Gå til innhold

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder være så usikre, kontrollsyke, sjalu og paranoide hele tiden? Hvor er de kule damene som faktisk er trygge på seg selv?

Denne tråden viser jo at kanskje maks 10% av alle kvinner skjønner det. Resten er neglebitende, nevrotiske småjenter.

Anonymkode: 0abac...4d3

Hvor er den kjekke mannen som tar hensyn til kjæresten sin? Å... Shit... Stemmer det. Jeg er sammen med den mannen... Respekten går begge veier om du lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder være så usikre, kontrollsyke, sjalu og paranoide hele tiden? Hvor er de kule damene som faktisk er trygge på seg selv?

Denne tråden viser jo at kanskje maks 10% av alle kvinner skjønner det. Resten er neglebitende, nevrotiske småjenter.

Anonymkode: 0abac...4d3

Det blir ikke laget en tråd om dem. De godtar at typen drar på feire, og han slipper å skrive en tråd om at han ikke kan reise. 

Men sånn seriøst, det handler ikke om å gidde. Er man usikker, så er man usikker - da må man jobbe med akkurat det, og det kan TS hjelpe kjæresten sin med. Han kan la henne bli kjent og trygg på de han skal reise med, så vil kanskje slippe usikkerheten sin rundt turen. Og TS får reist på feire uten kjæresten (hvilket jeg mener må være helt greit å gjøre innimellom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvor er den kjekke mannen som tar hensyn til kjæresten sin? Å... Shit... Stemmer det. Jeg er sammen med den mannen... Respekten går begge veier om du lurte.

Jepp. Å innskrenke sitt liv, fordi partneren har et problem med seg selv, høres jo ut som en flott plan! Hvor er respekten din for han, i form av du skal ordne opp i usikkerhet og sjalusien da? Slik at han ikke trenger innskrenke sitt liv og å trå varsomt hele tiden, i frykt for at du skal kollapse?

Anonymkode: 0abac...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Å innskrenke sitt liv, fordi partneren har et problem med seg selv, høres jo ut som en flott plan! Hvor er respekten din for han, i form av du skal ordne opp i usikkerhet og sjalusien da? Slik at han ikke trenger innskrenke sitt liv og å trå varsomt hele tiden, i frykt for at du skal kollapse?

Anonymkode: 0abac...4d3

Du kjenner hverken meg eller min kjære. Det handler om kommunikasjon, det å snakke sammen og være enig om hvordan vi vil ha det. TS og kjæresten har ikke kommuniserert om dette da de er uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder være så usikre, kontrollsyke, sjalu og paranoide hele tiden? Hvor er de kule damene som faktisk er trygge på seg selv?

Denne tråden viser jo at kanskje maks 10% av alle kvinner skjønner det. Resten er neglebitende, nevrotiske småjenter.

Anonymkode: 0abac...4d3

Gidder? Virker som du ikke tror at det ligger en grunn til at man er slik. Jeg er usikker når det gjelder slike ting,men jeg mener at det kan løses på en veldig enkel måte. La meg få bli kjent med dem og la meg få tilbringe tid med dem. At han viser meg at han ikke er en dust som beholder damer han fortsatt er betatt eller har følelser for bare for å ha dem i tillfelle de blir interessert i noe mer. Dersom han viser meg at han er til å stole på så vil ikke en slik tur være noe problem sånn egentlig.

Noe sier meg at ts og dama ikke har vært sammen særlig lenge. Er ting litt nytt så er man jo kanskje ikke helt sikker på hvor man har hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dem er gode venner og har vært det i mange år så kan du vel ikke mene det? Du er litt i overkant sjalu på en som ikke ser ut i måneskinn. Happy now? Men da blir hun vel sur fordi man kalte kjæresten hennes støgg.

Anonymkode: c302f...fba

Hvis det er til thailand så skjønner jeg det, men da er det neppe pga venninnene dine, men mer pga at det er i thailand kanskje?

Anonymkode: c302f...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har TS svart på hvorfor han ikke vil ha damen sin med?? Hadde aldri godtatt hvis min mann hadde foreslått noe sånt! Da hadde jeg seriøst lurt på hva forholdet vårt var verdt.

Anonymkode: fe18d...3dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har TS svart på hvorfor han ikke vil ha damen sin med?? Hadde aldri godtatt hvis min mann hadde foreslått noe sånt! Da hadde jeg seriøst lurt på hva forholdet vårt var verdt.

Anonymkode: fe18d...3dd

Ja, jeg trekker tilbake det jeg påsto og trodde og mente. Når man leser litt nøyere så er dette faktisk en tur til thailand hvorav kjæresten hennes ønsker å ha med seg venninner dit. Jeg hadde skjønt det hvis han ville til playa del sol med venner og venninner, men å dra til thailand alene med venninner - da skjønner jeg at kjæresten hans er litt lei. Men, han om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu eller ei, jeg hadde aldri "godtatt" at min mann hadde reist på venninnetur uten noen åpning for at han ønsket å ha meg med. Han kunne ha syntes at jeg var så eiesyk han bare ville.. Han hadde fått 2 valg; prioritert ferietur med meg fremfor venninnene, eller reist på ferietur med dem og jeg hadde heretter gått under navnet den sjalue x-dama hans. Men kan jo si det sånn, at jeg hadde i utgangspunktet ikke valgt å være med en mann som hadde slike behov og prioriteringer,og er vel også derfor jeg aldri har og aldri kommer til å måtte støte på den problemstillinga. Og ja min aller aller bestevenn er av motsatt kjønn, men jeg heller hadde aldri prioritert eller uttrykt noe ønske om ferietur alene med han fremfor med kjæresten, og har heller aldri hatt noe behov for alenetid med han, uten at min kjære er velkommen. Det er snakk om respekt enkelt og greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har TS svart på hvorfor han ikke vil ha damen sin med?? Hadde aldri godtatt hvis min mann hadde foreslått noe sånt! Da hadde jeg seriøst lurt på hva forholdet vårt var verdt.

Anonymkode: fe18d...3dd

Han vil ikke ha med seg kjæresten sin, fordi det er så mange år siden han ferierte uten kjæreste, og fordi de går for mye oppå hverandre i hverdagen.

Den 29.5.2016 at 5.34, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å for en gangs skyld reise bare med venner. Det er mange år siden sist

Anonymkode: bc6ae...822

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man bor med kjæresten og er oppå hverandre store deler av dagen så man vel kunne finne på ting med andre? Tror det er bra for forholdet jeg. Slik tankegang som mange i tråden har ville hjort at jeg følte meg kvelt.

Jeg elsker dama og har aldri vært utro. Jeg er så lei av at vi lever i et samfunn der man aldri skal stole på folk. At vennene mine er jenter burde ikke ha noe å si. Det at jeg er mann betyr ikke at jeg er et viljeløst dyr.

Anonymkode: bc6ae...822

 

Anonymkode: 44d90...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg er ganske sikker på at hun kommer til å føle seg veldig nedprioritert dersom du drar på tur med andre damer uten henne!! 

 

Hadde jeg vært henne, så hadde jeg slått opp om du gjorde noe slikt. Spesielt når det ikke er i jobbsammenheng.

 

Når det er sagt, så burde kanskje hun prate med en psykolog om å legge tidligere utroskap som hun har opplevd bak seg slik at hun ikke drar det inn i nye forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan være utro når som helst ellers, dessuten må man kunne stole på hverandre. 

Jeg hadde dratt uansett, om hun ikke hadde stolt på meg så kunne hun egentlig bare ha det så godt. Ingen tillit, intet forhold. 

Du har et svært nedrig mannesyn på dette forumet, det er ikke den eneste gangen du formulerer din skepsis til menn for å si det sånn. Søk heller hjelp om du ikke greier å stole på menn på grunn av kjønnet. 

Anonymkode: 42fd1...dda

jeg er ikke enig i dette. Jeg hadde forstått om det var motsatt også. om jeg som kvinne ville dratt med en gjeng mannfolk uten typen. Jeg hadde forstått at han ikke likte det. 

Jeg ville ikke funnet på å gjøre det, ikke fordi jeg er redd for å være utro eller at typen ikke stoler på meg.  Det handler om at den som ikke får være med føler seg lite verdsatt og verdifull. Er man i et forhold så bruker man tid sammen. 

Anonymkode: d0d80...525

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Det blir litt vanskelig å svare ekstra nyansert fordi vi vet ikke følgende:

- har kjæresten mulighet til å reise med ts og venninnene, jobber hun når turen skal foretas?

- går turen et sted kjæresten egentlig ikke ønsker å reise selv?

Personlig syns jeg fortsatt ikke turen skal være et problem, og så lenge ts ikke oppdaterer med mer fakta forholder jeg meg til HI og ikke spekulasjonene i tråden.

Forøvrig syns jeg diskusjonen om likestilling og kvinnekamp er en gedigen avsporing til det mest idiotiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at par har godt av og finne på ting hvær for seg, men hadde mannen min sagt at det var helt greit for han at jeg reiste med en guttegjeng på ferie, hadde jeg seriøst begynnt og lure på om han brydde seg om meg i det hele tatt! Synes det er veldig respektløst av TS og ikke skjønne at dama reagerer på dette! Ikke sikkert han tenker på og være utro, men hvis en bryr seg om damen så forstår man jo at dette blir vanskelig! Dette har ikke noe med psykolog sjalusi eller kontrollbehov å gjøre, og jeg tenker at litt sjalusi i et forhold er Sundt! Det viser bare at man ikke tar hverandre forgitt! Det er forskjell på sunn sjalusi og psykolog sjalusi!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol? Er du litt sånn pusegutt? Ingen gutter hadde likt at dama dro til syden sammen med en haug med kammerater og deres perifere kammerater, det forstår da alle om man ikke er noe så sjeldent som en person helt blottet for alt som heter sjalusi og evne til å sette seg inn i andres tankegang. Det er tydelig at en del mennesker kommer fra helt ulike planeter;p

Anonymkode: fa492...d12

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 3.00, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke. Jeg har ingen guttevenner som kan og har for det meste jentevenner. Jeg ser ikke problemet med det. Jeg må vel få dra på ferie med venner? Eksen hennes var utro mot henne og jeg lurer på om det er derfor. Hun har alltid vært mistenksom på meg. 

Anonymkode: bc6ae...822

Jeg har ikke lest alle svarene. Men ut i fra hovedinnlegget vil jeg si jeg også hadde reagert om min kjæreste prioriterte venninner foran meg på en ferietur.

Jeg hadde ikke vært sjalu fordi jeg trodde han kom til å være utro, men sjalu fordi han syntes det er viktigere med venninner enn meg. 

Jeg stiller også spørsmålstegn ved at du faktisk ikke inviterer henne... Om du ikke ha det gøy med venner selv om hun er med, mener jeg det er noe fundamentalt galt med dine venne-forhold.. De burde også tatt i mot din kjæreste med åpne armer. og DU burde ønsket å ha henne med..

Om det ikke er tilfelle, får jeg en liten bi-smak av at det ligger mer til grunn for at du vil reise alene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herregud, la nå mannen få litt tilitt?

ALLE trenger vell litt tid for seg selv, og man går jo i en slags symbiose når man er i tt forhold:

Noen ganger trenger man dra på ferie alene,uten at det betyr utroskap, at man ikke elsker partneren sin lenger eller at det er en dolk i ryggen/kistespiker på forholdet!?

Anonymkode: 6786e...912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snuppi skrev:

 TS har ikke kommet med noe svar om hvorfor han må reise på jentetur uten kjæresten. Det hadde vært interessant å vite slik at folk ikke trenger å spekulere og komme frem til noe som nødvendigvis ikke stemmer.

TS har skrevet at han ikke vil ha med seg kjæresten sin fordi det er så mange år siden han ferierte uten kjæreste, og fordi de går for mye oppå hverandre i hverdagen.  (se innlegg 93 på s 5)
 

 

Anonymkode: 44d90...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS har skrevet at han ikke vil ha med seg kjæresten sin fordi det er så mange år siden han ferierte uten kjæreste, og fordi de går for mye oppå hverandre i hverdagen.  (se innlegg 93 på s 5)
 

 

Anonymkode: 44d90...5c0

Da høres det ut som han er lei hele forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snuppi skrev:

Da høres det ut som han er lei hele forholdet. 

Jeg fikk ikke inntrykket at han er lei forholdet, men heller at han helst vil leve som single i et forhold. 
(Gjøre det han vil, når han vil, med hvem han vil, mens kjæresten venter hjemme og sørger for at huslige og seksuelle behov dekkes)

 

PS: Jeg tror ikke han vil være utro, men jeg tror han vil oppleve spenning, og kanskje til og med få bekreftet at han er attraktiv for andre, noe han ikke ville fått om kjæresten var med.

Anonymkode: 44d90...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...