Gå til innhold

Delfia og Mannen 30.juli 2005


Delfia

Anbefalte innlegg

Ja,så skjedde det da :-) Har alltid trodd jeg ikke kom til å bli gift,men det har altså endret seg.

Mannen fridde på hytta for 3 uker siden og jeg kan nesten ikke vente på at dagen skal komme.

Jeg har allerede bestilt kirka,lokalet og brudesuite.Gjestelista er ferdig og den 19.november skal jeg på brudesalongen å se på kjole. Forloveren min sa heldigvis ja, og ringer er bestilt.

Mannen skal ta seg av mat og meny. Han er kokk og skal lage en konkurranse på jobb hvor lærlingene får i oppgave å utarbeide en meny og den menyen som blir tatt ut blir premiert med et eller annet.

Vi har fortalt det til hele familien og alle var glade for oss. Jeg tror de har ventet på det en stund, vi har vært sammen i nesten seks år nå ,så de synes vel det var på tide :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok og med frieriet :)

Du har jo fått mange ting på plass allerede. Lykke til med brudekjoleprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen :-) Jeg gleder meg!!

Jeg må snart innom frisøren min for å se på forskjellige måter og sette opp håret på. Vet ikke om jeg slør,blomster eller kanskje en liten tiara. Hun har nok sikkert noen forslag så jeg krysser fingrene for at jeg finner akkurat den frisyren som passer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi bekreftelse på at lokalet vi ønsker oss er booket til oss den 30.juli.

Vi skal dra bort iløpet av neste uke å se at servise og bestikk ser fint ut. Og at det er nok kaffeservise.

Jeg er helt blank på dekorasjoner men håper inspirasjonene kommer når jeg får sett lokalet og forskjellige måter å plassere bordene på.

Vi skal ha nærmeste familie og forloverene til middag også er resten av folket invitert til kaffe og fest etterpå.Vi tenkte litt på koldtbord men det blir for dyrt og tar mye lenger tid enn en 3 retters middag.

Vi gifter oss 11.30 og skal til fotograf etterpå. Aner ikke når vi skal servere middagen men regner med det blir rundt tre / fire tiden.

Vi inviterer kun nærmeste familie med barn og ellers er barna velkommen i kirken men ikke til fest. Vet ikke helt hva som er normalt men jeg ønsker å gjøre det sånn for å unngå for mye unger som kjeder seg og lager alo....

Høres sikkert egoistisk men jeg ønsker å nyte dagen med min mann og vet med meg selv at stressnivået mitt ikke takler en skokk med bråkete unger akkurat den dagen. Nå må det sies at dersom vi skulle invitert alle med barna i tillegg hadde det blitt minst like mange barn som voksne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt at du ikke ønsker å ha barn i selskapet. Vi skal heller ikke det. De kan få komme i kirken men ikke til festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ARRRGGGHHH!! Fikk kontra beskjed på lokalet i dag tidlig. De hadde dobbelbooket og paret som stod samtidig som oss var visst først ut.

Ja,ja, gidder egentlig ikke ta det så fryktelig tungt......enda :-? Jeg har 5 andre aktuelle lokaler så nå er det bare å begynne ringe-runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse og dagbok. :)

Vi skal heller ikke ha de minste i bryllupet.Hun eldste på 9 år og onkel ungene til samboer skal være der til middag bare.Etter middagen reiser de hjem.

Ser du skal ha en liten tiara.Jeg har en liten nydelig ubrukt tiara jeg skal selge forresten da jeg har kjøpt meg en større som skal ligge rundt oppsatsen. ;)

Lykke til med ringe runda di da.Håper du finner et nytt lokale.Kjekt med alt som er i orden :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha barn i det hele tatt vi. Kan jo komme i kirken hvis de vil da selvfølgelig, men de fleste bor forlangt unna til at det skjer.

Lykke til med ringe runden, ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen i dagboka :-) Takk til dere.

Nå har vi fått booket nytt lokale og det er faktisk finere enn det vi ikke fikk,så,blææædi :wink: til de som hadde booket samtidig som oss :-)

Til nå har vi ordnet med;

*Kirke

*Lokalet

*Forlover til meg

*Bartender

*Frisør

*Bestemt meny

*Bestilt time på brudesalongen

Jeg har planer om å lage invitasjonene selv,men vil få trykt bordkort,program og hefte-omslag. Må se hva prisen blir selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare teste noe....hmmmm

Nei, det gikk ikke. Prøver å legge en link til dagboka mi i signaturen men får det ikke til...prøve en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi opp å se på lokalet for første gang. Jeg har bare vært utenfor,men bartenderen vår har servert i selskap der før og sier det er kjempe fint inne også.. Det er veranda rundt hele huset og der er en fantastisk utsikt. Så er det bare å krysse fingrene for at været er på vår side slik at vi kan sitte litt ute.

Nå har jeg ordnet meg tiara også. Gleder meg til å se den på ordentlig,Xina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett den fine brudekjolen på nettet,men tør ikke bestille uten å ha prøvd først. Modellene er jo så tynne og det er jo ikke sikkert den er like fin på meg. Må hvertfall vente til jeg har vært på brudesalongen å sett.

Jeg har sånn smått begynt å tenke på hvordan vi skal pynte i lokalet.Det blir kremfargete kubbelys i tre forskjellige størrelser også skal jeg surre netting i en spiral og stikke blomster nedi.Dette bli liggende midt på bordet. Jeg vil ikke ha så mye pynt at det blir overfylt.Gjestene skal jo kunne se hverandre over bordet. Jeg har også tenkt å lage egene små hjerteformede te-lys og ha ved hver enkelt plass.

Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bordpynten høres veldig fint ut :Nikke:

Jeg kjøpte kjole på nett.Fikk en først som var for liten slik at jeg måtte selge den igjen.Så kom jeg over en to delt kjole (korsett) den passet perfekt+at man kan justrere størrelsen pga korsett over delen.Kjempekjekt! :-)

Kan jeg få se linken til den kjolen du likte så gått? *nyskjerrig* :)

Tiara' n er på vei til deg ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her ser dere kjolen. Men jeg er jo ikke så tynn som hun dama....... :oops: Synes bare den er helt nydelig. Jeg har faktisk smugtittet på den lenge før Mannen fridde..

Gleder meg til å se tiaraen sånn på ordentlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser dere kjolen. Men jeg er jo ikke så tynn som hun dama....... :oops: Synes bare den er helt nydelig. Jeg har faktisk smugtittet på den lenge før Mannen fridde..

Gleder meg til å se tiaraen sånn på ordentlig :-)

Fy søren!! Den var vanvittig fin!! :hakeslepp:

Blir spennende! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kosleig med besøk i dagboka. Må ta en tur innom deres også etterhvert.

Ja,Cajsa, er den ikke bare helt nydelig :-) Jeg skal på brudesalongen her på fredag og da skal jeg ta med et bilde for å høre om hun kan få tak i den. Fikk en pris fra Christiane og den var ikke så ille.Men jeg må ha en annen størrelse enn den de hadde inne og da ble den plutselig kjeeeempe dyr...syns hvertfall jeg.Vet ikke om jeg har råd til å bruke 12.000.- på kjole :cry:

Men,men. Jeg tar ikke sorgene på forskudd. Det kan jo hende jeg finner en som er like fin og kanskje ikke så dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er kjempe lekker

men du finner helt sikker en som er like fin, kanskje du er så heldig at du finner en du liker bedre :) til en mer fornuftig pris *krysser fingrene* for det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...