Gå til innhold

Fått jobbtilbud - Jeg er for fin for jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor jobber du ikke lenger i klesbutikken?

Anonymkode: 693f4...0da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få vaske rassehølet mitt.

Eller er du for fin for det og?

Anonymkode: 5b85b...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er enig; Man skal kun ta jobber som er verdig ens status.

Jeg har f.eks. kun jobbet i lavstatus klesbutikker, men fikk nettopp tilbud om å jobbe i en svært fin butikk. Jeg sa selvsagt nei, og håper at Cubus har noe ledig snart.

Anonymkode: 1d132...6e0

Jeg for min del holder meg kun til høystatus matvarekjeder.  Kunne ikke falle meg inn å nedgraders til jobb på Rema eller Kiwi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en vaskejobb via NAV etter å ha gått ledig i 1 år. NAV sier jeg vil miste dagpengene om jeg ikke tar jobben. Kan de gjøre det??

Har aldri hatt vaskejobb før og nekter å ta en slik jobb. Tidligere har jeg jobbet i klesbutikker for fine fruer og designerklær.

Anonymkode: a1ba7...d20

De kan vel det om de sier det. Det står jo på alle vedtakene fra nav at man kan miste støtten om man ikke tar imot tiltaket. Hvis jeg var deg ville jeg tatt den. Du får en ny opplevelse, får gratis trim og trenger ikke gå på treningssenter, samt bedre økonomi. Hvis du skjemmes over jobben kan du late som om du fortsatt er ledig. Det er også lettere for deg å få ny jobb når du er i jobb. Det vil bare tale til din fordel. Nav ser at du er villig og senere arbeidsgivere ser at du ikke er arbeidssky. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym2233

Hva er viktigst for deg, det å gå arbeidsledig og motta dagpenger, eller være selvstendig og begynne p tjene penger? 

Beklager at jeg sier dette, men med den innstillingen ser jeg for meg du forblir arbeidsledig i lang tid. Det er noe som heter arbeidsmoral og viljestyrke, og med din erfaring fra disse "fine" klesbutikkene, bør du ha dette på plass! 

NAV bruker mye ressurser til å få folk ut i arbeid, og prøver på det hele tiden. Dette samtykket du for når du meldte deg inn, og mottok dagpenger fra dag 1.

Så nei, saksbehandleren gjør ikke dette for å være kjip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det positive. Du får gratis trening. Og det kommer ofte an på hvordan du bærer det. Kjenner jo en del som nødvendigvis har status yrke men som ikke er flaue.

Og du er redd for å miste de overfladiske vennene dine pga jobben?

Anonymkode: 693f4...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 26. mai 2016 at 8.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en vaskejobb via NAV etter å ha gått ledig i 1 år. NAV sier jeg vil miste dagpengene om jeg ikke tar jobben. Kan de gjøre det??

Har aldri hatt vaskejobb før og nekter å ta en slik jobb. Tidligere har jeg jobbet i klesbutikker for fine fruer og designerklær.

Anonymkode: a1ba7...d20

Hva ble utfallet? Tok du jobben eller er dette en tulletråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 21.55, himmeloghav skrev:

De kan vel det om de sier det. Det står jo på alle vedtakene fra nav at man kan miste støtten om man ikke tar imot tiltaket. Hvis jeg var deg ville jeg tatt den. Du får en ny opplevelse, får gratis trim og trenger ikke gå på treningssenter, samt bedre økonomi. Hvis du skjemmes over jobben kan du late som om du fortsatt er ledig. Det er også lettere for deg å få ny jobb når du er i jobb. Det vil bare tale til din fordel. Nav ser at du er villig og senere arbeidsgivere ser at du ikke er arbeidssky. 

Ikke nødvendigvis bedre økonomi, det kommer an på lønnen i tidligere og ny jobb. Man får utbetalt 62,4% i dagpenger, og var tidligere lønn svært god vil man tape på å gå over i betalt jobb i et lavtlønnsyrke. Og det er jo dersom man får full jobb - får man deltid men litt over 50% mister man alt av dagpenger og da får de fleste utbetalt mindre enn på dagpenger selv med bra lønn i ny jobb.

Det er matematikken. Hva som er riktig å gjøre sier jo seg selv - du tar jobben. Men i dette tilfellet er det faktisk mulig at det er best om vedkommende ikke gjør det og heller lever på mannen sin. Når det er sagt klarer jeg ikke ta tråden seriøst da denne personen utgir seg for å være et dannet menneske men formulerer seg som alt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, himmeloghav skrev:

Hva ble utfallet? Tok du jobben eller er dette en tulletråd? 

Selvsagt er det en tulletråd.

Anonymkode: bfe9d...0de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det en tulletråd.

Anonymkode: bfe9d...0de

Da synes jeg moderatorene kan slette slike tråder. Hvorfor gjør de ikke det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1anonym2

Jeg ville MYE heller jobbet i rengjøringsbransjen enn å NAVe med vilje! Hvis du er så fin på det som du påstår du er, burde det være mye bedre å jobbe i hvilken som helst jobb, enn å måtte innrømme at du får penger fra NAV!

Jeg ser det hvertfall som et mye større nederlag å måtte gå på NAV og tigge, enn å jobbe en hvilken som helst jobb.

Håper du ender opp uten begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 9.14, AnonymBruker skrev:

Nei, er enig; Man skal kun ta jobber som er verdig ens status.

Jeg har f.eks. kun jobbet i lavstatus klesbutikker, men fikk nettopp tilbud om å jobbe i en svært fin butikk. Jeg sa selvsagt nei, og håper at Cubus har noe ledig snart.

Anonymkode: 1d132...6e0

Hehe, dette var bra😅😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er journalist og ble overfalt (verbalt og etterpå per epost) av en dame som ved første øyekast virket oppegående, om enn litt rødvinsbedugget. Hun hadde blitt tilbudt en vaskejobb fra NAV med beskjed om at hvis hun ikke tok den, så mistet hun stønaden sin (usikker på om det var dagpenger eller sosialstønad eller hva). Men hun hadde studert kunsthistorie i Roma i sin tid! Hun ville jeg skulle skrive om det i avisen (riksdekkende), hvor urimelige de er. Ikke på generelt grunnlag, men mot akkurat HENNE, som visste noe om kunst. Kunsten å drikke rødvin kunne hun i hvert fall. Men etter det tror jeg jo at slike folk som TS finnes.

Anonymkode: a6fa5...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er journalist og ble overfalt (verbalt og etterpå per epost) av en dame som ved første øyekast virket oppegående, om enn litt rødvinsbedugget. Hun hadde blitt tilbudt en vaskejobb fra NAV med beskjed om at hvis hun ikke tok den, så mistet hun stønaden sin (usikker på om det var dagpenger eller sosialstønad eller hva). Men hun hadde studert kunsthistorie i Roma i sin tid! Hun ville jeg skulle skrive om det i avisen (riksdekkende), hvor urimelige de er. Ikke på generelt grunnlag, men mot akkurat HENNE, som visste noe om kunst. Kunsten å drikke rødvin kunne hun i hvert fall. Men etter det tror jeg jo at slike folk som TS finnes.

Anonymkode: a6fa5...3a7

Word. Fins ikke grenser for hva folk kan lire av seg over telefonen når de er bedugget....Hilsen en som ikke har for høy status for telefonbemanning.

Anonymkode: 71322...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en trolletråd, da TS fremstår litt vel snobbete og arrogant. Men jeg tror faktisk det er en del arbeidsledige som ikke ville tatt vaskejobb. Hadde jeg vært ledig og NAV hadde forsøkt å tvinge meg til det, hadde jeg gjort alt for å skaffe meg en annen jobb. (Jeg er i jobb, men jeg ser ikke helt at det skulle være et problem å skaffe jobb om jeg var ledig.)

Anonymkode: 26406...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 8.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en vaskejobb via NAV etter å ha gått ledig i 1 år. NAV sier jeg vil miste dagpengene om jeg ikke tar jobben. Kan de gjøre det??

Har aldri hatt vaskejobb før og nekter å ta en slik jobb. Tidligere har jeg jobbet i klesbutikker for fine fruer og designerklær.

Anonymkode: a1ba7...d20

Er det særlig status i å arbeide som ekspeditrise noe sted, da? Det er et serviceyrke som så mange andre og fortjener respekt som sådan.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll. 

 

Jeg var arbeidsledig over et par år, jeg søkte på alt. Til og med vaskejobber. Vaskejobber er vanskelig å få da så og si alle krever fagbrev i renhold. Til og med hos et solstudio krevde de fagbrev i renhold.

Anonymkode: f5524...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...