeg er glad vi ble hjemme. Håper formen neste uke blir bedre! 

T har blitt så glad i musikkvideoer (et utvalg), så det har blitt mye youtube de dagene hun har vært syk. Taylor Swift med Shake it Off er favoritten, her har hun begynt å herme etter noen av bevegelsene også. :fnise: 

Jeg har begynt å forberede henne på at det ligger en baby i magen til mamma, vi ser på bilder fra da han var liten og så sier jeg at mamma har baby i magen. Aner ikke om hun forstår hva det betyr, og hun forstår absolutt ikke hva det innebærer :sjenert: En av lekebutikkene i nærheten skal legges ned, og jeg så at de hadde 30% på alt, inkludert babyborn-dukke. Vurderer å kjøpe en sånn med litt tilbehør. Hun digger å sortere klær for tiden (rive ut fra skuffer og skap og legge i en haug på gulvet), så det kan kanskje være litt interessant? 

Jeg fikk vognposen til lillesøster i går, men glidelåsen var bare überteit (den viklet seg inn i trådene i stoffet på utsiden fordi det ikke er nok "luft" ved siden av glidelåsen) så jeg sendte klage til butikken. Produsenten skal visstnok ta kontakt med meg for å se hva som kan gjøres... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et godt tips med musikkvideoer! Skal jeg jammen prøve med lillegutt i morgen. Han elsker å danse, og er fremme med rockefoten med en gang jeg setter på musikk han liker, så det må jo bare bli bra.

Riktig god bedring til frøkna. Er så slitsomt med sykdom. Har hatt vår dose denne uka vi også med 4 dager hjemme fra barnehagen. Heldigvis trådde pappaen til, hadde ikke klart å ha han hjemme alene alle disse dagene.

Tror du at hun skjønner noe av det når du forteller om babyen? Hvordan er ordforrådet til T nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyborn-dukke må jo være en god ide, så kan dere øve på å passe godt på den. Ikke kaste den ned trappa f.eks, det har vært dagens aktivitet her i huset. :fnise: 

Og de musikkvideoene skal jeg også teste ut, her danser hun til introen til både Daniel Tiger og Brillebjørn, så litt Taylor Swift må jo være topp! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpte en liten dukke til Trollet mens vi var på sykehuset og tok i mot Bølla. 
Den ble ikke kjempe populær men så er jo han litt mindre enn din kommer til å være så jeg vil anbefale deg å kjøpe en allikevel. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, j86 skrev:

Det var jo et godt tips med musikkvideoer! Skal jeg jammen prøve med lillegutt i morgen. Han elsker å danse, og er fremme med rockefoten med en gang jeg setter på musikk han liker, så det må jo bare bli bra.

Riktig god bedring til frøkna. Er så slitsomt med sykdom. Har hatt vår dose denne uka vi også med 4 dager hjemme fra barnehagen. Heldigvis trådde pappaen til, hadde ikke klart å ha han hjemme alene alle disse dagene.

Tror du at hun skjønner noe av det når du forteller om babyen? Hvordan er ordforrådet til T nå? :)

Hun snakker ikke så mye enda, men jeg tror hun forstår utrolig mye! Det er jo kanskje litt vanskelig for dem å forstå det man ikke kan se med det blotte øyet, men hvis vi snakker om det så er det kanskje enklere å forstå når babyen kommer? 

11 timer siden, juliane skrev:

Babyborn-dukke må jo være en god ide, så kan dere øve på å passe godt på den. Ikke kaste den ned trappa f.eks, det har vært dagens aktivitet her i huset. :fnise: 

Og de musikkvideoene skal jeg også teste ut, her danser hun til introen til både Daniel Tiger og Brillebjørn, så litt Taylor Swift må jo være topp! :jepp: 

Kaste ned trappa er også en morsom aktivitet her. Babycallen har fått seg en luftetur blant annet (sprukket skjerm, men lyden fungerer!)

31 minutter siden, Beccy87 skrev:

Mamma kjøpte en liten dukke til Trollet mens vi var på sykehuset og tok i mot Bølla. 
Den ble ikke kjempe populær men så er jo han litt mindre enn din kommer til å være så jeg vil anbefale deg å kjøpe en allikevel. ;) 

Vi har jo noen dukker fra før, de var populære akkurat da vi fikk dem, men har mistet nyhetens interesse nå. Jeg føler at babyborn  er noe som havner i hus uansett på ett eller annet tidspunkt, så er det kanskje koselig å vite at den fikk hun når lillesøster skulle komme til verden? Mine foreldre har fremdeles babyborn-dukka som min lillebror fikk da han var liten, de holder seg utrolig godt altså! Husker jeg var så sjalu for at han fikk sånn dukke :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVORFOR våkner jeg midt på natta når jeg er så trøtt?!? :murvegg::kjempesinna: Jeg hadde en skikkelig melt down her på lørdag med grining fordi jeg var så sliten. Da hadde jeg brukt opp dagens dose med energi på å passe T mens M vasket hus og så var jeg på butikken etterpå. Så kommer M og sier at han må en tur på jobb, og mens han var borte ble det bare for mye for meg... :sjenert: Jeg er så sliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, er så kjedelig å våkne midt på natta :( Håper du kan starte sent på jobb slik at du får deg noen ekstra timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du fikk sove litt mer! Og husk at det er lov å be om tid for seg selv hvor du får ladet opp litt energi :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Søvn er så utrolig viktig altså, hvor viktig det faktisk er vet man ikke før man har opplevd å ikke få sove en periode. Ikke rart du hadde en melt down! :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heldigvis sove litt mer, men allikevel klarte jeg bare 2 timer på jobb inkludert en drøy halvtimes lunsj :hoho: Jeg klarte å holde meg fra å gråte frem til jeg satte meg i bilen på vei hjem, og fikk selvfølgelig ikke sove da jeg kom hjem heller :bond: Jeg skal legge meg tidlig i dag, så håper jeg morgendagen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir faktisk helt gal av å ikke sove, synes du er flink jeg som greier å holde igjen gråten!  
Håper du får sovet litt ordentlig og at du kanskje til og med har fått lagt deg allerede nå. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gråting i dag :hoppe:

Jeg tror jeg har sovet litt bedre i natt, la meg halv ti, våknet kl 2 og fikk sove igjen, våknet kl 5 og lå kanskje en halvtime-time før jeg sovnet. Stod opp halv ni. Jeg er fremdeles ganske trøtt og sliten, men på vei til jobb i dag så kjøpte jeg med boller, iskaffe og snapple for å overleve dagen :ler: Sukker og koffein gjør alt litt bedre ;)

Så nå skal jeg prøve å jobbe inn noen timer fra i går, en halvtime skal jeg klare i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å jobbe inn en halvtime, men nå tror jeg jammen meg at jeg begynner å bli forkjøla :( Ble sikkert smittet av T forrige uke.... Har heldigvis googlet meg frem til at det er mulig å bruke egenmelding på svangerskapspenger, så da får jeg se an formen i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kjedelig å være forkjøla!:forkjola:

Bra du fikk en bedre natt, og en dag uten gråt. Satser på at forkjølelsen ikke er så langvarig. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykedag hjemme i dag ja. Har nettopp vært på butikken for å kjøpe otrivin og litt snacks å kose meg med :P Venter på å bli trøtt igjen så jeg får en liten lur før de andre kommer hjem. Jeg sov ikke fortreffelig i natt med slim i hals og nese, så noen ganger føltes det ut som jeg ikke fikk puste. Greit å ha muligheten til å sove på dagtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde godt med en lur på halvannen time i stad, men jeg syns tiden alene hjemme gikk litt for fort :sjenert: 

Nå er M på foreldremøte, T har *bank i bordet* endelig sovnet, og jeg har bestilt meg litt på salget til barnas hus :plystre: Det ble en tinkafu organiser i svart og en ammesinglet fra boob. Jeg håper organiseren er så praktisk som jeg ser for meg, greit å ha mulighet til å ta med en bleie og våtservietter i tilfelle bleieeksplosjon på tur :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet å være frisk nok til å dra på jobb i dag, men jeg er helt nedsyltet av forkjølelse. Har vondt i hodet på grunn av alt som presser på, og det nyses og snørres. Egentlig hadde jeg håpet å komme meg på jobb slik at jeg kunne få unna noe greier før neste uke. Planen var egentlig først å bare ta noen dager fri i forbindelse med vinterferien, men nå har jeg mest lyst til å ta hele uka fri. Det blir kanskje jobb på mandag og fri resten av uka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...